  • 61. Data: 2013-01-16 21:23:32
    Temat: Re: kasowanie danych bezpowrotne
    Od: nrtrt <n...@d...pl>

    W dniu 2013-01-13 19:44, Kamil pisze:

    > Co takiego? Wpisz w Googla "format" i poczytaj zamiast pleść brednie.
    >
    > Pzdr

    Dla wyjaśnienia dodam, że od windowsa vista formatowanie zapisuje nośnik
    zerami.

    --
    pozdro

  • 62. Data: 2013-01-16 21:48:55
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Masz może jakiegoś linka? - chętnie się pośmieję.

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,13140
    671,Skora_z_palca_nieboszczyka__czyli_jak_w_Gdansku_
    rozwiazuje.html?as=2

    na samym dole.
    Przem

  • 63. Data: 2013-01-17 01:53:02
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "nrtrt" napisał:

    > "The format command behavior has changed in Windows Vista. By default in
    > Windows Vista, the format command writes zeros to the whole disk when a
    > full format is performed. In Windows XP and in earlier versions of the
    > Windows operating system, the format command does not write zeros to the
    > whole disk when a full format is performed. "

    W którym miejscu tego tekstu jest mowa o W7, czy W8?

    Pzdr

  • 64. Data: 2013-01-17 02:02:10
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał:

    > posypuje sobie conieco popiolem i przepraszam, jak sie okazuje
    > zylem od dawna w bledzie co do tego jak dokladnie przebiega
    > formatowanie dyskow pod wspolczesniejszymi windowsami

    Chciałeś się pośmiać. Zamist tego się osmieszyłeś. A na dodatek brniesz dalej.
    Formatowanie nie tylko pod Windows i to współczesnymi nie odczytywało dysku,
    lecz ukrywało pliki przed użytkownikiem. I to już w czasach MS DOS i na
    dyskietkach. Jak to ukrywanie wyglądało to już szerszy temat. Polecenie "format"
    modyfikowało FAT, a "format /u" oprócz modyfikacji FAT zapisywało nośnik bajtami
    FF. Później zerami. Od Visty format zeruje cały dysk.

    Pzdr

  • 65. Data: 2013-01-17 02:03:57
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "nrtrt" napisał:

    > Dla wyjaśnienia dodam, że od windowsa vista formatowanie zapisuje nośnik
    > zerami.

    Przecierz "m4rkiz" twierdzi, że formatowanie ODCZYTUJE nosnik a nie zapisuje :)

    Pzdr

  • 66. Data: 2013-01-17 02:05:54
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "Przemek" napisał:

    http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,13140
    671,Skora_z_palca_nieboszczy
    ka__czyli_jak_w_Gdansku_rozwiazuje.html?as=2

    Brednie niewarte czytania.

    Pzdr

  • 67. Data: 2013-01-17 09:21:20
    Od: nrtrt <n...@d...pl>

    W dniu 2013-01-17 01:53, Kamil pisze:

    > W którym miejscu tego tekstu jest mowa o W7, czy W8?
    >
    > Pzdr

    W żadnym.

    --
    pozdro

  • 68. Data: 2013-01-17 14:07:25
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kamil" <k...@n...pl> wrote in message
    > Przecierz "m4rkiz" twierdzi, że formatowanie ODCZYTUJE nosnik a nie zapisuje

    do czasow visty tak bylo

  • 69. Data: 2013-01-17 14:44:50
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Kamil" <k...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > "format" modyfikowało FAT, a "format /u" oprócz modyfikacji FAT zapisywało
    > nośnik bajtami FF. Później zerami. Od Visty format zeruje cały dysk.

    "pelny format" pod xp jest przeprowadzany przez IOCTL_DISK_VERIFY
    zwracam uwage na 'verify'

    co do visty\windowsa 7 zgadzam sie ze formatowanie nadpisuje dane,

    w windowsie xp nie - co wlasnie sprawdzilem robiac pelny format dysku
    wyzerowanego hddscanem - po formatowaniu nadal widoczna jest zawartosc
    ktora zapisywal hddscan a jedynym efektem formatowania jest pojawienie
    sie mft i reszty

    przyznalem ze moja wiedza w temacie byla nieaktualna bo zatrzymala sie
    na windowsie xp wiec niezbyt rozumiem jak twoim zdaniem brne dalej?

    nie wiem co robi konsolowy "format /u" bo nie uzywam nieudokumentowanych*
    funkcji programow jezeli zalezy mi na bezpieczenstwie czy zweryfikowaniu
    stanu dysku bo sa do tego lepsze narzedzia, pisze o tym co sie dzieje po
    odznaczeniu szybkiego formatowania w gui

    *przynajmniej w moim xp sp3 en i windowsach 7

  • 70. Data: 2013-01-17 14:58:40
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
> [...]
    > odznaczeniu szybkiego formatowania w gui
    > *przynajmniej w moim xp sp3 en i windowsach 7

    np. dlatego: http://www.dslreports.com/forum/r19922682-Info-Forma
    t-c-q-u-