    Date: Tue, 01 Apr 2014 12:05:15 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kabel ziemny zbrojony ?

    Użytkownik Andrzej K napisał:

    > W hurtowniach elektro są w sprzedaży rury do kładzenia kabli "peszele"
    > niebieskie karbowane ze sznurkiem w środku do przeciągania przewodów.
    > Andrzej

    Nie "peszle" a "aroty" - ale nawet porządny arot nie chroni przewodów
    przed wodą, jest jedynie osłoną mechaniczną (łatwiej w razie potrzeby
    rozbudować okablowanie terenu dopychając druta w arocie jak od nowa
    kopać trasę kablową - na nowe może nie być za bardzo miejsca, starą
    trasę kablową odkopać to robota dla archeologów (delikatnie, powoli,
    ręcznie - żeby kabli nie pociąć...

    --
    Darek