  • 301. Data: 2011-05-25 14:50:36
    Temat: Re: kolejny dawca
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:l0upt65pbfu8oa4bidpk5825edtk0ao0i5@4ax.com...

    > nie, cały czas jechał 80km/h, _za_ pojazdem i nie był widoczny dla
    > kierującego golfem. Stał się widoczny na 1-1,5 s przed kolizją.

    Albo 10-15 sekund.

    > no, duża. Jakby była mniejsza, to pewnie mówilibyśmy o stłuczce albo o
    > niebezpiecznej sytuacji, a nie o śmiertelnym wypadku.

    Gdyby baba spojrzała w lusterko.
    Zabić kogoś skręcając bez patrzenia można niezależnie od tego z jakiej
    odległości wyprzedzał.

    > dlaczego zakładasz, że motocyklista jadący 80 km/h wyjeżdża na lewy
    > pas pustej jezdni na 100m przed ewentualnym wyprzedzaniem?

    Moment, mowa była o omijaniu.
    Nie zmieniaj założeń w trakcie.
    Gdyby auta jechały, to na wyprzedzanie z dużo mniejszą różnicą prędkości
    potrzebował więcej czasu.

    >Skąd masz
    > pewność, że nic nie jechało na przeciwnym pasie przez te 100m dzielące
    > go od tyc trzech aut?

    A skąd Ty masz pewność?
    Ty przyjmujesz 10, ja 100 i tyle.

    Jechał wolno, więc można założyć, że reszta manewrów też była robiona z
    głową, więc przy takiej różnicy prędkości musiał zacząć wcześniej.

  • 302. Data: 2011-05-25 15:05:27
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    The_EaGle wrote:

    > Ze zmianą pasa ruchu włącznie. Nie da się inaczej.

    Nie. Manwer zmiany pasa to manwer zmiany pasa a skręt w lewo na skrzyżowaniu to
    skręt w lewo na skrzyżowaniu. Są opisywane *innymi* artykułami.

    > Art 22 mówi także:
    >
    > Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    > zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    Tu *nie było* manewru zmiany pasa ruchu. Ten artykuł nie ma nic a nic do
    zasitniałej sytuacji.

    > Motocykl jechał pasem ruchu przeznaczonym dla jazdy w przeciwnym
    > kierunku. W tym momencie kierowca samochodu skręcił w lewo i wjechał na
    > zajmowany przez motocykl pas ruchu.

    > j.w oczywiście że tak.

    Ależ skąd. I to po wielokroć.

    Całe szczęście, że nie jesteś sędzią. Bo wymyślasz niesamowite bzdury.

    > Naturalnie - sprawa prosta - wina kierowcy samochodu jak cholera.

    Puknij się. I się zdecydowanie doucz przepisów. Bo się możesz kiedyś zdziwić --
    i żeby nie było płaczu że głupi policjant, że głupi sąd, itd...

    \SK

  • 303. Data: 2011-05-25 15:11:15
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 25 May 2011 14:34:39 +0200, "Cavallino"
    <c...@k...pl> wrote:

    >I znowu żartujesz.
    >Debili stających na pasie bez powodu widywałem setki.

    i każdego z nich omijałeś lub wyprzedzałeś na skrzyżowaniu?
    Nieźle...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 304. Data: 2011-05-25 15:13:57
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    The_EaGle wrote:

    > Jezdnia dwukierunkowa składa się z "dwóch pasów ruchu"
    > Jak można skręcić w lewo nie zmieniając/przecinając innego pasa ruchu?

    Musisz zrozumieć, że manewr zmiany pasa jest traktowany równorzędnie ze skrętem
    na skrzyżowaniu i opisywany jest innymi artykułami PoRD.

    W szczególności jadący pod prąd pasem nie ma żadnego pierwszeństwa nad
    skręcającym przecinającymn się pas. Bo w ogóle nie ma się tam prawa znaleźć.

    pzdr
    \SK

  • 305. Data: 2011-05-25 15:15:39
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    The_EaGle wrote:

    > Motocyklista mógł nie widzieć że samochód skręca w lewo. Mógł rozpocząć
    > manewr zanim został włączony kierunkowskaz.

    4-5s przed uderzeniem? 80-100m wcześniej?

    > To tylko twoje pobożne życzenia. Proszę o wykładnie w PoRD.

    Przed skrzyżowaniem to sobie znajdź sam. Jest zapisane wprost i jeśli tego nie
    wiesz to najwyższy czas się douczyć.

    pzdr
    \SK

  • 306. Data: 2011-05-25 15:17:16
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Cavallino wrote:

    > Niestety, fizycznie tak właśnie jest.

    Ale prawo to nie fizyka :)

    W prawie jest b. wiele zapisów nienaukowych, niefizycznych itd.

    Np. w myśl pewnej ustawy (jeszcze przedwojennej, ale i dziś obowiązującej) rak
    jest rybą. Tak tam wprost napisano.

    pzdr
    \SK

  • 307. Data: 2011-05-25 15:22:22
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Arek,
    >
    > Wednesday, May 25, 2011, 9:14:04 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Co Ty pieprzysz? Art. 24 ust. 1 pkt 1 i 3, ust 2, ust. 5. Mało?

    Chyba obaj myślice to samo, ale sie zgubiliście. :)

    pzdr
    \SK

  • 308. Data: 2011-05-25 15:30:55
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-05-25 14:28, The_EaGle pisze:

> [...]
    > przez spojrzenie w lusterko wsteczne lub boczne, czy znajdujący się za
    > nim pojazd nie uniemożliwia bezpiecznego wykonania tego manewru.
    > LEX nr 189598
    > 189598
    > Dz.U.05.108.908: art. 22
    > Dz.U.97.88.553: art. 177
    > Dz.U.71.12.114: art. 86
    > Przewodniczący: Sędzia SN Wiesław Kozielewicz (spr.).
    > Sędziowie SN: Jerzy Grubba, Waldemar Płóciennik.
    > Prokurator Prokuratury Krajowej: Józefa P.
    >

    > Tak wiec tyle w tym temacie. Nie masz racji i koniec.

    Mam rację.
    97 rok, wtedy obowiązywał jeszcze ten zapis, to był dokładnie punkt 4
    (pamiętam to do dziś).

  • 309. Data: 2011-05-25 15:32:22
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-25 15:13, Sebastian Kaliszewski pisze:

> [...]
    >
    > W szczególności jadący pod prąd pasem nie ma żadnego pierwszeństwa nad
    > skręcającym przecinającymn się pas. Bo w ogóle nie ma się tam prawa

    Ile razy mam to cytować?

[...]

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 310. Data: 2011-05-25 15:34:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Do których nie należy upewnianie się że nie jest się wyprzedzanym

    Należy.

    > Ależ nie.

    Tak.

    >Nie bądź blondynką na jadącą pod prąd na autostradzie ;-)

    Na razie Ty nią jesteś.