  • 21. Data: 2013-02-16 22:26:25
    Temat: Re: kondensator dostrojczy radiowy
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    > Mas chyba popsulą neonówkę, bo moja świeci znacznie jaśniej.

    Co nie zmienia zasadniczego faktu, że prąd przez buty nie płynie.

    > Zapomniałeś o rezystorze ograniczającym prąd neonówki.

    Gdyby obwód miał uwzględniać rezystancję buta, tego opornika by nie było.

  • 22. Data: 2013-02-16 23:02:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Saturday, February 16, 2013, 10:26:25 PM, you wrote:

    > Co nie zmienia zasadniczego faktu, że prąd przez buty nie płynie.

    Mocno zalezy jakie buty i co rozumiesz pod pojęciem "nie płynie"...

    > Gdyby obwód miał uwzględniać rezystancję buta, tego opornika by nie było.

    Raczej odwrotnie. A ponieważ nie można zakładać braku przepływu innego
    niż pojemnościowy, to trzeba dodawać rezystor dla bezpieczeństwa.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2013-02-17 22:41:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Feb 2013 23:02:25 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello Tomasz,
    >
    > Mocno zalezy jakie buty i co rozumiesz pod pojęciem "nie płynie"...

    A widziales gdzies jeszcze prawdziwe skorzane podeszwy ?
    I moczyles w wodzie aby lepiej przewodzily ?

    Cos tam oczywiscie przewodza, ale to znikome prady.

    Chociaz ... niektore buty mam takie ze w nich strzelam iskrami.
    Przewodzace, nieprzewodzace.

    A pod butami ... wykladzina dywanowa, parkiet, a i beton raczej slabo
    przewodzi. A pod nim przeciez styropian :-)

    Ech, pamietam z dziecinstwa - podlaczamy pastucha elektrycznego, sprawdzamy
    - nie dziala. Ale lampka sie pali, to bateria dobra. Zepsul sie tak nagle ?
    Dobry, ale my w trampkach :-)

    J.

  • 24. Data: 2013-02-18 09:53:17
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > Ja w klasie pierwszej ZSZ uważałem na elektrze

    Podstawy elektroniki i elektrotechniki? Tak się to chyba nazywało.

    Tu nawet nie chodzi o uważanie na lekcji, co o prostą logikę.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 25. Data: 2013-02-18 10:24:33
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > sprawdzamy
    > - nie dziala. Ale lampka sie pali, to bateria dobra. Zepsul sie tak nagle

    Ciekawiej jest stojąc po kolana w wodzie przeciągać kajak pod jakimś drutem
    rozciągniętym nad rzeką.
    P.G.

  • 26. Data: 2013-02-18 11:08:11
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > Podstawy elektroniki i elektrotechniki? Tak się to chyba nazywało.

    No, coś w tym stylu.

    > Tu nawet nie chodzi o uważanie na lekcji, co o prostą logikę.

    No, ale jak logika czasem siada, można liczyć na pamięć. A do tego trzeba
    już uważać na lekcji. Inaczej to będzie, jak np. włożysz rdzeń głębiej do
    cewki, co będzie z jej indukcyjnością? A tu odpowiedź nie jest już tak
    prosta.

  • 27. Data: 2013-02-18 11:55:06
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > już uważać na lekcji. Inaczej to będzie, jak np. włożysz rdzeń głębiej do
    > cewki, co będzie z jej indukcyjnością? A tu odpowiedź nie jest już tak

    Na tak postawione pytanie odpowiedź wydaje mi się nie tylko nie prosta, ale
    wręcz niemożliwa.
    P.G.

  • 28. Data: 2013-02-18 12:57:38
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:51220884$1@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Na tak postawione pytanie odpowiedź wydaje mi się nie tylko nie prosta,
    > ale wręcz niemożliwa.

    Ano właśnie. Bo nie wiadomo, jaki rdzeń się wsadza, przez co nie wiadomo, w
    którą stronę nasza indukcyjność pojedzie.
    Obserwuję czasmi ludków w teledurniejach. Pytanie wydaje się oczywiste,
    nawet odpowiedź wydaje się oczywista dla kogoś, kto ma minimum wiedzy i/lub
    logiki. A czasem gadają takie bzdury, że aż mam chęć wychylić głowę przez
    okno i posłuchać, czy przypadkiem z przedszkola nie dobiega głośny śmiech
    dzieci...
    I raczej odróżniam to od sytuacji, gdy ktoś niedostatecznie skoncentrowany,
    w nerwach udzieli odpowiedzi przeciwnej do właściwej, ale tak naprawdę ją
    zna.

  • 29. Data: 2013-02-18 14:43:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >Ciekawiej jest stojąc po kolana w wodzie przeciągać kajak pod jakimś
    >drutem rozciągniętym nad rzeką.

    No, przypadek sprzed paru lat - przechodzil mezczyzna czy nawet dwoch
    walem powodziowym pod linia wysokiego napiecia, i niosl wedke
    rozlozona.
    A wedka byla ambitna - dluga i z wlokna weglowego.

    I sie okazalo ze plastikowe podeszwy, a kto wie - moze i gumowe
    kalosze, przewodza i to calkiem niezle.

    P.S. Taser ... ten amerykanski pistolet elektryczny - ma to dwie
    strzalki, z drutami po ok 10m, ze 100kV ... jak oni te druciki
    zaizolowali, ze im nie iskrzy miedzy nimi - no i ze sie zmiescilo. A
    co wiecej urzadzenie ma dwa komplety drutow na pokladzie.

    J.

  • 30. Data: 2013-02-18 15:33:30
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Anerys <s...@s...pl> wrote:

    > No, ale jak logika czasem siada, można liczyć na pamięć.

    Ja rzadko uczyłem się wzorów. Jak wiesz i na logikę rozumiesz, co od czego
    zależy i w jaki sposób (wprost proporcjonalnie, odwrotnie proporcjonalnie),
    to najczęściej wzór robi się oczywisty.

    > A do tego trzeba już uważać na lekcji. Inaczej to będzie, jak np.
    > włożysz rdzeń głębiej do cewki, co będzie z jej indukcyjnością? A
    > tu odpowiedź nie jest już tak prosta.

    Pytanie jaki rdzeń.

    --
    Gof