  • 51. Data: 2009-02-20 23:38:01
    Temat: Re: konsorcja firm operatorskich Nieliczni, ale zadowoleni
    Od: MM <s...@s...invalid>

    > nie nazekaj masz wybor
    > pytaj nask - moze cos tam ma, moze dojdzie swoim a.la wimaxem :-)

    Popytam, dzięki.

    > tspa dls, FR

    Już mam DSL 2/0,5 i niestety BMT na więcej (kto wie czy nie z przyczyn
    "politycznych" - bo ~1km od centrali i nawet na uszkodzonej linii na
    której telefon nie działał, DSL jeszcze działał więc jest zapas SNR).

    > albo kazdy 1 lepszy operator dojdzie radiolinia z gdanska - no tylko 50
    > uzytkonikow to za malo aby zainwestowac w radiolinie 10mb-15mb

    No właśnie jakby było coś pośredniego, jakieś 6-8 Mb/s poniżej 1kPLN/m-c
    przez 802.11a. Para UBNT NS5 za ~600PLN powinna dać radę, jakby tylko
    znalazł się ktoś chętny dostatecznie blisko i wysoko...

  • 52. Data: 2009-02-21 08:53:09
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    MM <s...@s...invalid> napisał(a):

> [...]
    > przez 802.11a. Para UBNT NS5 za ~600PLN powinna dać radę, jakby tylko
    > znalazł się ktoś chętny dostatecznie blisko i wysoko...

    zakladam ze masz bardzo ograniczony "budzet"
    wiec
    1. Jaskowa kopa - masz emitela - tylko radiolinie w licenncjonowanym pasmie -
    sa tam wszyscy operatorzy-odpada ze wzgledu na cene
    2 Chwaszczyno - jest 1 operator , ktory ma tam maszt czy tez komin z ktrego
    swiadczy uslugi - nie jest to masz emitela wiec moze by ci pozwolili z
    odbiorem wlasnym - od ciebie to jakies 11-13km. Co do operatora nazwy nie
    pamietam bylo to jakis czas temu

  • 53. Data: 2009-02-21 08:58:31
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > swiadczy uslugi - nie jest to masz emitela wiec moze by ci pozwolili z
    > odbiorem wlasnym - od ciebie to jakies 11-13km. Co do operatora nazwy nie

    Oczywiscie jesli chodzi ochwaszczyno to jest tam jeszcze masz emitela ale ta
    sama sytuacja co z jaskowa kopa :-)

  • 54. Data: 2009-02-21 19:18:11
    Od: K <...@...c>

    p...@W...gazeta.pl pisze:
    > pasmie -
    >>

    > Oczywiscie jesli chodzi ochwaszczyno to jest tam jeszcze masz emitela ale ta
    > sama sytuacja co z jaskowa kopa :-)

    kto ci powiedzial ze na emitelu mozna miec radio tylko w pasmie
    licencjonowanym ?

  • 55. Data: 2009-02-21 23:36:25
    Od: MM <s...@s...invalid>

    > zakladam ze masz bardzo ograniczony "budzet"

    W niepewnych czasach lepiej sie za bardzo nie zadluzac...

    > wiec
    > 1. Jaskowa kopa - masz emitela - tylko radiolinie w licenncjonowanym pasmie -
    > sa tam wszyscy operatorzy-odpada ze wzgledu na cene

    Odleglosc prawie 14km.

> [...]
    > swiadczy uslugi - nie jest to masz emitela wiec moze by ci pozwolili z
    > odbiorem wlasnym - od ciebie to jakies 11-13km. Co do operatora nazwy nie

    Maszt Emitela widze bardzo dobrze, ale odleglosc 8km - tez nieciekawie.

  • 56. Data: 2009-02-22 11:54:16
    Od: K <...@...c>

    MM pisze:

    > W niepewnych czasach lepiej sie za bardzo nie zadluzac...

    > Odleglosc prawie 14km.

    > Maszt Emitela widze bardzo dobrze, ale odleglosc 8km - tez nieciekawie.

    nie przesadzaj. mamy link 18km (5GHz) z gdyni do zieleniaka w gdansku,
    dziala juz kilka miesiecy i odbiera 25Mbit z ATMANA. na wiosenke zastapi
    go radiolinia.

  • 57. Data: 2009-02-25 01:01:56
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik MM napisał:

    > Odleglosc prawie 14km.

    Żaden problem. Takie odłegłości robimy rutynowo dostarczając łącza poza
    ścisłą aglomerację. Na razie najdłuższy link radiowy zasila węzeł odległy o
    dokładnie 29,7 km.

    > Maszt Emitela widze bardzo dobrze, ale odleglosc 8km - tez nieciekawie.

    Jeszcze mniejszy problem.

    --
    Ślązak

  • 58. Data: 2009-02-25 23:47:31
    Od: MM <s...@s...invalid>

    Ślązak <s...@k...org.pl> wrote:

    > Żaden problem. Takie odłegłości robimy rutynowo dostarczając łącza poza
    > ścisłą aglomerację. Na razie najdłuższy link radiowy zasila węzeł odległy o
    > dokładnie 29,7 km.

    Pogratulować. Na jakim sprzęcie, jeśli to nie tajemnica?

    Po swojej stronie nie mam wysokiego masztu (standardowe 3m nad domem
    niewymagające pozwoleń), więc pewnie nie będzie łatwo - ale widzę, że
    warto próbować.

  • 59. Data: 2009-02-26 07:09:49
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Po swojej stronie nie mam wysokiego masztu (standardowe 3m nad domem
    > niewymagające pozwoleń), więc pewnie nie będzie łatwo - ale widzę, że

    to wez specjalistow i zdaj sie na nich. To chyba proste. Nie umiesz to
    bierzesz speca.

    Icek

  • 60. Data: 2009-02-26 08:31:37
    Od: MM <s...@s...invalid>

    Icek <i...@d...pl> wrote:

    > to wez specjalistow i zdaj sie na nich. To chyba proste. Nie umiesz to
    > bierzesz speca.

    Bywa i tak - np. wchodzenie na trudno dostępne dachy zlecam dekarzom,
    bo umieją a ja nie. I czasem myślę, że może kiedyś zamiast na studia
    trzeba było iść do budowlanki i zostać takim cenionym specjalistą ;)