  • Data: 2014-02-17 19:02:52
    Temat: Re: kompensacja mocy biernej - kondensatory AC 50Hz
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    BartekK wrote:
    > Możesz coś przybliżyć o tej specyficznej budowie takiego
    > kondensatora?
    >
    > Może 10kVar to "teraz" najmniejsze które się opłaca kompensować, ale
    > lada chwila zacznie się walka o kompensowanie każdych 0.5kVar, gdy
    > odbiorcy indywidualni z mocą przyłączeniową 4kW zaczną płacić za en.
    > bierną ;)

    173

    ja nie jestem inżynierem od baterii kondensatorów to ci tego dokładnie
    nie wyjaśnię, ale zawsze możesz podzwonić po producentach lub raczej
    dystrybutorach bo tego w polsce chyba nikt nie robi
    w zasadzie jest możliwość kompensacji od 2,5kVAr ale to mało kto robi,
    przy małych bateriach (60) najczęściej stosuje się najmniejszy stopień
    5 lub 10, widziałem baterie gdzie najmniejszy stopień miał 40 ale to
    były spore baterie rzędu 400kVAr
    tu najważniejszy jest bilans czyli koszt baterii do kosztu prądu bo
    energia bierna jest droga
    tam gdzie jest dużo szybkozmiennych obciążeń np.spawarki stosuje się
    baterie z załączaniem tyrystorowym zamiast styczników, niestety one są
    droższe, w sumie nie wiem czemu bo te układy są dosyć tanie

    jeffrey