-
21. Data: 2010-08-23 09:32:32
Temat: Re: katalizator hałasuje
Od: krzysiek82 <o...@c...pl>
MarcinJM pisze:
> akurat rurka to najgorszy pomysl.
> W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
> rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
> fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.
>
wiesz, że w ten sposób zdołowałeś całą masę wiejskich tunerów dla
których to był najpoważniejszy tuning? A po sprzedaży kata mieliby kasę
na siatexy i inne tjunerowe akcesoria :d
--
krzysiek82
-
22. Data: 2010-08-23 09:33:07
Temat: Re: katalizator hałasuje
Od: krzysiek82 <o...@c...pl>
Czarek Daniluk pisze:
> He he - TDI dostaje jakby polotu :D
>
Bo diesel to zupełnie coś innego, turbina robi swoje.
--
krzysiek82
-
23. Data: 2010-08-23 09:33:40
Temat: Re: katalizator hałasuje
Od: krzysiek82 <o...@c...pl>
Lewis pisze:
> Dziwne, większość ludzi bawiąca się modyfikacjami silników wycina
> katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parę KM, ale pewnie się mylą...
>
wtedy robi się wydech pod silnik a nie wycina tylko kata.
--
krzysiek82
-
24. Data: 2010-08-23 16:10:09
Temat: Re: katalizator hałasuje
Od: to <t...@a...xyz>
begin krzysiek82
> Bo diesel to zupełnie coś innego, turbina robi swoje.
W niektórych dieslach po wycięciu kata i bez korekty map wtrysku powstaje
brzydkie zafalowanie w momencie. Nie ma reguły. Chociaż rzeczywiście
można się spodziewać, że przeciętny silnik turbodoładowany lepiej to
zniesie.
--
ignorance is bliss
-
25. Data: 2010-08-23 20:05:58
Temat: Re: katalizator hałasuje
Od: "Ada" <A...@o...pl>
Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:i4rk9j$5tk$1@news.onet.pl... W dniu 2010-08-22 14:13, Ada pisze:
>> 5. Minęło 2 tygodnie i jest coraz głośniej na biegu jałowym na ciepłym
>> silniku. Na zimnym, gdy obroty są wyższe to nic nie brzęczy. Stąd ciągle
>> moje przypuszczenie, że układ źle zespawany i przesztywniony i stąd te
>> dragnia i brzęki...
> Kowal-mechanik przywalił młotem w kata, bo mu nie pasowało coś i
> rozwalił środek, który w oryginale jest ceramiczny. Tak mi się od razu
> nasunęło.... Ewentualnie coś pospawał jak p..da i drgania załatwiły
> sprawę. Ewentualnie jednak rajd 400km z urwanym mocowaniem go załatwił.
>> 6. Obecnie znalazłem na AlleDrogo
>> http://allegro.pl/item1188543556_katalizator_ford_fo
cus_fokus_1_6_1_8_16v
>> _kat.html coś co ma 18 miesięcy gwrancju, tylko czy jest sen wkładać
>> to do 10-letniego Focusa? Czy najlepiej to zaślepić?
>> Macie namiar na zamienniki tłumikowe kata?
> To jest naprawdę niezła cena. Zamiennik tłumik kupisz może 100 zł
> taniej. Poza tym pamiętaj, że przynajmniej model z rocznika 2004 miał 2
> sondy lambda, przed i po kacie, i to właśnie ta druga dawała CE. Jeśli
> Twój też tak ma i go wywalisz, to musisz to jakoś przerobić. No i
> poczytaj sobie wątki pt "wyciąłem kata i teraz auto źle ciągnie" bo
> silnik Foki "wie" że ma na wylocie kata, jak mu go wyjmiesz to może tak
> zareagować.
Dzięki za odp. Też podejrzewam speca, że mógł przywalić.... :)
To rocznik 2000 z 1 Lambdą, więc nie jest tak źle ;) i stąd ten dylemat