  • Data: 2010-05-29 16:35:30
    Temat: Re: konkurs fotograficzny - regulamin
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 24 May 2010, b...@n...pl wrote:

    > Gdybym miał pewność, że wykorzystają moje zdjęcie to z chęcią bym
    > wysłał. W sumie lepiej dostać 10 tys. za naruszenie osobistych praw
    > autorskich niż 500 zł za zdjęcie. Misie patysie na 100% naruszą prawa
    > osobiste i można będzie po nich jechać równo :)

    Ale to tylko przy założeniu, że sąd Cię na tyle "wyceni".
    Sprawdź w archiwach - powinno być tu i na .prawo
    Po prawdzie poszło o prawa majątkowe, ale obawiam się że Twoja teza może
    przystawać do tamtego wyniku ;)
    (streszczenie dla przypadku 10 kzł)
    Sprawa oczywiście wygrana - prawa naruszono, nie ma pytań.
    Ale sąd orzeka, że należy się nie 10 000 zł, lecz np. 100 zł.
    Jasne, proste oczywiste.
    I w takiej proporcji następuje rozkład kosztów adwokackich
    obu wysoce kłócących się stron.
    Wygrywający przekazuje wygraną należność na poczet adwokata
    pozwanego (pozwany może sobie potrącić, przecież swojemu
    adwokatowi zapłacił), wygrywający idzie do banku po kredyt,
    spłaca resztę należności adwokata pozwanego,... ;)
    Przegrywający dopłaca 1% należności adwokata wygrywającego
    i ma ubaw :|

    pzdr, Gotfryd