  • 41. Data: 2018-11-16 18:17:14
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5bee8d37$0$495$6...@n...neostrada.
    pl...
    >A we Francji masowe protesty przeciwko podatkowi od diesli.
    >Czy ci francuscy europejczycy postradali zmysły ;-)

    Ale czekaj ... Niemcy podobnie jak my maja ponoc przekroczone normy
    czystosci powietrza w miastach.
    A Francuzi nie maja ?

    A moze to o elektrownie chodzi, Francuzi wiekszosc maja z atomu ...

    J.

  • 42. Data: 2018-11-16 18:33:17
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 16.11.2018 Myjk <m...@n...op.pl> napisał/a:

    > Powielasz zasłyszane mity. Przeczytaj poprzedni wątek porównujący emisję
    > samochodów z ICE do elektryków i uzupełnij ew. o fakty które tam poruszone
    > nie były, tj. bezpośredni wpływ spalin na ludzi.

    Oczywiście, surowce do produkcji akumulatorów LiIon są tanie, powszechnie
    dostępne, wydobywane i przetwarzane z poszanowaniem praw człowieka
    i środowiska naturalnego (zwłaszcza w Kongu), a gęstość magazynowanej
    energii przewyższyła już dawno tę paliw (0,54 MJ/kg w porównaniu
    do żałosnego 46 MJ/kg beznyny).

    Kto twierdzi inaczej, powtarza zasłyszane mity.
    Albo może po prostu nie jest idiotą.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 43. Data: 2018-11-16 19:06:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..
    On Fri, 16 Nov 2018 17:45:28 +0100, J.F. wrote:

    > Co masz na mysli ?

    >https://bit.ly/1mDagbt
    >pełny link:
    >http://www.theworldcounts.com/counters/shocking_env
    ironmental_facts_and_statistics/what_is_the_environm
    ental_footprint

    nigdzie tam nie widze tego 2-6x

    >Przypadek szczególny.

    A przypadek ogolny ?
    Odtworza sie zloza rud zelaza, miedzi, aluminium ?
    Fosfatow, soli ...
    Granitu, zwiru, a nawet piasku ?

    >To zapewne część problemu. Chcemy dużo jeść,

    Duzo niekoniecznie, ale glodowac nie chcemy.

    >niejednokrotnie egzotycznie
    >(bo przecież lokalne ziemniaki są dla plebsu)

    Lokalne ziemniaki sa niesmaczne :-)

    >ale mało za to płacić. Do
    >tego pośrednik z reguły chce na tym zarobić. A na końcu tunelu jest
    >rolnik który zapożyczył się na całe życie, niewiele zarobi a żeby
    >przeżyć
    >i pozostać "konkurencyjny" zmuszony jest korzystać z brzydkich
    >procederów
    >w imię wydajności i niskiej ceny.

    A to IMO jeszcze co innego.
    Tak ta ekonomia urzadzona, ze zwykly czlowiek robi, robi i g* z tego
    ma.
    I tak musi byc, bo inaczej w d* by im sie poprzewracalo i robic by
    przestali :-)

    Oczywiscie jest kwestia co sie otrzymuje w ramach tego g* - IMO
    calkiem niezle obecnie.
    No i coraz mniej tej ludzkiej pracy potrzeba, wiec mozna zyc na
    zasilku.
    Albo sie umowic, ze powinny byc 3 dni wolne w tygodniu ... ale to caly
    swiat musi dojrzec ...

    J.

  • 44. Data: 2018-11-16 19:14:53
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 19:06:42 +0100, J.F. wrote:
    > nigdzie tam nie widze tego 2-6x

    Faktycznie. Tu trochę inaczej:

    https://www.bbc.com/news/magazine-33133712

    Mateusz

  • 45. Data: 2018-11-16 19:16:47
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-11-16 o 18:17, J.F. pisze:

    > A moze to o elektrownie chodzi, Francuzi wiekszosc maja z atomu ...

