  • 51. Data: 2009-03-19 21:37:56
    Temat: Re: klucz usb
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Wojciech Frybyśu pisze:

    > Ja bym wolał by był dowolnie upgradowany, ew. wersja dla
    > szpiegów z firmware w romie/scalaku.
    > Ja tam wolałbym sie pobawić, a nie jakies super tajne rzeczy
    > robić.

    Oczywiście - i wolałbyś przy tym, gdyby każdy mógł wgrać do twojej
    komórki dowolny soft (udający wygląd oryginalnego), po doczepieniu się
    laptopem przez USB na kilka minut? Nigdy nie zostawiasz komórki w firmie
    na biurku wychodząc na 5 minut do kibla? To ja już wolę rozwiązania, w
    których jedynie producent ma możliwość apgrejdu softu. Również zdalnego.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 52. Data: 2009-03-19 21:54:51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Adam, ja rozumiem ze zaprojektowaliscie sami - i dobrze, cos hi-tech
    > trzeba robic.
    > Interesuje mnie czy produkcja leci w PL czy w Chinach? Nie chodzi mi pod
    > katem bezpieczenstwa (bo to softem mozna zalatwic), tylko chodzi mi o
    > temat 'produkcja wielu sztuk telefonu komorkowego od A do Z z plytkami,
    > klawiaturami obudowami itp'. Jest jakikolwiek sens robienia tego w PL?

    Ale dlaczego mamy dać zarobić Chińczykom, a nie naszym chłopakom z
    TechLabu? Sprzęt nie jest tani, nie jest "powszechnego użytku" i do tego
    nie jest bardzo masowo produkowany. Koszt montażu to ułamek ceny a tutaj
    mamy wszystko pod kontrolą.

    Płytki zamawialiśmy w Polsce, lutowanie też idzie w Polsce, obudowy i
    elementy mechaniczne przychodzą w paczkach (plastik z wtryskarki nie w
    Polsce), scalaki standardowo od dystrybutorów (co tam teraz na topie w
    produkcji krzemu? Malezja? Singapur?) Programowanie, testowanie,
    skręcanie obudowy, wydruk instrukcji i pakowanie odbywa się w Polsce.
    Chyba wystarczające, aby mówić o polskiej produkcji?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 53. Data: 2009-03-19 21:57:40
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Adam, ja rozumiem ze zaprojektowaliscie sami - i dobrze, cos hi-tech
    > trzeba robic.

    BTW: Poraża mnie myślenie niektórych redaktorów. Cytat ze strony:
    http://wyborcza.pl/1,91446,6399562,Nie_daj_sie_podsl
    uchac_przez_komorke.html

    "stosuje nową metodę szyfrowania głosu - kryptografię eliptyczną. Nazwa
    pochodzi od wykorzystania geometrycznych właściwości elipsy."

    Czy ci ludzie w ogóle wiedzą, o czym piszą? :-o

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 54. Data: 2009-03-19 22:02:28
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> wrote in message
> [...]

    > na biurku wychodząc na 5 minut do kibla? To ja już wolę rozwiązania, w
    > których jedynie producent ma możliwość apgrejdu softu. Również zdalnego.

    A czy daliście użytkownikowi coś do weryfikacji, że w aparacie siedzi stale
    ten sam soft?
    A skąd wiadomo, że nie macie tam backdoora ? Skoro robicie dla władzy to na
    bank tam siedzi coś takiego..
    Nie ma żadnej kontroli co siedzi w tym telefonie. Mpże ktoś go rozkręci i
    zrobi zdjęcie PCB :-)

    Sama szyfrowanie jest mało istotne. Gdybym był jednym z "braci" to wyszedł
    bym z założenia, że rządowe aparaty szyfrujące są podsłuchiwane bankowo, bo
    rozmowy są w plikach defaultowo, a klucze zdeponowane. I bezpieczniej kupić
    prepaida, pogadać i zmienić na kolejny niż używać konia trojańskiego.
    Bardzo by się przydała zmiana IMEI tego telefonu np poprzez proste menu w
    samym aparacie. Wielcy biznesmeni bardziej się obawiają namierzania aparatu
    niż podsłuchu, bo przezornie nic nie mówią :-)

    Ciemno to widzę. Sprzedacie może w całej karierze 100szt chyba, że
    wciśniecie jako niepotrzebny wydatek jakiejś spółce giełdowej, a i tak
    ludzie bedą sie bali tego używać :-)

  • 55. Data: 2009-03-19 22:19:09
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > pochodzi od wykorzystania geometrycznych właściwości elipsy."
    >
    > Czy ci ludzie w ogóle wiedzą, o czym piszą? :-o

    Dobrze ze chociaz wie w ktorym kosciele dzwoni (ze elipsa to cos z
    geometria). Gorzej ze troche to miesza z innymi rzeczami.

    ATSD to dobrze ze nie zna angielskiego skrotu (ECC), bo by zaraz mowil o
    korekcji bledow ;-)

    --
    Jerry1111

  • 56. Data: 2009-03-20 18:29:36
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Nickelodeon pisze:
    > "Wojciech Frybyśu" <w...@p...iUSUNTOnteria.pl> wrote in
    > message news:gptqub$i4g$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Tak tak ale mnie chodzi o mechanizm taki żeby nie dało sie użyc sztuczki
    > żeby cie przekonać do wgrania czegoś czego nie chcesz.
    > Urządzenie musi być do samodzielnego programowania ale w taki sposób żeby
    > wykluczyć wgranie softu trojanem czy np jak na chwilke zostawisz tego pena i
    > ci kolega wetknie w programator. Musisz być pewny że sprzęt jest jakoś
    > personalizowany. Chodzi o przypadkowe sytuacje i operacyjne wgranie ci tam
    > czegoś.

    Dlatego mówię i powtarzam. Musi być hasło /klawisze/wyświetlacz.
    No cóż. Ja niestety nie potrafię zrobić niczego takiego. Może
    bym się zastanowil nad programowaniem, ale nad hardware niestety
    nie.
    Ale mam troszkę chęci ;)
    I wygrzebałem coś takiego
    http://code.google.com/p/opencryptotoken/wiki/OpenCr
    yptoToken
    Nie jest to chyba to co chciałem, nie ma przejsciówki, ale
    zaczatek jest. Trzeba by dorobić choć namiastkę klawiatury i
    wyświetlacza i można poprobować.

    Tylko czy pomysł chwyci?

  • 57. Data: 2009-03-20 18:31:22
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Jerry1111 pisze:

    > Tylko ze wtedy starczy sprawny kieszonkowiec. A jak bedziesz mial tam
    > dane z konta bankowego, to co?

    To nic. Jak nie znasz sposobu logowania (grafy, czy zwykłe hasło
    ) nic Ci to nie da.

  • 58. Data: 2009-03-20 18:32:48
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

> [...]
    > na biurku wychodząc na 5 minut do kibla? To ja już wolę rozwiązania, w
    > których jedynie producent ma możliwość apgrejdu softu. Również zdalnego.

    No ja nie mam tajnych danych, ale Ty możesz mieć to na scalaku
    nizmienialnym bez specjalnego kodera. Albo i zapisane RAZ i
    niezmienialne.

  • 59. Data: 2009-03-20 20:15:22
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Wojciech Frybyśu wrote:

    > To nic. Jak nie znasz sposobu logowania (grafy, czy zwykłe hasło
    > ) nic Ci to nie da.

    Da mi wszystko. Przeciez z zalozenia wystarczy to wsadzic w port USB
    komputera i wszelakie aplikacje autoryzowac sie moga automatycznie -
    wiec nic nie trzeba wiedziec. Wsadzasz i dziala. No chyba ze chcesz
    wybierac jakies tryby autoryzacji itp, ale przeciez mialo byc bez
    wpisywania hasla?

    --
    Jerry1111

  • 60. Data: 2009-03-20 23:14:06
    Od: "Nickelodeon" <N...@...b>

    "Wojciech Frybyśu" <w...@p...iUSUNTOnteria.pl> wrote in
    message news:gq0nrg$gul$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > No cóż. Ja niestety nie potrafię zrobić niczego takiego. Może
    > bym się zastanowil nad programowaniem, ale nad hardware niestety

    No właśnie, robi sie z tego mały kalkulator z klawiaturką alfanumeryczną.
    Musi być podtrzymywany RAM procesora z jakimiś tam pinami, kluczami do
    kluczy właściwych.
    Ale konstrukcja musi być jasna i soft musi być open.
    Apgrejdy tylko od autorów zamieszczajacych źródła możliwe do skompilowania
    samemu i podpisane cyfrowo przez Zimermanna, Schneiera i kilku innych.
    Ale świadomość społeczna jest tak niska, że i tak tego nikt nie kupi.
    Zobacz program Truecrypt. Przeważnie jest około miliona ściągnięć pliku z
    czego pewnie każdy ściąga po kilka razy. Cały ten tort liczy kilkaset
    tysięcy ludzi na całym świecie i jest to tort darmowy na software potrzebny
    jak system operacyjny czy jak powietrze do oddychania. Jednak użytkowników
    jest mało.
    Przeciętny biznesmen nie kupi urządzenia, bo się go po prostu boi, w
    szczególności od firmy handlującej ze służbami :-) Im wystarczy Zfone i
    kawałek programiku Voip lub proste nakładki szyfrujące na komunikatory.
    Wątpię w powodzenie projektu.