  • Data: 2014-02-11 11:34:13
    Temat: Re: kompensacja mocy biernej - kondensatory AC 50Hz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości grup
    >Czy może mi ktoś wyprostować - o co chodzi z kondensatorami "do
    >kompensacji mocy biernej"?
    >Zewnętrznie wyglądają tak jak "silnikowe" (rozruchowe/do 2giej fazy),
    >mksp itp. które mają podane np 50Hz, 450V... ale zamiast pojemności,
    >to podawana moc w kVAR (co można sobie przeliczyć, ile uF przy 50Hz
    >skompensuje ile kVar mocy indukcyjnej), tylko są wiele droższe, i

    Tak pewnie wygodniej, po co liczyc, skoro moze byc napisane ?

    >wszędzie słyszę "panie to musi być specjalny kondensator"... Czymś
    >się różnią faktycznie, czy to rynek znalazł sobie kolejną niszę do
    >sprzedawania czegoś jak "czip-rezystor do TDI" za 500x ceny?

    Nie wiem czy nie ma tam jakiejs automatyki, ze mierzy aktualny pobor i
    podlacza rozna ilosc kondensatorow.
    A wtedy to bardziej skomplikowane urzadzenie niz prosty kondensator.

    Parametry musza byc chyba troche lepsze - to ma jednak dzialac stale i
    prady dosc duze. I przepiecia od wylaczen, burz, i gaszenie luku itp.
    Co prawda wiele sprzetow elektronicznych ma kondensatory podlaczone
    stale pod siec i jakos nie padaja.
    Te prady na jednostke tez nie takie znow duze - kondensator na 450V
    powinien tyle zniesc nie tylko statycznie, ale tez pradowo przy
    wiekszej czestotliwosci.

    Ale pojemnosci to dosc spore. 100W nikt nie kompensuje, no - w
    swietlowkach bywa.
    10kVar to jednak 43A, 5 ohm, i wychodzi 600uF. Kondensatorow po 0.47uF
    trzeba duzo.
    A przeciez 10kVar to raptem kilka maszyn albo jedna srednia.

    J.