  • Data: 2010-08-23 14:10:56
    Temat: Re: kolejny problem z Canon 7D
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Anonymouse" 4...@q...goo
    glegroups.com

    > Albo wlaczy AI SERVO, bo wtedy w czasie serii przeostrza caly czas bez
    > problemu - na moj gust bardzo trafnie.

    : I utrzymuje 8kl/sek?

    Nie wiem, po co podnoszone jest lustro w ONE SHOT. :)
    Raz zmierzyć światło, raz ustawić ostrość, podnieść
    lustro i strzelić kilka razy (3 lub 5) migawką
    z zadanym brecketingiem. :)

    W pozostałych dwóch trybach ostrzenia za każdym razem trzeba
    skorygować ostrość -- to prawda. Co do ustawienia ekspozycji
    -- chyba rzadko tak szybko zmieniają się warunki oświetlenia,
    choć oczywiście taka szybkość zmieniania warunków oświetlenia
    nie jest niemożliwa. :)

    Podnoszenie lustra wskazuje na korygowanie ostrości
    lub na mierzenie światła dla każdej klatki w serii. :)

    Przy fotografowaniu czegoś poruszającego się w kierunku aparatu nie
    można obyć się bez korygowania ostrości dla każdego zdjęcia -- co
    więcej, zazwyczaj trzeba aproksymować ustawienie ostrości w oparciu
    o szybkość poruszania się fotografowanego obiektu i przewidywany
    czas pstryknięcia. :)

    Przy strzelaniu z lampą nawet trzeba przewidywać czas świecenia lampy. :)

    Chętnie dowiem się, jak sobie radzą z tym problemem aparaty lepsze niż mój C 450 D.
    :)

    Natomiast wiem, jak sobie radzą z seryjnością lampy wsuwane do sanek aparatu -- nie
    radzą sobie. :) Mam EX 550 i EXII 580. :) Obie ładują się zbyt wolno, aby mogły robić
    zdjęcia seryjne, chyba że świecą nikłym ułamkiem zgromadzonej energii.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'