  • 1. Data: 2011-03-09 09:40:43
    Temat: kondensatory blokujące
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy Ktoś mógłby mi powiedzieć jakie kondensatory stosuje się do blokowania
    zasilania?

  • 2. Data: 2011-03-09 09:43:17
    Temat: Re: kondensatory blokujące
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:il7icl$mj3$1@mx1.internetia.pl...
    > czy Ktoś mógłby mi powiedzieć jakie kondensatory stosuje się do blokowania
    > zasilania?

    Ja stosuję 100nF 0402 na każdą parę pinów VCC/GND.
    P.G.

  • 3. Data: 2011-03-10 11:20:06
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ja stosuję 100nF 0402 na każdą parę pinów VCC/GND.
    > P.G.

    ale chodzi o to jaki typ? ja do układu dałem 100nF ceramiczne,
    ale tak mi sieje, że co chwilę układ wpada w maliny... nie wiem czemu...

  • 4. Data: 2011-03-10 11:41:23
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.03.2011 12:20, identifikator: 20040501 pisze:

    > ale chodzi o to jaki typ? ja do układu dałem 100nF ceramiczne,
    Co to jest "ceramiczne"? Jest kilka różnych "ceramików", różniących się ESR.

    > ale tak mi sieje, że co chwilę układ wpada w maliny...
    Zaraz, zaraz. Kondensatory przy pinach mają tłumić jakieś drobne
    zakłócenia (i zazwyczaj są po prostu zbędne). Ważniejsze jest:
    - żeby między pinami nie było za dużych różnic (czyli wszystkie piny
    połączone blisko siebie)
    - żeby całe zasilanie nie miało dużych wahań (i myślę, że to Twój
    problem jest - np. szpilki spadku poniżej 1/2 zasilania)

    > nie wiem czemu...
    To podepnij oscyloskop.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-03-10 12:03:16
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.03.2011 12:20, schrieb identifikator: 20040501:

    > ale chodzi o to jaki typ? ja do układu dałem 100nF ceramiczne,
    > ale tak mi sieje, że co chwilę układ wpada w maliny... nie wiem czemu...

    ja daję X5R praktycznie na nogi stabilizatorów między we i gnd oraz wy i
    gnd. Żadnych tantali, odzwyczaiłem się od nich kompletnie (w kosmosie są
    zakazane). Jakoś nigdy problemów nie miałem ze stabilizatorami. Nie, raz
    miałem z jakąś wredną serią 317. I też 0402 dla wersji SO8 oraz 0603 i
    0805 dla stabilizatorów w dużych SMD lub przewlekanych.

    Waldek

  • 6. Data: 2011-03-10 12:16:12
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ilacj2$5eh$1@mx1.internetia.pl...

    > ale chodzi o to jaki typ? ja do układu dałem 100nF ceramiczne,
    > ale tak mi sieje, że co chwilę układ wpada w maliny... nie wiem czemu...

    Śmiem przypuszczać, że rodzaj kondensatorów nie ma tu nic do rzeczy.
    P.G.

  • 7. Data: 2011-03-10 14:02:35
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Śmiem przypuszczać, że rodzaj kondensatorów nie ma tu nic do rzeczy.

    podłączyłem oscyloskop, dziwna sprawa, jak to urządzenie dołączę do innego,
    które ma wyłączone zasilanie, to na wejściach złącza między urządzeniami
    pojawiają się jakieś dziwne stany które uC odbiera jako impulsy... a jak
    włączę zasilanie obu, to problem znika... dziwna sprawa.

  • 8. Data: 2011-03-10 14:17:52
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ilam3n$oii$1@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > urządzeniami pojawiają się jakieś dziwne stany które uC odbiera jako
    > impulsy... a jak włączę zasilanie obu, to problem znika... dziwna sprawa.
    Nie włączone nie wysterowuje wyjścia i linia jest podatna na zakłócenia.
    Zasilane wysterowuje i problem znika.
    Co w tym dziwnego ?
    P.G.