  • 1. Data: 2016-07-07 15:12:34
    Temat: koniec diesli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    koniec diesli ?
    VW przechodzi na elektryki
    http://www.rp.pl/Motoryzacja/306219918-Volkswagen-st
    awia-na-silniki-elektryczne-i-nie-bedzie-inwestowal-
    w-silniki-Diesla.html

    Czyzby nie potrafil osiagnac odpowiedniej emisji, czy zagranie pod
    publiczke ?

    Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale
    niekoniecznie bez diesli ...

    J.

  • 2. Data: 2016-07-07 15:17:25
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 15:12, J.F. pisze:
> [...]
    > publiczke ?
    >
    > Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale

    Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
    migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)

  • 3. Data: 2016-07-07 15:23:25
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ciekawe czy w samochodach elektrycznych będzie coś na zasadzie dźwięku
    > migawki z mikrofonu w cyfrówkach. Żeby się człowiek nie czuł nieswojo :)
    robia tak.
    glosniki emitują dzwieki silnika :)

  • 4. Data: 2016-07-07 15:29:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 15:23, sirapacz pisze:

    > robia tak.
    > glosniki emitują dzwieki silnika :)

    I to nie chodzi o wrażenia dla kierowcy tylko względy bezpieczeństwa dla
    niewidomych którzy nie słysząc silnika mogą wejść na jednię prosto pod koła.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-07-07 15:39:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 7 Jul 2016 15:29:04 +0200, Chris

    > I to nie chodzi o wrażenia dla kierowcy

    Raczej tutaj chodziło właśnie o symulowanie dźwięku dla kierowcy, ale to
    chyba najgłupsze, w dobie powszechnego hałasu, co można zrobić, żeby ten
    hałas dodatkowo emitować prosto do uszu użytkownika tylko po to by
    zadowolić jego "motoryzacyjną smykałkę" (czyt. tego co myśli że im bardziej
    hałasuje, bardziej śmierdzi z rury, tym szybciej i lepiej jedzie).

    > tylko względy bezpieczeństwa dla niewidomych którzy
    > nie słysząc silnika mogą wejść na jednię prosto pod koła.

    Na ten temat jest tutaj, bardziej empirycznie:
    https://www.youtube.com/watch?v=95O14kUgmBI

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2016-07-07 16:55:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-07-07 o 15:39, Myjk pisze:
> [...]
    > hałasuje, bardziej śmierdzi z rury, tym szybciej i lepiej jedzie).

    > Na ten temat jest tutaj, bardziej empirycznie:

    Co on za szajsem jeździ, że mu się tak półka (chyba) z tyłu telepie? To
    Tesla? Ten niewidomy najpierw tę półkę usłyszy... :-)
    T.

  • 7. Data: 2016-07-19 10:16:29
    Od: robot <r...@o...pl>

> [...]
    > publiczke ?
    >
    > Z drugiej strony - rynek na elektryczne sie rozwija ... ale

    Ja słyszałem, że to wszystko, to są odgórne nakazy rządów światowych.
    Koncerny samochodowe są przymuszane do stopniowego zwiększania
    ilości produkowania samochodów elektrycznych.
    Czy ktoś może to potwierdzić?

  • 8. Data: 2016-07-19 11:03:54
    Od: p...@g...com

    --Czy ktoś może to potwierdzić?

    tak w imieniu rzadu swiatowego potwierdzam

    P.

  • 9. Data: 2016-07-19 11:16:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >--Czy ktoś może to potwierdzić?
    >tak w imieniu rzadu swiatowego potwierdzam

    Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec
    samochodow spalinowych u siebie.
    Wczesniej byla Kalifornia, ktora nakazala wprowadzenie elektrycznych
    G* z tego wyszlo, i wesze spisek, tym razem lobby nafciarskiego :-)

    Unia chce ograniczyc emisje CO2, USA .. chce i nie chce, Chiny
    chcialyby, ale jak juz opanuja produkcje elektrykow.

    No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie
    wytrzymuja.

    W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac
    wodor.
    Wodor daje sie magazynowac.

    Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko
    ladowanych akumulatorach.

    J.

  • 10. Data: 2016-07-19 12:35:44
    Od: p...@g...com

    --Ty sie smiej, a Holandia i Norwegia juz zapowiedzialy koniec samochodow spalinowych
    u siebie.

    oczywiscie i oba kraje to uznane potegi samochodowe :-)

    --No i te normy czystosci spalin, ktorych wspolczesne diesle nie wytrzymuja.

    diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na
    tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema
    NEFZ zamiast realnego drogowego testu ?

    --W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
    Wodor daje sie magazynowac.

    i fajnie wybucha :-)

    --Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych
    akumulatorach.

    no juz sa. w telefonach :-) gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz
    brak wiarygodnych badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu
    srodowiska przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal ze NIE
    ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ...

    P.