    Chodzi o podatek nałożony na diesle (nie wiem czy na paliwo czy na
    samochody) zgodnie z niby ekologiczną modą którą propagują tu różne
    takie typki. :-)

  • 46. Data: 2018-11-16 19:24:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Chodzi o podatek nałożony na diesle (nie wiem czy na paliwo czy na
    >samochody) zgodnie z niby ekologiczną modą którą propagują tu różne
    >takie typki. :-)

    Ale smog - maja problem w Paryzu, Lyonie czy Marsylii ze smogiem, czy
    nie maja ?

    Tak nawiasem mowiac - to ostatnio najwiekszy smrod poczulem w jakiejs
    malej wiosce ...

    J.

  • 47. Data: 2018-11-16 19:31:38
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 16 Nov 2018 19:24:11 +0100, J.F. wrote:
    > Ale smog - maja problem w Paryzu, Lyonie czy Marsylii ze smogiem, czy
    > nie maja ?

    Mają, ale czy to problem spowodowany li tylko przez diesle? Poza tym ten
    problem już poniekąd rozwiązany, bo wstęp będzie (a może już jest, nie
    orientuję się) zakazany dieslom do centrum. Natomiast sztucznie zawyżać
    uczciwym ludziom cenę ropy to jednak chamstwo jest. Szczególnie jak tym
    samym ludziom się przez ostatnie 40 lat tłumaczyło że diesel jest dobry,
    wydajny, ekonomiczny i w ogóle super, a francuski przemysł motoryzacyjny
    jest światowym mistrzem w dziedzinie silników wysokoprężnych.

    Mateusz

  • 48. Data: 2018-11-16 19:37:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Faktycznie. Tu trochę inaczej:
    >https://www.bbc.com/news/magazine-33133712

    demagogiczne, ale nadal nie widze co i jak oni licza :-)

    Co maja na mysli:
    -zywnosc ?
    -bawelne i welne na ubrania ?
    -las na papier i domy ?

    Bo chyba nie paliwa, metale, tworzywa sztuczne ...
    P.S. amerykanskie domy z drewna.

    PPS. ogladam sobie Discovery o wiskozie. Bierze sie drzewo, rozpusza
    na goraco celuloze w NaOH, wprowadza do kwasu siarkowego przez dysze -
    i powstaje sztuczna bawelna.
    Dawniej chyba gorsza od naturalnej, dzis pewnie podobna, a tansza -
    tzn Niemczech tansza.

    Tylko tak sie patrze i zastanawiam, jak oni recykluja ten kwas i
    zasade ... a moze nie recykluja i do morza ?

    PPPS. A moze by tak cos zrobic da przyszlych pokolen - te dziure w
    Belchatowie zalac wodą (sama sie zaleje) i zrzucac tam smieci, to sie
    kiedys zrobi wegiel :-)

    J.

  • 49. Data: 2018-11-16 21:24:58
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-11-16 o 19:24, J.F. pisze:
    > Ale smog - maja problem w Paryzu, Lyonie czy Marsylii ze smogiem, czy
    > nie maja ?

    Chodzi o podejście "światłych" i wykształconych ekologicznie ;-)
    obywateli państwa francuskiego którzy protestują przeciwko opodatkowaniu
    paliwa do diesli.
    Mają blokować wszystko co się rusza. :-)

  • 50. Data: 2018-11-17 00:33:45
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 16.11.2018 o 15:21, Q,E,D. pisze:
    > Fizycy opracowali już metodę uzyskiwania izomeru magazynującego energię
    > słoneczną - i to z podstawowych, dostępnych masowo cząsteczek. Duża
    > eneria w małej pojemności, stabilna przez 8 lat. To najciekawszy nowy
    > kierunek, bo standardowe baterie, ładowany w sieciach miejskich to ślepa
    > uliczka.
    >
    > QED

    Co ty bredzisz?

    --