  • 1. Data: 2013-08-03 07:48:20
    Temat: kolizja - ubezpieczenie - jak to rozegrać?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    Tym razem nam nie trafiło. Ja się zatrzymałem na czerwonym, ciężarówka
    jadąca za mną się nie zatrzymała.

    Pacjent: Xsara 2000r. zniszczone: tylna klapy, szyba, zderzak, lampy.
    Tylne drzwi całe, ale zakleszczone, karoseria ponad tylnymi kołami -
    pogięta. O dziwo - auto jeździ.
    moim zdaniem koszt naprawy przekroczy wartość giełdową. Sęk w tym, że
    auto było w stanie idealnym.... Ja bym sobie życzył żeby je naprawili,
    najlepiej bezgotówkowo.

    Jak to zostanie rozegrane? Zabiorą mi auto i wypłaca jakąś wyimaginowaną
    cenę giełdową? Coś mi się wydaje, że jakbym wystawił silnik, szyby,
    tłumik lampy... na allegro to bym więcej zarobił.

    pozdrawiam
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-08-03 09:16:55
    Temat: Re: kolizja - ubezpieczenie - jak to rozegrać?
    Od: "adam" <a...@a...pl>

[...]

    Witam,.
    Niestety, bedzie szkoda calkowita.
    Wyplaca roznice pomiedzy wrakiem a cena z eurotaxu. Ale od wyceny mozesz sie
    odwolac, szczegolnie jak masz jakies duze naprawy ostatnio poczynione.
    pzdr
    Adam

  • 3. Data: 2013-08-03 09:28:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "adam" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > sie odwolac, szczegolnie jak masz jakies duze naprawy ostatnio poczynione.

    Sam sobie odpowiadasz?
    Bo tak wynika z tego co zacytowałeś.

  • 4. Data: 2013-08-03 12:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

> [...]
    > Wyplaca roznice pomiedzy wrakiem a cena z eurotaxu. Ale od wyceny
    > mozesz sie odwolac, szczegolnie jak masz jakies duze naprawy ostatnio

    No i czesto na cenie wraku tez próbuja oszukiwać.
    Chociaz przy aucie z 2000 roku to może niekoniecznie.

    Dobrze, ze tylko auto ucierpiało.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 5. Data: 2013-08-03 13:53:44
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 03.08.2013 12:00, Budzik pisze:
> [...]
    rozumiem co napisałeś, ale w głowie mi się to nie mieści. Wiem że
    eurotax zaniża wartość aut, szczególnie mojego, bo poprostu
    doinwestowane było i zadbane, ale czy niema jakiejś siły, zeby dostać
    cene giełdową i żeby sobie zabrali zwłoki? Czy wg Was powinienem
    przyjąć, ja wiem 1500zł i zaraz wystawiać na allegro 4 koła, silnik,
    skrzynie, fotele......
    > No i czesto na cenie wraku tez próbuja oszukiwać.
    > Chociaz przy aucie z 2000 roku to może niekoniecznie.
    czy faktury na nowe częsci użyte w naprawach auta mają znaczenie?

    > Dobrze, ze tylko auto ucierpiało.

    było tak, jadę DK1, remont, maks 50km/h a tu jeszcze korek. nagle
    patrze, takie tymczasowe przejście dla pieszych i sygnalizator i...
    żółte. myśle przelece, albo nie, napewno stoja za rogiem i czekają tylko
    na takich którzy jadą na późno pomarańczowny, jasno czerwonym. Patrze w
    lusterko, następne auto daleko, no to po hamulcach. zero pisku, ale
    hamowanie było zedcydowane. lewarek na luz, a w lusteku widze swiatła
    ciężarówy i żona krzyczy jedź! To była najszybsza jedynka jaką w życiu
    wrzuciłem, i strzał ze sprzęgła, ale już nie uciekłem. Zmniejszyłem
    jednak siłę uderzenia. Facet nie hamował, wogóle nie widział
    sygnalizatora, gadał przez CB.....
    ToMasz

  • 6. Data: 2013-08-03 14:42:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail N...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > cene giełdową i żeby sobie zabrali zwłoki? Czy wg Was powinienem
    > przyjąć, ja wiem 1500zł i zaraz wystawiać na allegro 4 koła, silnik,

    Musisz uważać z takim wyprzedawnaiem bo przeciez wrak też musisz zezłomoac
    a potem takich ołych wraków nie chca przyjąć.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 7. Data: 2013-08-03 16:24:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-03, ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:
> [...]
    > moim zdaniem koszt naprawy przekroczy wartość giełdową. Sęk w tym, że
    > auto było w stanie idealnym.... Ja bym sobie życzył żeby je naprawili,

    Bezgotkowo maja obowiazek naprawiac do 100% wartosci samochodu z przed
    szkody. Jezeli znajdziesz warsztat kto w tych pieniadzach to zrobi to
    raczej nie bedzie problemu.

    > Jak to zostanie rozegrane? Zabiorą mi auto i wypłaca jakąś wyimaginowaną
    > cenę giełdową? Coś mi się wydaje, że jakbym wystawił silnik, szyby,
    > tłumik lampy... na allegro to bym więcej zarobił.

    No nie, bo doplacisz za brakujace kilogramy w autokasacji ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 8. Data: 2013-08-03 17:16:14
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    > Osobnik posiadający mail N...@o...pl napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:
    > Musisz uważać z takim wyprzedawnaiem bo przeciez wrak też musisz
    > zezłomoac a potem takich ołych wraków nie chca przyjąć.

    przyjmą wszystko ode mnie keidyś wzięli skorupę z malucha bez kół silnika szyb
    itd ;) za darmo

    Pzdr
    Piotrek

  • 9. Data: 2013-08-03 21:27:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > przyjmą wszystko ode mnie keidyś wzięli skorupę z malucha bez kół
    > silnika szyb itd ;) za darmo

    Hmm, skoro tak to ok.
    Kojarze, ze kiedys znajomy opowiadał, że przyjeli po wielkich prosbach taki
    ogołocony.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 10. Data: 2013-08-04 11:22:22
    Od: x...@g...com

    W dniu sobota, 3 sierpnia 2013 13:53:44 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    >
    > wrzuciłem, i strzał ze sprzęgła, ale już nie uciekłem. Zmniejszyłem
    >
    > jednak siłę uderzenia. Facet nie hamował, wogóle nie widział

    Identyczną sytuację miałem w zeszły czwartek... tylko tutaj było Corsa <-> Polo.
    Dupa wgnieciona ale można tanim kosztem naprawić... a PZU pewnie i tak zrobi szkodę
    całkowitą a auta sprzedawać mi szkoda (w ostatnim czasie było robione zawieszenie,
    hamulce, nowy akumulator) :/

    Ktoś wie jak wygląda "auto zastępcze"? Przysługuje wszystkim czy tylko "wybranym po
    spełnieniu jakiś tam warunków"!? Nadmienie, że auto jeździ o własnych siłach a teraz
    stoi u mechanika i czeka na rzeczoznawcę.