  • Data: 2009-03-10 08:54:07
    Temat: Re: kamera termowizyjna - pomiar przez szyb
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości
    news:gp3q38$fat$2@news.wp.pl...

    > no właśnie mnie bardzo interesuje dlaczego, a nie co włądza mówi i tak ma
    > być!:O)
    > bo ja nie widzę przyczyny dla której absorber w kol.próż. miałby miec
    > mniejszą zdolność pochłaniania światła niż absorber w kol.pła. (na dodatek
    > wykonane z tego samego materiału)

    Nie wynika to z absorbera samego w sobie ale z budowy i sposobu działania
    kolektora próżniowego.

    > nie wiem co ludziska kupują, ale jak przeglądałem w czasopiśmie kolektory
    > to większosć miało szyby (próżniowe i płaskie)

    Bywam na targach budownictwa. Widziałem rózne kolektory.
    Jedyny kolektor prożniowy jaki był do oficjalnie w sprzedaży z szybą jaki
    widziałem to w zasadzie konstrukcja jak kolektor płaski z absorberem
    meandrowym
    ale z kroćcami z boku obudowy do podłączenia pompy prózniowej.

    > no własnie taka szyba zabezpiecza też przed tłuczeniem rur przez grad i
    > takie tam:O)

    Hehe. Te rury pękają najczęściej samoistnie na wskutek naprężeń. Grad tu nie
    wiele szkód robi. Szyba zasłoni przed śniegiem ale spadnie wtedy sprawność.

    Marek