-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: de Fresz <d...@N...pl>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: kask
Date: Wed, 25 Jul 2012 15:50:54 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 40
Message-ID: <juotjt$aau$1@inews.gazeta.pl>
References: <1dd8b0baa443cd742e9d5b5612fbc371$1@grupy.scigacz.pl>
<500eb65d$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
<jumf6c$kie$1@inews.gazeta.pl>
<500ec75a$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
<jumhg9$u97$1@news.task.gda.pl>
<500ecdf6$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
<juobh0$6gb$1@inews.gazeta.pl> <juobps$qp3$1@usenet.news.interia.pl>
<juod8g$f7d$1@inews.gazeta.pl> <juoe44$vrq$2@news.task.gda.pl>
<juoeks$6fq$1@inews.gazeta.pl> <juof1t$324$1@news.task.gda.pl>
<juoh5b$a4v$1@inews.gazeta.pl> <juoh94$13op$1@news2.ipartners.pl>
<juoi9n$i98$1@inews.gazeta.pl>
<500fdad9$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
<juomtc$c6p$1@inews.gazeta.pl> <juop70$17an$1@news2.ipartners.pl>
<juopq7$42d$1@inews.gazeta.pl> <juoral$18gl$1@news2.ipartners.pl>
<juorho$b82$1@inews.gazeta.pl> <juosii$1935$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: 71.138.168.217-rev.hti.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1343224254 10590 217.168.138.71 (25 Jul 2012 13:50:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Jul 2012 13:50:54 +0000 (UTC)
X-User: defresz
User-Agent: Unison/1.8.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:657758
[ ukryj nagłówki ]On 2012-07-25 15:33:06 +0200, duddits <p...@N...gomoto.tv> said:
>> Czyli jak ktoś zwyczajnie jeździ po mieście, to już nie powinien na
>> upierdliwości zwracać uwagi?
>
> Jeszcze jakbyś sprecyzował te "upierdliwości" to może unikniemy
> nieporozumień :) Ja zakładałem (nomen omen), że chodziło Ci o jego
> częste zdejmowanie/wkładanie. Dla mnie nie jest to upierdliwość.
Generalnie idzie mi o liczbę operacji, jakie trzeba wykonać przy
zakładaniu/zdejmowaniu.
Kask z otwartą szczęką stoi na półce niestabilnie, często nie mieści
się do kufra, jak się ma zwyczaj nosić w nim rękawiczki, to potrafią
wypaść, czyli do "przechowywania" lub transportu pieszego trzeba
zamknąć szczękę. Czyli przed założeniem na łeb, trzeba ją otworzyć
trzymając kask w rękach, co nie zawsze jest wygodne. A więc otwarliśmy
i zakładamy. Legendarna kompatybilność z okularami - średnia, przy
brylach na nosie a to uszko się zawinie, a to same okulary się przesuną
- i tak trzeba je poprawiać. Gorzej przy zdejmowaniu, bo mi spadały na
tyle często (w tym na glebę), że zacząłem je i tak ściągać przed
zdjęciem kasku.
Jazda z otwartą szczęką - w przypadku Grexa i C2 taka sobie frajda, bo
po pierwsze rozkład masy w połączeniu z naporem powietrza jest męczący,
po drugie zdarzało się, że na większej dziurze lub przy mocniejszym
hamowaniu szczęka opadała (czasem idealnie w pole widzenia), po trzecie
różnica w wentylacji pomiędzy otwartą szczęką, a otwartą całkowicie
samą szybą nie jest IMHO kolosalna.
Zdejmowanie - najpierw otworzyć szczękę, później zdjąć okulary, zdjąć
kask, zwykle zamknąć kask, żeby go wrzucić do kufra, czy na półkę. Niby
drobiazgi, ale powtarzane naście razy dziennie, w połączeniu z brakiem
realnie odczuwalnych zalet, prowadzą do wniosku - po wała się w to
bawić? Że można wszamać batonika lub zajarać szluga bez ściągania? Ja
tam na postoju i tak zawsze z przyjemnością zdejmuję kask, bo to w łeb
ciepło, czy pogadać słabo.
--
Pozdrawiam
de Fresz
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.12 15:53 $heikh el $hah
- 25.07.12 15:55 Monster
- 25.07.12 16:13 de Fresz
- 25.07.12 16:15 de Fresz
- 25.07.12 17:13 Kuczu
- 25.07.12 17:13 Piotr Rezmer
- 25.07.12 17:14 Kuczu
- 25.07.12 18:10 Leszek Karlik
- 25.07.12 19:09 Piotr Rezmer
- 25.07.12 19:49 $heikh el $hah
- 25.07.12 19:53 duddits
- 25.07.12 19:52 $heikh el $hah
- 25.07.12 20:00 Ivam
- 25.07.12 20:30 Kuczu
- 25.07.12 20:44 $heikh el $hah
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=