    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: kalibracja obiektywu
    Date: Wed, 27 Jan 2010 18:27:29 +0100

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w
    On 27 Jan., 14:57, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    >w kliszowych to nie bylo AF
    >wprowadzono seryjnie najpierw w aparatach na blony zwojowe
    >maloobrazkowe - to nie byla klisza tylko blona zwojowa .
    >ale mniejsza o to.

    Ok, niech bedzie scisle - chodzilo mi o w miare nowoczesna
    lustrzanke na blone maloobrazkowa.

    >byl tylko ze nie latwo bylo to pomierzyc.

    Tak samo jak dzis - pare zdjec odpowiednio ustawionych tablic i
    wiemy.
    U nas moze cena by zniechecala, ale na zachodzie na pewno wielu by
    sie bawilo :-)

    >w formacie 24*36 krazek rozproszenia jest 2 razy wiekszy niz w
    >aps-c a

    Masz na mysli dysk Airy'ego, wynikajacy z dyfrakcji ?
    On jest chyba taki sam, tylko relatywnie do rozmiaru
    obrazka/piksela .. mniejszy w FF.

    >wiec i skutki blednej nastwy maja mniejszy wplyw na rozdzilelczoec
    >FF
    >niz aps-c.
    >Dzisiaj precyzja ostrzenia w FF jest duzo lepsza niz w aps-c.
    >Obserwuje to na codzien. W FF AF jest wystarczajaco dobry -
    >zaskakujaco precyzyjny. W Aps-c precyzja jest jednak mniejsza .

    Ale chodzi o precyzje dzialania AF, czy ostrosc dobrze ustawionego
    zdjecia ?

    Bo tak w sumie to czemu AF na mniejszej matrycy mialby gorzej
    dzialac ?

    >Najczesciej dokonywano powiekszen pocztowki ew 13*18 cm, dopiero
    >po
    >eiliminacji ( czyli te z dobrze trafiona ostzroscia ) wybierano do
    >duzych powiekszen.

    I dzis AF moze sie pomylic i odrzut wyjdzie.

    J.