  • 21. Data: 2016-07-20 13:19:44
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 11:03, p...@g...com pisze:
    > --Czy ktoś może to potwierdzić?
    >
    > tak w imieniu rzadu swiatowego potwierdzam
    >
    > P.

    Wiedziałem, że jakiś geniusz się będzie do słówek przypierdalał.

    To może tak:

    Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów najbardziej wpływowych
    krajów na świecie.

    Zrozumiałeś teraz?

  • 22. Data: 2016-07-20 14:01:50
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 10:16, robot pisze:
> [...]
    awia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-
    w-silniki-Diesla.html

    > Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów światowych.
    > Koncerny samochodowe są przymuszane do stopniowego zwiększania
    > ilości produkowania samochodów elektrycznych.
    > Czy ktoś może to potwierdzić?

    "The situation should get even more interesting (or depressing) when 2025 gets
    closer. That's when 15% of the cars any auto company sells in California and nine
    other states must be all-electric."

    http://machinedesign.com/blog/can-government-force-f
    eed-us-electric-cars
    http://www.eia.gov/todayinenergy/detail.cfm?id=19131
    http://www.greentechmedia.com/articles/read/epa-pres
    sures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-af
    ter-emissions-c

    We suggest 15 per cent of carmakers' sales in Europe should be ultralow carbon
    vehicles (including electric quadricycles). Companies that sell more, that
    overachieve, should be rewarded with an easier overall CO2 target. Those companies
    selling less ultralow carbon cars would have a tougher overall target. The proposal
    could feature in Europe's next CO2 standards for cars and vans that should set limits
    for 2025, and in the process give EV sales a real push that's urgently needed.

    https://www.transportenvironment.org/newsroom/blog/e
    lectric-vehicles-are-gaining-momentum-and-china-coul
    d-be-next

  • 23. Data: 2016-07-20 14:16:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-07-19 o 17:45, J.F. pisze:

    > No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i im
    > dystans do przejechania rosnie.
    > Powiedzmy 20 km w jedna strone nie dziwi.
    > A kto ma mniej, to tramwaj lepszy :-)

    Ale nie dla wszystkich. Próbowałem kiedyś zbiorkomem jeździć. Wyszło jak
    w Zmiennikach - najpierw 1200 m autem do przystanku autobusowego, potem
    pół godziny autobusem podmiejskim, potem przesiadałem się w tramwaj,
    potem w metro, jeszcze 600 m na piechotę i już byłem na miejscu.
    Półtorej godziny. Autem - ok. pół. :-)
    T.

  • 24. Data: 2016-07-20 15:24:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

> [...]
    1
    >http://www.greentechmedia.com/articles/read/epa-pre
    ssures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-a

    Kalifornia. Trudno to uznac za "rzad swiatowy", ale samochodow jezdzi
    znacznie wiecej niz w Polsce, a nowych to sie sprzedaje znacznie^2
    wiecej :-)

    Przy czym ... Kalifornia juz raz taki zapis wprowadzila, to bylo
    gdzies w 199x.
    Producenci olali, z wyjatkiem GM, ktory zrobil EV1 (Electric Vehicle
    1).

    Pare tysiecy tego zrobil. EV1 nie sprzedawal, tylko leasingowal.
    Klienci byli nawet zadowoleni.

    Po czym ... Kalifornia sie z przepisu wycofala. Pod naciskiem zycia
    chyba, bo takich samochodow nie bylo ... z wyjatkiem EV1.

    A GM wszystkie pojazdy z leasingu odebral i zaoral projekt dokladnie.
    Samochody zniszczono, dzial samochodow elektrycznych bodajze
    zlikwidowano.

    Czemu tak - trudno dociec. Czy sie obrazil na Kalifornie, czy przepisy
    nakladaly dodatkowe obowiazki, typu zapewnienie czesci i serwisu, i
    taniej bylo zaorac wszystko.
    A moze kupil udzialy w polu naftowym.
    Konkurencja w tym czasie tez juz zaczela rozwijac elektryczne
    samochody, a raczej hybrydy.

    https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

    A po latach GM wrocil i zaczal robic Volta.

    J.

  • 25. Data: 2016-07-20 16:36:17
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 2016-07-20 o 15:24, J.F. pisze:
> [...]
    sures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-af
    ter-emissions-c

    > Kalifornia. Trudno to uznac za "rzad swiatowy",

    Też się będziesz słówek czepiał tak?
    To jak się tak czepiasz to powiedz mi co znaczą te słówka "and nine other states"

  • 26. Data: 2016-07-20 18:14:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
> [...]
    ter-emissions-c

    >Też się będziesz słówek czepiał tak?
    >To jak się tak czepiasz to powiedz mi co znaczą te słówka "and nine

    Znacza "kilka stanow USA" ... nawet nie "wiekszosc".

  • 27. Data: 2016-07-20 18:24:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-20 o 13:19, robot pisze:

> [...]
    >
    > To może tak:
    >
    > Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów najbardziej

    Że niby co zrozumiał?
    On zrozumiał wszystko za pierwszym razem. Ty nie rozumiesz dowcipów.
    Ale nie pękaj - da się z tym żyć.

    --
    MN

  • 28. Data: 2016-07-21 12:03:49
    Od: p...@g...com

    --Że niby co zrozumiał? On zrozumiał wszystko za pierwszym razem. Ty nie rozumiesz
    dowcipów. Ale nie pękaj - da się z tym żyć.

    relax, nie moglem sie powstrzymac :-)

    P.

  • 29. Data: 2016-07-22 10:25:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 19 Jul 2016 17:45:12 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No to wez pod uwage, ze u nas czesto sie ludzie wynosza za miasto i
    im
    > dystans do przejechania rosnie.
    > Powiedzmy 20 km w jedna strone nie dziwi.

    Nie przesadzajmy z tym 20km. Kilka dni temu na gierkowce w stronę
    Wawy na wysokości Rawy Maz wyprzedziła mnie Tesla S 85D na
    wrocławskch blachach. Laska która ją prowadziła nie wyglądała na taką
    co jakimś ładowaniem zaprząta sobie głowę (szarpanie się ze wtyczką
    niszczy paznokcie). Do Rawy z Wrocławia ponad 200km więc widać prądu
    starcza na więcej niż 20km....

    --
    Marek

  • 30. Data: 2016-07-22 10:46:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
> [...]

    >co jakimś ładowaniem zaprząta sobie głowę (szarpanie się ze wtyczką
    >niszczy paznokcie). Do Rawy z Wrocławia ponad 200km więc widać prądu

    Tesla zasieg podaje, co prawda on jest "orientacyjny", a jak sie
    wyprzedza innych to pewnie spada :-)
    200km powinna przejechac, ale do Warszawy to nie wiem czy zajedzie.
    A potem trzeba ladowac i paznokcie niszczyc.

    Poza tym przeciez wiesz jak to u nas - tablice niewiele mowia, moze
    leasing z wroclawskiej firmy, moze sluzbowe.

    Tak czy inaczej - przecietny czlowiek na codzien nie potrzebuje
    zasiegu Tesli.
    Znacznie mniej mu wystarczy.
    A jak sie wypusci w dluzsza trase, to Tesla zdechnie ...

    Z tym, ze jak pisalem - to "znacznie mniej" z transportem w dwie
    strony i rezerwa na zuzycie baterii to sie z 20km robi wymaganie na 80

    J.