  • Data: 2014-09-25 08:30:15
    Temat: Re: kieszonkowy aparat na baterie AA
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-09-24 o 23:37, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Nie, to NIE umniejsza zalet standaryzacji.
    > Ale standard "R" to też pewien koszt (konieczność upchnięcia
    > w konstrukcji właśnie walców i właśnie o "takich" wymiarach).

    Absolutnie nie chodzi mi o wciskanie Li-Ion itp w format AA, tylko o
    stworzenie nowego standardu właśnie w postaci płaskich tabliczek z opcją
    równoległego ich łączenia w celu zwiększenia pojemności.
    Standard oczywiście mógłby obejmować kilka wielkości i grubości, żeby
    producent każdy mógł sobie dopasować baterię.
    Mogłoby to być tak sprytnie zrobione, że baterie składałoby się nie
    tylko na grubość ale i w płaszczyźnie (jak np dwa A5 daje A4).
    Sterownik w bateriach kontrolowałby dostęp do baterii (zarówno ładowanie
    jak i odbiór) w ten sposób, aby zminimalizować problemy niejednorodności
    baterii (np stara + nowa).

    W swoim czasie pewnym nieformalnym standardem była bateria Nokii do
    telefonów, której klony pojawiały się (i pewnie nadal pojawiają) w wielu
    chińskich urządzeniach, np rejestratorach jazdy.
    Standard nie musi być okrągły :)