eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykatalizator hałasujeRe: katalizator hałasuje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!feeder.news-service.com!xlned.com!feeder5.xlned.c
    om!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad
    01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 21 Aug 2010 22:49:33 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: katalizator hałasuje
    References: <i4om6q$85d$1@news.onet.pl> <4c701176$0$27032$65785112@news.neostrada.pl>
    <i4p75u$dgh$1@news.onet.pl> <i4pcoj$qfe$1@news.onet.pl>
    In-Reply-To: <i4pcoj$qfe$1@news.onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 39
    Message-ID: <4c703bdc$0$22809$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.23.111.100
    X-Trace: 1282423772 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 22809 83.23.111.100:47952
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2305492
    [ ukryj nagłówki ]

    Lewis pisze:
    > W dniu 2010-08-21 20:50, MarcinJM pisze:
    >
    >> akurat rurka to najgorszy pomysl.
    >> W okolicy kata MUSI byc cos co stawia opor spalinom, tak jest walek
    >> rozadu ustawiony. Wyciecie kata dramatycznie obniza sprawnosc silnika na
    >> fabrycznym walku. Sprawdzone w 3 samochodach.
    >>
    > Dziwne, większość ludzi bawiąca się modyfikacjami silników wycina
    > katalizatory aby odetkać wydech i zyskać parę KM, ale pewnie się mylą...

    Dziś już się mylą, ale był krótki okres kiedy się nie mylili.

    Kiedyś, jak weszła któraś tam norma emisji wymagająca użycia
    katalizatora, to producenci po prostu wzięli stare silniki i na wydechu
    zamontowali katalizator który zabrał jakąś tam część mocy.
    Wtedy owszem wycięcie i wspawanie rury powodowało że było po staremu i
    silnik miał większą moc (np. w 126p)

    Dziś masz elektronikę sterującą silnikiem która w mapie dawkowania
    paliwa uwzględnia to, że wydech jest doprężony katalizatorem, bo
    przekłada się na to, że po suwie wydechu w cylindrze pozostaje jakaś tam
    ilość spalin.
    Również czasy otwarcia zaworów wydechowych i kolektor wydechowy
    policzone są na sytuację w której w kolektorze wydechowym panuje dane
    ciśnienie.

    Jak to tak w szczegółach działa że po wycięciu katalizatora silnik traci
    moc to do końca nie wiem.
    Głównie dlatego że zagadkowa jest dla mnie rola spalin pozostałych w
    cylindrze w procesie spalania (np. dlaczego zaślepienie EGR powoduje
    objawy takie same jak zbyt uboga mieszanka?).

    W każdym razie hamownia mówi że we współczesnych silnikach wycięcie kata
    powoduje spadek mocy.

    Nie mówiąc już o tych w ogóle nowych które za katalizatorem mają drugą
    sondę lambda (często szerokopasmową) i wtedy to już w ogóle silnik
    dostaje dla niego dziwne dane i nieprawidłowo się adaptuje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: