  • 1. Data: 2014-05-02 21:11:55
    Temat: komputer pokładowy w "kulki leci"?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    8litrów na sto, to jak dla mnie dużo. Spokojna jazda, puste auto. Tyle
    od prawie roku wskazuje komputer pokładowy, restowany parę razy. Wpadłem
    na pomysł żeby jednak zmierzyć to spalanie kilometrami i tym co wskazuje
    dystrybutor paliwa. na odcinku 1500km wyszło mi że spalam trochę ponad
    7. czyli prawie litr różnicy! Tak ma być? Czy to spalanie w ECU jest
    szacowane czy mierzone? Silnik hdi 2.0

    ToMasz

  • 2. Data: 2014-05-02 22:38:43
    Temat: Re: komputer pokładowy w "kulki leci"?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-02 21:11, ToMasz pisze:
> [...]
    > dystrybutor paliwa. na odcinku 1500km wyszło mi że spalam trochę ponad
    > 7. czyli prawie litr różnicy! Tak ma być? Czy to spalanie w ECU jest

    Które to HDI? W jakim aucie?
    W 307 z dowolną wersją HDI przed liftem, komputer zawyża spalanie. Błąd
    wynosi od 0,3 do 0,8l/100km. W poliftowych (już na pełnej szynie CAN)
    przekłamuje najczęściej w drugą stronę, ale nieco mniej (ztcmw).

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2014-05-02 22:40:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:

    > Wpadłem na pomysł żeby jednak zmierzyć to spalanie kilometrami i
    > tym co wskazuje dystrybutor paliwa.

    Nigdy nie wierzyłem komputerom. W nich mieszka diabeł ;)

    > czyli prawie litr różnicy!

    Litr różnicy to imho mało.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2014-05-02 23:09:53
    Od: "Irek.N." <j...@t...tajny.jest>

    W Volvo też tak mam, pomaga odpięcie akumulatora (zeruje się coś pewnie
    w kompie). Przez jakiś czas jest w miarę dokładnie (nawet zaskakująco),
    aby później znów zaczęło się kłamanie.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 5. Data: 2014-05-03 06:39:11
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    To chyba normalne działanie kompów. Po resecie pokazują średnie spalanie wyliczone z
    chwilowego. Po przejechaniu kilkuset kilometrów zaczyna się uśrednianie, a nie
    pokazywanie ile spaliłeś przez ostatnie 100 km. Chyba tylko w grupie vw nie ma
    uśredniania, to znaczy,kiedyś nie było.

  • 6. Data: 2014-05-03 09:19:19
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Które to HDI? W jakim aucie?
    picasso 2004.
    Wskazanie spalania chwilowego ma "laga" czyli jak depne na gaz, mija
    kilka sekund zanim cyferki "skaczą w górę". Natomiast elm + andriod
    potrafią wyświetlać zużycie paliwa natychmiast.

    ToMasz

  • 7. Data: 2014-05-03 10:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Konfabulator k...@1...pl ...

> [...]
    > zaczyna się uśrednianie, a nie pokazywanie ile spaliłeś przez
    > ostatnie 100 km. Chyba tylko w grupie vw nie ma uśredniania, to

    Z tego co pamiętam w Yaris było to bardzo dokładne.
    Poakzywało cozywiście chwilowe, natomiast srednie było bardzo dokładne i
    pokrywało się z tankowaniami.
    Po zatankowaniu licznik się zerował i usredniał od nowa na nowym dystansie.
    Toyota rocznik bodaj 2007.

  • 8. Data: 2014-05-03 10:23:36
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Moja Toyota AVE z 2007 na pewno uśrednia i jest to wkurwiające, bo jak jadę ze stałą
    prędkością z chwilowym ok. 5 litrów kilkaset kilometrów to i tak pokazuje miejskie
    7,8. Przez kilkaset km uśrednione spada o ok. pół litra.

  • 9. Data: 2014-05-03 11:24:45
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Konfabulator pisze:
> [...]
    pokazywanie ile spaliłeś przez ostatnie 100 km. Chyba tylko w grupie vw nie ma

    Na chwilowe nie ma sensu patrzeć, chyba tylko aby "doskonalić"
    niespalanie :)
    Średnie liczone jest z okresu od skasowania wskazań - przynajmniej
    teoretycznie, bo pomimo kasowania po powiedzmy 10k nie pokrywa się z
    obliczonym ręcznie (pomimo kasowania co tankowanie).

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2014-05-03 12:39:06
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>

    Powitanko,

    > W Volvo też tak mam, pomaga odpięcie akumulatora (

    Eh, ta nowoczesnosc. W moim, duzo starszym niz Twoj, pokazuje dokladnie.
    Motorek D5252T.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa