eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec diesliRe: koniec diesli
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!proxad.net!feeder2-2.pro
    xad.net!cleanfeed3-a.proxad.net!nnrp1-1.free.fr!not-for-mail
    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: koniec diesli
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <5bee8a43$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net> <a...@m...org>
    <5beec1e5$0$3720$426a74cc@news.free.fr> <1...@m...org>
    <5beedf1f$0$20313$426a74cc@news.free.fr> <1...@m...org>
    <5beeeab5$0$15491$426a74cc@news.free.fr> <c44nvpy1fxv$.dlg@myjk.org>
    Face: iVBORw0KGgoAAAANSUhEUgAAADAAAAAwAgMAAAAqbBEUAAAADFBMVEX///8AAACAgIBAQEBMvJN
    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
    User-Agent: Pan/0.139 (Sexual Chocolate; GIT bf56508 git://git.gnome.org/pan2)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Date: 17 Nov 2018 14:47:08 GMT
    Lines: 54
    Message-ID: <5bf029ec$0$21599$426a74cc@news.free.fr>
    Organization: Guest of ProXad - France
    NNTP-Posting-Date: 17 Nov 2018 15:47:08 CET
    NNTP-Posting-Host: 82.64.0.151
    X-Trace: 1542466028 news-1.free.fr 21599 82.64.0.151:36636
    X-Complaints-To: a...@p...net
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2643998
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 17 Nov 2018 15:08:45 +0100, Myjk wrote:
    > To Ty pisałeś o wsi, akumulatorach i to Ty sugerowałeś jakąś autonomię
    > -- nie ja.

    Widać całkiem się nie zrozumieliśmy.

    > Ale nie na wsi, tylko w lesie. Na wsi prądu rzadko kiedy brakuje.

    A to chyba masz na myśli taką hipsterską, pod-warszawską wieś, w której
    ostatnią krowę widziano 30 lat temu. Długi czas mieszkałem na polskiej
    (no powiedzmy - bo po fakcie to kaszubskiej) wsi, prąd potrafił znikać na
    kilka dni pod rząd i nikogo to nie dziwiło. A jak wracał, to zdarzało się
    że dawał tylko 100-kilka woltów :) telewizory wtedy co prawda działały,
    ale tak śmiesznie skwierczały jakby im tam kto milion skowronków
    wpakował. A trochę wcześniej w ogóle prądu nie było, i też żyliśmy
    dobrze, tyle że trzeba było pamiętać lampy gazowe doładować i świec
    dokupić od czasu do czasu w rolniczym domu handlowym.

    A wracając do czasów całkiem współczesnych, to nie dalej jak 3 tygodnie
    temu prąd u nas wyszedł, i wrócił po dwóch dniach. Dlaczego nikt nie wie,
    no ale miło że w ogóle wrócił. Trochę dziwne, bo jesienią i latem prąd z
    reguły trzyma się domu, a tylko zimą i wczesną wiosną lubi harcować.

    > Więc można naprodukować w lato (i to ważne z punktu elektrowni, bo nam
    > notorycznie brakuje energii w lato głównie dlatego że się elektrownie
    > przegrzewają z braku wody) i odebrać to sobie w zimie.

    Do dupy taki system. Albo jest autonomia albo jej nie ma. Jak trzeba i
    tak użerać się z elektrownią to normalny człowiek woli mieć prąd w kablu,
    zamiast cudować z panelami, licznikami, itd.

    > Faktycznej oferty nie ma, bo nikt, może poza Tobą i paroma innymi co
    > lubią się taplać w błocie rozjeżdżając lasy, takiego auta nie
    > potrzebuje.

    To tylko potwierdza fakt, że prawdziwej wsi nie widziałeś.

    > Poza tym ponownie, elektryki są do miast a nie do lasu.

    Eee, ale przecież przed chwilą pisałeś że elektryk na wsi jak znalazł
    (podając wątpliwy argument o tym że słońce u nas też świeci).

    > Pwtórzę to co napisałem w komentarzu pod filmem, wyjaśnienie dlaczego
    > PHEV nie wyjeżdża podczas gdy auto z ICE sobie radzi jest stosunkowo
    > proste. OL PHEV ma dwa silniki elektryczne po jednym na każdą oś, o mocy
    > 60kW czyli 80KM i jak ma tylko jedno koło przyczepne, to biorąc pod
    > uwagę że tylko 50% w przypadku poślizgu jednego kołą jest przekazywane
    > na drugie, samochodowi momentu i mocy nie starcza

    Ja główny problem widzę taki, że to 2.2 tonowe bydle jest. Strach w byle
    kałużę wjechać. Gdyby miał ze dwa koła więcej i nieco większy prześwit to
    nie mówię, ale widać nie było to Japończykom po drodze.

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: