eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykatalizator hałasujeRe: katalizator hałasuje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
    !newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giga
    news.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
    xc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
    !not-for-mail
    Date: Sat, 21 Aug 2010 23:38:27 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: katalizator hałasuje
    References: <i4om6q$85d$1@news.onet.pl> <4c701176$0$27032$65785112@news.neostrada.pl>
    <i4p75u$dgh$1@news.onet.pl> <i4pcoj$qfe$1@news.onet.pl>
    <4c703bdc$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c703fb1$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4c703fb1$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 29
    Message-ID: <4c704752$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.111.100
    X-Trace: 1282426706 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22805 83.23.111.100:48070
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305507
    [ ukryj nagłówki ]

    to pisze:
    > begin Tomasz Pyra
    >
    >> Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci
    >> moc to do końca nie wiem.
    >
    > Chodzi zapewne o to, ze katalizator wykorzystywany jest do podtrzymania
    > nieco dłużej ciśnienia w cylindrach, więc jego wycięcie pewnie działa
    > tak, jak przesadne rozluźnienie wydechu (w silniku N/A).
    >
    >> Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w
    >> cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje
    >> objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).
    >
    > Stawiam na to, że ECU spodziewa się, że część zassanego "powietrza" to
    > spaliny, które mają zapewne dużo niższą zawartość tlenu, a po zaślepieniu
    > EGR na pałę (bez wyłączenia EGR w ECU czy modyfikacji map wtrysku) do
    > silnika zasysane jest czyste powietrze, czyli tlenu jest więcej niż
    > spodziewa się ECU. Ale to wytłumaczenie ma sens tylko w silnikach z MAP,
    > a nie MAF.

    Z tego co napisali na wiki wychodzi że spaliny w cylindrze pozwalają na
    bezpieczne spalanie ubogiej mieszanki.

    Czyli w sumie niezależnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania
    będzie inny niż w ECU zaplanowali.

    Swoją drogą to strasznie dużo tych spalin (na wiki piszą że EGR-em
    25-50% wraca). Ciekawe ile zostaje ich w cylindrze po suwie wydechu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: