eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykatalizator hałasujeRe: katalizator hałasuje
  • Data: 2010-08-21 23:38:27
    Temat: Re: katalizator hałasuje
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    to pisze:
    > begin Tomasz Pyra
    >
    >> Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci
    >> moc to do końca nie wiem.
    >
    > Chodzi zapewne o to, ze katalizator wykorzystywany jest do podtrzymania
    > nieco dłużej ciśnienia w cylindrach, więc jego wycięcie pewnie działa
    > tak, jak przesadne rozluźnienie wydechu (w silniku N/A).
    >
    >> Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w
    >> cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje
    >> objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).
    >
    > Stawiam na to, że ECU spodziewa się, że część zassanego "powietrza" to
    > spaliny, które mają zapewne dużo niższą zawartość tlenu, a po zaślepieniu
    > EGR na pałę (bez wyłączenia EGR w ECU czy modyfikacji map wtrysku) do
    > silnika zasysane jest czyste powietrze, czyli tlenu jest więcej niż
    > spodziewa się ECU. Ale to wytłumaczenie ma sens tylko w silnikach z MAP,
    > a nie MAF.

    Z tego co napisali na wiki wychodzi że spaliny w cylindrze pozwalają na
    bezpieczne spalanie ubogiej mieszanki.

    Czyli w sumie niezależnie czy MAP czy MAF, bez spalin przebieg spalania
    będzie inny niż w ECU zaplanowali.

    Swoją drogą to strasznie dużo tych spalin (na wiki piszą że EGR-em
    25-50% wraca). Ciekawe ile zostaje ich w cylindrze po suwie wydechu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: