-
21. Data: 2016-08-04 12:44:42
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:nntm14$c6$...@d...me...
> Jacek Maciejewski wrote:
>> Dnia Wed, 3 Aug 2016 14:51:35 -0000 (UTC), masti napisał(a):
>>>> Bo priusowy silnik to tylko tocznie się w mieście.
>>> Tam silnik spalinowy pracuje nonstop w optymalnym zakresie
>>> obciążeń.
>>> Przyspieszenia lecą z aku na silnik elektryczny.
>
>>to przecież nie jest elektrowóz.
>>Silnik jest spiety mechanicznie z kołami
>
> Ktory silnik ?
>
> Tu sa schematy
> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>
> To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic i
> falownikow.
ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma miejsce
przy turlaniu się po mieście i to powoli
czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła
który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach
> Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
> sobie - i daleki od optymalnosci.
a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości
silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma
zysków z wspomagania elektrykiem.
Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)
> A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla reczna,
> ale moze sie myle ..
większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
niespecjalnie.
>
> Na pewno komputer moze ustawic punkt pracy, a kierowca moze nie chciec
> czy nie umiec...
>
> J.
>
>
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
22. Data: 2016-08-04 13:10:43
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nnv6aq$vi$...@d...me...
J.F. wrote:
>>>Silnik jest spiety mechanicznie z kołami
>> Ktory silnik ?
>> Tu sa schematy
>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>> To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic
>> i
>> falownikow.
>ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
>elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma
>miejsce
>przy turlaniu się po mieście i to powoli
>czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła
>który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach
Chyba sie nie przyjrzales.
Jest przekladnia planetarna.
Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.
I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego
obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
doklada, a prad czerpie z MG2.
Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej
nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej
mocy nie odbiera, ani nie dostarcza.
>> Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
>> sobie - i daleki od optymalnosci.
>a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości
>silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma
>zysków z wspomagania elektrykiem.
bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male,
wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt
optymalnej pracy.
>Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)
Tez mi sie cos takiego wydaje.
Komisjny pomiar ?
>> A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla
>> reczna,
>> ale moze sie myle ..
>większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
>niespecjalnie.
Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i
falowniki.
To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ...
J.
-
23. Data: 2016-08-04 14:16:35
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:nnv6aq$vi$...@d...me...
> J.F. wrote:
>>>>Silnik jest spiety mechanicznie z kołami
>>> Ktory silnik ?
>>> Tu sa schematy
>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>>> To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic
>>> i
>>> falownikow.
>
>>ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
>>elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma
>>miejsce
>>przy turlaniu się po mieście i to powoli
>>czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła
>>który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach
>
> Chyba sie nie przyjrzales.
> Jest przekladnia planetarna.
> Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
> napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.
no i?
>
> I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
> Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego
> obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
> Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
> doklada, a prad czerpie z MG2.
ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście
> Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej
> nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej
> mocy nie odbiera, ani nie dostarcza.
>
>>> Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
>>> sobie - i daleki od optymalnosci.
>>a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości
>>silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma
>>zysków z wspomagania elektrykiem.
>
> bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male,
> wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt
> optymalnej pracy.
>
>>Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)
>
> Tez mi sie cos takiego wydaje.
> Komisjny pomiar ?
>
>>> A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla
>>> reczna,
>>> ale moze sie myle ..
>>większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
>>niespecjalnie.
>
> Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i
> falowniki.
> To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ...
ano
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
24. Data: 2016-08-04 14:28:29
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: Tadeusz <...@n...pl>
W dniu 2016-08-03 o 15:18, J.F. pisze:
> Użytkownik "z" napisał w wiadomości
>> Prius. 2010 1,8.
>> Autentyczne spalanie z Polski do Brukseli 3,5 litra
>>
>
> Czy moze doladowywales gdzies po drodze ?
w 2010 nie było wersji plug-in więc z pewnością nie doładowywał z
gniazdka tylko tyle co z silnika spalinowego i hamowania czyli samej
jazdy :-)
-
25. Data: 2016-08-04 14:33:01
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nnvbn3$i4c$...@d...me...
J.F. wrote:
>>> Tu sa schematy
>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>> Chyba sie nie przyjrzales.
>> Jest przekladnia planetarna.
>> Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
>> napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.
>no i?
No i moga sie krecic z roznymi predkosciami.
>> I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
>> Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z
>> niego
>> obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
>> Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
>> doklada, a prad czerpie z MG2.
>ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście
Nawet na szosie.
Myslisz ze co - normalny samochod potrzebuje od 3 do 7 biegow w
skrzyni aby sobie radzic, a spece z Toyoty obyli sie jednym ?
To de facto ma automatyczna skrzynie biegow.
Wiec obroty silnika moze ustawic optymalnie.
W miescie to nawet i moc silnika, bo sobie doladuje baterie, ale na
autostradzie to raczej nie.
J.
-
26. Data: 2016-08-04 15:02:55
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: masti <g...@t...hell>
J.F. wrote:
> Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:nnvbn3$i4c$...@d...me...
> J.F. wrote:
>>>> Tu sa schematy
>>>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
>
>>> Chyba sie nie przyjrzales.
>>> Jest przekladnia planetarna.
>>> Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
>>> napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.
>
>>no i?
>
> No i moga sie krecic z roznymi predkosciami.
>
>>> I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
>>> Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z
>>> niego
>>> obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
>>> Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
>>> doklada, a prad czerpie z MG2.
>
>>ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście
>
> Nawet na szosie.
>
> Myslisz ze co - normalny samochod potrzebuje od 3 do 7 biegow w
> skrzyni aby sobie radzic, a spece z Toyoty obyli sie jednym ?
>
> To de facto ma automatyczna skrzynie biegow.
> Wiec obroty silnika moze ustawic optymalnie.
>
> W miescie to nawet i moc silnika, bo sobie doladuje baterie, ale na
> autostradzie to raczej nie.
>
ale na autostradzie i tak cała moc jest brana ze spalinóki wraz z
ładowaniem aku itd.
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
27. Data: 2016-08-04 17:39:10
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: z <...@...pl>
W dniu 2016-08-03 o 21:36, s...@g...com pisze:
> Jeździłem hybrydą, wynik możliwy do osiągnięcia jak się pozna dobrze samochód ALE
trudny do osiągnięcia. Trzeba naprawdę wielką uwagę poświęcić na eco-driving, na
autostradzie utrzymywać prędkość 100 - 110 km/h, w długich trasach to dość męczący
sposób podróżowania.
>
Czy mogę przyjąć że bez zarzynania się taki Prius spali 5 litrów?
Biorąc pod uwagę podobno dobrze wykonany pojazd, mniej wysilony silnik i
baterie które nie psują się tak jak wróżyli malkontenci to kalkulacja
zakupu za te 30 tys. zaczyna być atrakcyjna zamiast coraz bardziej
problematycznych diesli.
z
-
28. Data: 2016-08-04 17:48:18
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: p...@g...com
Sprawdź po prostu na spritmonitor.de dla pierwszego Priusa średnie to nieco ponad 5
litrów
-
29. Data: 2016-08-04 18:12:51
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 04.08.2016 o 17:39, z pisze:
> W dniu 2016-08-03 o 21:36, s...@g...com pisze:
>> Jeździłem hybrydą, wynik możliwy do osiągnięcia jak się pozna dobrze
>> samochód ALE trudny do osiągnięcia. Trzeba naprawdę wielką uwagę
>> poświęcić na eco-driving, na autostradzie utrzymywać prędkość 100 -
>> 110 km/h, w długich trasach to dość męczący sposób podróżowania.
>>
>
> Czy mogę przyjąć że bez zarzynania się taki Prius spali 5 litrów?
Nie.
Przyjmij tyle ile pali normalny samochód - bo ile energii chcesz
odzyskać przy ciągłej jeździe na autostradzie przy hamowaniu?
Promil?
A cała reszta to skąd się ma wziąć, jak nie z silnika spalinowego?
To co masz wcześniej w aku wystarcza na kilka km.
A potem tą energię trzeba mu dostarczyć z jedynego możliwego źródła -
czyli z BENZYNY.
Każdy diesel zrobi to sprawniej.
To nie perpetum mobile i z powietrza prądu nie weźmie.
-
30. Data: 2016-08-04 18:26:33
Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Thu, 4 Aug 2016 17:39:10 +0200, z napisał(a):
> Prius spali 5 litrów?
Głupie kango z silnikiem DCI1,5l pali 4,6 na trasie przy 120, wiec chyba
hybryda musi być lepsza, nie?
--
Jacek
"Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a
jej owoc jest gorzki" - Frank Herbert