  • 11. Data: 2009-12-02 10:36:29
    Temat: Re: komputer dla gracza
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 01-12-2009 o 23:33 identifikator: 20040501 napisał na pl.comp.pecet:

    > warto brać i7 lub i5 (ile mają rdzeni)? jak montuje się te procki w
    > podstawce płyty głównej?

    Wszystko zawsze jest opisane w manualach do płyty. Pobierz
    i będziesz wiedział. Np http://www.iurl.pl/?vaMcd
    To są procesory czterordzeniowe.
    http://www.intel.com/products/processor/corei5/speci
    fications.htm
    Według mnie nie warto, ze względu na cenę (procesor i płyta)
    i niższe taktowanie.

    > na przykład takie coś: GEFORCE GTX 260 896MB DDR3 448BIT, cena
    > podobna... powiedzcie mi jaka karta jest najszybsza w cenie tak do 650
    > pln?

    GTX 260 jest raczej klasy HD5770, HD4870 http://www.iurl.pl/?JEmJm
    Klasę wyżej jest HD4890. Koszt to ok 700zł, jednak można trafić taniej.
    http://www.iurl.pl/?ULRHz
    Jednak HD57xx to energooszczędne i nowsze GPU. HD 5750 zużywa tylko 16W
    w 2D oraz 86W podczas obciążenia, do pozostałych radziłbym dorzucić
    50W do zasilacza, coby się nie męczył.
    Tu masz jeszcze porównanie: http://www.iurl.pl/?07Dyw

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 12. Data: 2009-12-02 11:16:00
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 1 Gru, 09:31, "Henku" <h...@o...eu> wrote:
    > co byście Panowie polecili na komputer dla gracza? intel, najbardziej nie mam
    > rozeznania w kartach graficznych i prockach intela, będę wdzięczny za każdą
    > sugestię.
    >
    > --

    to jest ciekawe HP Pavilion p6056.it VG089AA C2Q Q9300 2.5GHz, 6GB,
    1TB, DVD-RW, VHP64, HD4650 2400zł

  • 13. Data: 2009-12-02 15:52:24
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

[...]

    no właśnie, to DX11... może Ktoś powie mi wprost, STALKERA ta grafa
    uciągnie?

  • 14. Data: 2009-12-02 21:54:55
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 02-12-2009 o 16:52 identifikator: 20040501 napisał na pl.comp.pecet:

    > no właśnie, to DX11... może Ktoś powie mi wprost, STALKERA ta grafa
    > uciągnie?

    Wszystkie z wymienionych uciągną, zależy na jakich rozdzielczościach
    i jakiego STALKER-a. Tu masz testy najnowszego.
    http://www.gry-online.pl/S040.asp?ID=74&STR=4
    Rozdzielczości można zmieniać w zakładkach.

    Z testów wynika, że ta gra "lubi" GTX260 i HD4890. Z tym, że to są
    niezłe piece. Pierwsza posiada TDP na poziomie 186W, druga 190W.
    GTX260 core 216 jest wydajniejsza o ok. 5-6%.
    Zauważ, że DX11 w pewnych sytuacjach jednak coś daje.
    Ja bym chyba jednak pozostał przy HD5770.

    Chciałbym jeszcze sprostować kwestię procesorów. W poprzednim
    poście napisałem, że nie warto brać core i5. Ktoś mógłby uznać,
    że to zły procesor. Dla mnie "warto", to jest kompromis między
    ceną, a wydajnością. Jeżeli zatem koszta nie stoją na przeszkodzie,
    to z czystym sumieniem można go polecić. Zyskujemy wydajność
    zbliżoną do Phenoma II X4 955, a czasem lepszą i energooszczędność.
    Przy składaniu wydajnego komputera, należałoby ten wariant wziąć
    pod uwagę.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 15. Data: 2009-12-03 15:42:56
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    dowiedziałem się właśnie, że istnieją 256 bitowe HD5770
    kosztują 650 pln, może w taką kartę warto zainwestować?

  • 16. Data: 2009-12-03 17:46:34
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 03-12-2009 o 16:42 identifikator: 20040501 napisał na pl.comp.pecet:

    > dowiedziałem się właśnie, że istnieją 256 bitowe HD5770 kosztują 650
    > pln, może w taką kartę warto zainwestować?

    Jak nie dasz linka to nie uwierzę!

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 17. Data: 2009-12-05 08:42:54
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    Jak nie dasz linka to nie uwierzę!

    w sklepie mi takie coś zaproponowali,

    a jak to jest z głośnością wiatraka w HD5770? podobno strasznie wyje, ma
    Ktoś doświadczenie?

  • 18. Data: 2009-12-05 08:49:11
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    po weryfikacji zostały dwie HD5770 i GTX 260, którą wybrać? ;o)

  • 19. Data: 2009-12-05 11:56:05
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 05-12-2009 o 09:42 identifikator: 20040501 napisał na pl.comp.pecet:

    > Jak nie dasz linka to nie uwierzę!
    >
    > w sklepie mi takie coś zaproponowali,

    To niech Ci podadzą model, może mają jakieś wtyki w ATI :)

    > a jak to jest z głośnością wiatraka w HD5770? podobno strasznie wyje, ma
    > Ktoś doświadczenie?

    Wiatrak zależy od producenta kart, może coś z Saphire bo mało jakoś ludzie
    narzekają. A co do karty to już napisałem. Ja bym wziął 5770.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 20. Data: 2009-12-05 12:58:30
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    wpadł do mnie klient, zażyczył sobie GF GTX 295 ;o) nie tu mierzyłem... w
    związku z tym co polecacie?