  • 1. Data: 2011-09-25 21:53:33
    Temat: komp pod HTPC - pomoc
    Od: a...@p...pl

    Witam,

    potrzebuje zlozyc sobie komputer pod HTPC. Jego glownym zadaniem
    byloby:

    - rejestrowanie programow z tv w trybie: nagranie i ogladanie,
    nagrywanie i ogladanie z poslizgiem (timeshift)
    - ogladanie nagranych programow jak rowniez z "innych" zrodel
    - nagrywanie: obecnie jest kablowka analog, ale pewnie w najblizszym
    czasie moglaby byc naziemna cyfrowa telewizja (bedzie komplet
    podstawowych programow), ale rowniez ew. cos z satelity (niemieckie
    kanaly FTA lub polskie TNK SA/HD lub Cyfra+) ale nie jest to
    krytyczne.
    - nagrywanie (pewnie bedzie to cyfrowa naziemna) mogloby sie odbywac
    jednoczesnie np. na 2 kanalach (w tym samym czasie - zazebianie sie
    programow).

    Zdaje sobie sprawe, ze stawianie wielu wymagan, to zwiekszanie
    kosztow, wiec bedzie to rozsadnie.

    Moim najwazniejszym wymaganiem jest to, aby komputer byl wstanie
    hibernacji (nie wstrzymania) i gdy potrzeba cos nagrac, to obudzi sie
    chwile przed, nagra co trzeba i znowu sie zahibernuje. Czyli musi sie
    budzic wg zaprogramowanych nagran. Ewentualnie moglby sie tez budzic
    aby zaaktualizowac sobie EPG (z eternu lub z Internetu) - tak, jak to
    robia tunery satelitarne.

    Nie musi byc super cichy, bo bedzie stal w salonie, wiec kwestia
    cichosci zasilacza spada na plan dalszy.

    Wiem, ze aby komp sie budzil z hibernacji, to musi go wybudzic "wake
    on alarm", ale ta funkcja musi byc skorelowana z softem HTPC, ktora
    musi te funkcje wykorzystywac. Natknalem sie tez na rozne sztuczki w
    stylu zewnetrznego ukladu z zegarem, ktory wybudzal kompa za pomoca
    mechanizmow (po USB jak z klawiatury, lub po RS-modem).

    Obecnie posiadam:

    - komputer DELL Dimension 8300
    - karte tunera tv Hauppague PVR150 (na pci) - tuner analogowy

    Kiedys probowalem uzywac soft MediaCentral pod Windows XP, ale byl
    problem z zaprogramowaniem kanalow z kablowki (tuner/soft) nie trafial
    w kanaly.....ew. zaprogramowanie nagrania nie budzilo kompa z
    hibernacji/wstrzymania - kompu musial chodzic normalnie, aby nagranie
    ruszylo. Wiec kicha totalna.

    Wiec potrzebuje pomocy w sprzecie i sofcie.

    Do zakupu karta tv pod dvb-t (2 pojedyncze lub 1 podwojna) - czesc
    satelitarna zostawiamy na lepsze czasy.

    Czy ten komp DELL Dimension 8300 i odpowiedni soft HTPC ma szanse
    dzialac poprawnie pod wzgledem budzenia sprzetu do nagrania?

    Jest tu ktos, kto pomoze w tym temacie?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-09-25 22:03:00
    Temat: Re: komp pod HTPC - pomoc
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 25 Sep 2011 23:53:33 +0200, a...@p...pl wrote:

> [...]
    >w kanaly.....ew. zaprogramowanie nagrania nie budzilo kompa z
    >hibernacji/wstrzymania - kompu musial chodzic normalnie, aby nagranie

    sorry, byl GB-PVR

    --
    ThinkXtra

  • 3. Data: 2011-09-26 04:51:34
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    Komputer nie nadaje sie do takich zastosowan kup dedykowany tuner np
    dreambox'a albo klon i po sprawie

  • 4. Data: 2011-09-26 06:52:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci news:

    > Czy ten komp DELL Dimension 8300 i odpowiedni soft HTPC ma szanse
    > dzialac poprawnie pod wzgledem budzenia sprzetu do nagrania?

    A funkcja budzenia w nim dziala?
    To sie bodajze S3 nazywa.
    Zrób zadanie w harmonogramie Windows i sprawdz, do tego nie trzeba zadnego
    specjalnego softu.
    Co najwyzej trzeba ustawic odpowiedni sposób zasilania w biosie.

    Co do softu do dvb - nie ma nic lepszego od DVBViewera, wszystko co
    napisales dziala mi jak trzeba.

  • 5. Data: 2011-09-27 07:48:34
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 26 Sep 2011 08:52:07 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    >specjalnego softu.
    >Co najwyzej trzeba ustawic odpowiedni sposób zasilania w biosie.

    wczoraj zagladalem do harmonogramu windows xp - bylo tam napisane, ze
    wybudzi z uspienia czyli standby. A czy ze stanu hibernacji to
    zadziala?

    Gdzies kiedys czytalem, ze w przypadku komputerow, co nie maja funcji
    budzenia w biosie ludzie podlaczaja "budziki" pod usb, klawiature,
    rs-232 - i wtedy budzik wyprowadza kompa (wlacza tak jakby user sam go
    z palca wlaczyl) ze snu. Ale zeby to mialo rece i nogi, to musi soft
    do nagrywania obslugiwac taki budzik za posrednictwem jakiegos
    plug-ina?

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2011-09-27 07:57:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <a...@p...pl> napisał w wiadomości news:

    >wczoraj zagladalem do harmonogramu windows xp - bylo tam napisane, ze
    >wybudzi z uspienia czyli standby.
    >A czy ze stanu hibernacji to zadziala?

    Oczywiście, u mnie tak właśnie to chodzi, komp sam się odhibernowuje do
    nagrania i sam hibernuje po.
    Jedna ważna rzecz - jak nie masz hasła na usera w windozie, to dla budzenia
    musisz coś grzebnąć w rejestrze systemu.

> [...]
    >to musi soft do
    >nagrywania obslugiwac taki budzik za posrednictwem jakiegos plug-ina?

    Nie mam pojęcia, moja płyta ma stosowną funkcję w bios.
    Cudowanie przy htpc raczej mija się z celem - dodatkowy element który może
    zawieść, szkoda nerwów i nagrań.
    Płyta (z grafą HD) kosztowała 4 lata temu coś koło 200 zł, teraz pewnie
    jeszcze taniej by wyszła, więc nie widzę sensu takich kombinacji,
    oszczędność pewnie żadna.

  • 7. Data: 2011-09-27 15:04:34
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 26.09.2011 06:51, Jerzy Dombczak pisze:
    > Komputer nie nadaje sie do takich zastosowan kup dedykowany tuner np
    > dreambox'a albo klon i po sprawie

    kto Ci takich bzdur naopowiadał? co to jest dedykowany tuner? odpowiem,
    płyta główna z wrzuconym softem, moim zdaniem jest to komp w ładnej
    obudowie. Za dobrego Dreamboxa musisz co najmniej mieć 2k PLN, a jeśli
    miałby to byc DM8k to bez 4k w portfelu nie ma co się rozglądać.

    Pyta ZOTAC IONITX-A-E nVidia ION 2xDual Core z VDPAU w tech planet to
    300pln netto + obudowa + pilot (mini klawiatura wifi) zamykamy się w
    kwocie 700pln, jak ktoś woli droższe obudowy to to i więcej. Ale ogólnie
    za 700plnow otrzymujemy wydajny i cichy sprzet. Zapomniałem o karcie dvb
    czy innej. no na maxa 1kPLN.
    to przy tej kwocie DM8k się chowa i możliwości też mamy więcej.

    --
    MaRc

  • 8. Data: 2011-09-27 15:13:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MaRc" <t...@g...com> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > kwocie 700pln, jak ktoś woli droższe obudowy to to i więcej. Ale ogólnie
    > za 700plnow otrzymujemy wydajny i cichy sprzet. Zapomniałem o karcie dvb

    HDD nie potrzebujesz?

  • 9. Data: 2011-09-27 15:22:43
    Od: MaRc <t...@g...com>

    W dniu 27.09.2011 17:13, Cavallino pisze:
    > HDD nie potrzebujesz?

    wiedziałem, że o czymś zapomniałem. ale z drugiej strony po co, można
    wykorzystać NFS i będzie jeszcze bardziej cicho. ta płyta pracuje u
    mnie, bez żadnych dysków, bez wentylatorów. :)

    --
    MaRc

  • 10. Data: 2011-09-27 16:53:27
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    "

    kto Ci takich bzdur naopowiadał? co to jest dedykowany tuner? odpowiem,
    > płyta główna z wrzuconym softem, moim zdaniem jest to komp w ładnej
    > obudowie."

    Zgodze sie z tym ze jest to dedykowany komputer specjalnie do obrobki
    wszelkiego DVB-S i materialow we wszelkich innych znanych formatach do
    tego maly cichy i energooszczedny. O sprzetowej obrobce H.264/MPEG-4
    nie wspomne ale jak ktos jest slepy.