  • 11. Data: 2012-12-04 01:58:43
    Temat: Re: kamery termowizyjne - miała być rewolucja i co?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-04 00:05, AlexY pisze:
    > [..]
    > [..]
    > Może do twoich potrzeb wystarczy coś takiego:
    > http://www.cheap-thermocam.tk/
    > przymierzam się do zbudowania.
    Zdecydowanie nie ;) Powiem do czego potrzebuje:
    - w elektronice "oo to ten elektrolit się grzeje bardziej niż 6
    równolegle z nim pracujących", "oo ten scalaczek można by lepiej
    chłodzić, bo chwilowo skacze mu temperatura jak coś-tam robi", albo
    wręcz "oo a tutaj przewiew nie dociera i się grzeje, trzeba zmienić
    ustawienie elementów albo przepływ powietrza przez urządzenie" itp.
    - w mechanice - które elementy pracującej maszyny grzeją się bardziej
    niż powinny (już mam sprawdzone na pożyczonej fluke i3 - ładnie widać
    która przekładnia wśród 20 różnych kółek jest cieplejsza bo się jej ośka
    mocniej trze niż okoliczne, choć ręcznie przy obrotach ręcznych -
    różnicy nie czuć)
    .. przy czym grzebię w urządzeniach wielkości PC albo maks dużej lodówki
    pełnej mechaniki i elektroniki, a nie w zegarku albo elektrowozie ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 12. Data: 2012-12-04 11:24:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    BartekK wrote:
> [...]
    > .. przy czym grzebię w urządzeniach wielkości PC albo maks dużej lodówki
    > pełnej mechaniki i elektroniki, a nie w zegarku albo elektrowozie ;)

    Przecież to właśnie do takich zastosowań się nadaje, obiekt statyczny,
    pomiar około minuty. Rozmiar niejako nie gra roli bo sensor ma wiązkę
    widzenia 5 stopni.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 13. Data: 2012-12-04 11:41:53
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-04 11:24, AlexY pisze:
    > Przecież to właśnie do takich zastosowań się nadaje, obiekt statyczny,
    > pomiar około minuty. Rozmiar niejako nie gra roli bo sensor ma wiązkę
    > widzenia 5 stopni.
    Obiekt raczej statyczny nie jest, mechanizm się rusza, temperatury się
    zmieniają w takt pracy maszyny - na i3 widziałem zmianę w formie
    "błyśnięcia" o czasie ~1s. Ale żeby obserwować to błyśnięcie termiczne
    np drivera albo innego cpu zamyślającego się przez chwilę - trzeba
    najpierw wiedzieć że to występuje, więc trzeba "przepatrzeć" całość i
    zauważyć ciekawie zmieniające się miejsca.
    Zwykłą kamerką termowizyjną robiłem to w chwilę - od razu było widać
    miejsca podejrzane, a tym ustrojstwem... jakoś nie jestem przekonany,
    czy nie będę walczył z metodologią pomiaru, zamiast z faktycznym
    problemem, który pomiar miał zlokalizować ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173