-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl
!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giga
news.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-e
xc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED
!not-for-mail
Date: Sat, 21 Aug 2010 23:38:27 +0200
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: katalizator hałasuje
References: <i4om6q$85d$1@news.onet.pl> <4c701176$0$27032$65785112@news.neostrada.pl>
<i4p75u$dgh$1@news.onet.pl> <i4pcoj$qfe$1@news.onet.pl>
<4c703bdc$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
<4c703fb1$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <4c703fb1$0$22792$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 29
Message-ID: <4c704752$0$22805$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.23.111.100
X-Trace: 1282426706 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22805 83.23.111.100:48070
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305507
[ ukryj nagłówki ]to pisze:
> begin Tomasz Pyra
>
>> Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci
>> moc to do końca nie wiem.
>
> Chodzi zapewne o to, ze katalizator wykorzystywany jest do podtrzymania
> nieco dłużej ciśnienia w cylindrach, więc jego wycięcie pewnie działa
> tak, jak przesadne rozluźnienie wydechu (w silniku N/A).
>
>> Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w
>> cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje
>> objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).
>
> Stawiam na to, że ECU spodziewa się, że część zassanego "powietrza" to
> spaliny, które mają zapewne dużo niższą zawartość tlenu, a po zaślepieniu
> EGR na pałę (bez wyłączenia EGR w ECU czy modyfikacji map wtrysku) do
> silnika zasysane jest czyste powietrze, czyli tlenu jest więcej niż
> spodziewa się ECU. Ale to wytłumaczenie ma sens tylko w silnikach z MAP,
> a nie MAF.
Z tego co napisali na wiki wychodzi że spaliny w cylindrze pozwalają na
bezpieczne spalanie ubogiej mieszanki.
Czyli w sumie niezależnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania
będzie inny niż w ECU zaplanowali.
Swoją drogą to strasznie dużo tych spalin (na wiki piszą że EGR-em
25-50% wraca). Ciekawe ile zostaje ich w cylindrze po suwie wydechu.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.08.10 00:55 Przembo
- 22.08.10 01:22 to
- 22.08.10 05:25 to
- 22.08.10 11:55 MZ
- 22.08.10 14:13 Ada
- 22.08.10 18:46 MZ
- 23.08.10 09:32 krzysiek82
- 23.08.10 09:33 krzysiek82
- 23.08.10 09:33 krzysiek82
- 23.08.10 16:10 to
- 23.08.10 20:05 Ada
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=