  • 21. Data: 2012-10-18 15:53:55
    Temat: Re: kompensacja energii biernej
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:b28862bb-4284-494c-933d-c34fefad7685@googlegrou
    ps.com...
    Tu jest to dość dobrze opisane,
    http://www.energa.pl/dla-firmy/kompensacja-mocy-bier
    nej/opis-oferty wychodzi
    na to że chyba jednak się opłaca, szczególnie warto zobaczyć na część ze
    sposobem ustalania ceny.

    "Przygotowaliśmy kompleksową usługę polegająca na dostarczeniu indywidualnie
    zaprojektowanej baterii kondensatorów, pozwalającej na ograniczenie lub
    całkowite wyeliminowanie dotychczas ponoszonych opłat związanych z energią
    bierną."

    W przypadku kolegi chodzi jednak o kompensację pojemnościowej i to dość
    upierdliwej.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 22. Data: 2012-10-18 22:07:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 17:17:24 +0200, J.F napisał(a):

    > Licznik jaki masz ? Te nowoczesne elektroniczne bydlaki moga juz
    > potrafic mierzyc i naliczac od razu zgodnie z umowa, dawniej byl
    > dodatkowy licznik do mocy biernej, to sumowal w skali miesiaca :-)

    Dawniej to były trzy liczniki, jeden do mocy czynnej pobieranej, drugi
    do mocy biernej pobieranej (czyli indukcyjnej) i trzeci do mocy biernej
    oddawanej (pojemnościowej). Fajnie się przebudowuje takie układy na
    jeden nowoczesny licznik czterokwadrantowy, dużo miejsca w szafie
    zostaje i znacznie mniej przewodów do ciągnięcia.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 23. Data: 2012-10-18 22:57:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 22:07:26 +0200, badworm napisał(a):

    > Dawniej to były trzy liczniki, jeden do mocy czynnej pobieranej, drugi
    > do mocy biernej pobieranej (czyli indukcyjnej) i trzeci do mocy biernej
    > oddawanej (pojemnościowej).

    Ja pamietam dwa liczniki, i ten od biernej to nie jestem pewien
    - zliczal obie, krecil sie tylko w jedna strone, czy potrafil sie cofnac.

    No ale wtedy problem obciazenia pojemnosciowego w zasadzie nie istnial :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-10-18 23:47:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 15:53:55 +0200, Ukaniu napisał(a):
> [...]
    > bierną."
    > W przypadku kolegi chodzi jednak o kompensację pojemnościowej i to dość

    I na to jest zbyt
    http://www.elhand.pl/produkty/dlawiki

    J.

  • 25. Data: 2012-10-19 00:05:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2012 10:22:52 +0200, PeJot napisał(a):

    > 4 W ledówka bierze ~20 VArów pojemnościowych. Jedna sztuka to niewiele,
    > ale 20-30 w mieszkaniu to już sporo.

    O jeżu .. czyzby zasilacz z szeregowym kondensatorem ?

    Ja tylko przetwornice mialem na mysli i ich wejsciowy prostownik z
    kondensatorem.

    J.

  • 26. Data: 2012-10-19 07:01:33
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-10-19 00:05, J.F. pisze:

    > O jeżu .. czyzby zasilacz z szeregowym kondensatorem ?

    Najprawdopodobniej. Tyle że z zewnątrz tego nie widać, a i producent nie
    chwali się mocą bierną.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem