eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
  • Data: 2016-08-04 14:16:35
    Temat: Re: kombi, diesel lub gaz, bez dwumasy, fapa i innych wynalazków.
    Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nnv6aq$vi$...@d...me...
    > J.F. wrote:
    >>>>Silnik jest spiety mechanicznie z kołami
    >>> Ktory silnik ?
    >>> Tu sa schematy
    >>> https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
    >>> To jest w sumie przekladnia bezstopniowa z uzyciem silnikow-pradnic
    >>> i
    >>> falownikow.
    >
    >>ale napęd jest przekazywany mechanicznie ze wspomaganiem silnika
    >>elektrycznego, poza okresami kiedy sam elektryk wystarcza co ma
    >>miejsce
    >>przy turlaniu się po mieście i to powoli
    >>czyli nie ma ukłądu silnik->generator->elektryk->koła
    >>który pozwalałby na pracę silnika na stałych w optymalnych warunkach
    >
    > Chyba sie nie przyjrzales.
    > Jest przekladnia planetarna.
    > Jedna czescia kreci silnik spalinowy, druga elektryczna, a trzecia
    > napedza kola ... w wraz drugim silnikiem elektrycznym.

    no i?
    >
    > I w tym momencie wszystko jest mozliwe.
    > Np silnik spalimowy kreci sie szybko, MG1 hamuje, odbierajac z niego
    > obroty i moc, i przekazuje prad do MG2.
    > Albo na odwrot - silnik spalinowy kreci sie wolno, MG1 sie do niego
    > doklada, a prad czerpie z MG2.

    ale mówiliśmy o lataniu na szosie. nie start stop w mieście

    > Celowo pomijam akumulator, bo zakladam, ze przy jezdzie autostradowej
    > nie ma znaczenia - jest naladowany do optymalnego poziomu i wiecej
    > mocy nie odbiera, ani nie dostarcza.
    >
    >>> Ten optymalny punkt pracy w jezdzie autostradowej jest IMO taki
    >>> sobie - i daleki od optymalnosci.
    >>a tu to już w ogóle bo potrzebne moce przekraczają dużo możliwości
    >>silnika elektrycznego więc musisz jechać na spalinówce. więc nie ma
    >>zysków z wspomagania elektrykiem.
    >
    > bardziej mi chodzilo o to, ze moce jak na silnik spalinowy sa male,
    > wiec nawet mimo tej bezstopniowej skrzyni on musi ominac punkt
    > optymalnej pracy.
    >
    >>Więc 3l/100 to można między bajki włożyć. Fizyki pan nie oszukasz :)
    >
    > Tez mi sie cos takiego wydaje.
    > Komisjny pomiar ?
    >
    >>> A sama skrzynia ... chyba przynosi wieksze straty niz zwykla
    >>> reczna,
    >>> ale moze sie myle ..
    >>większe to może nie bo to w sumie planetrana jest ale mniejsze to też
    >>niespecjalnie.
    >
    > Oprocz tej planetarnej przekladni mamy dwa pradnico-silniki i
    > falowniki.
    > To musi przynosic straty i na moj gust - co najmniej 10% ...

    ano

    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: