  • 11. Data: 2009-11-26 13:35:32
    Temat: Re: kabel ethernet
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Oba standardy obowiązują. Pierwszy to EIA/TIA 568-B, a ten co podałem to
    > EIA/TIA 568-A. Sam raczej robię w "B" ;-)

    Nie ma czegos takiego jak "oba standardy". Standard jest jeden,
    natomiast jest kilka sekwencji rozszycia kabli. Pechowo nazwa standardu
    jak i sekwencji rozszycia jest podobna...

  • 12. Data: 2009-11-26 20:44:29
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 14:11:15 +0100, BQB napisał(a):

    > A czy przypadkiem 60V podczas dzwonienia nie uszkodzi np switcha?

    Niebieski i biało-niebieski nie jest wykorzystywany (nie licząc PoE) więc
    nie ma jak uszkodzić bo do niczego nie jest podpięty.

  • 13. Data: 2009-11-26 20:55:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Leszek K." napisał:

    > Niebieski i biało-niebieski nie jest wykorzystywany (nie licząc PoE)
    > więc nie ma jak uszkodzić bo do niczego nie jest podpięty.

    Nawet w gigabitowej sieci?

    JoteR

  • 14. Data: 2009-11-27 07:48:47
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    Robson pisze:

    > Nie ma czegos takiego jak "oba standardy". Standard jest jeden,
    > natomiast jest kilka sekwencji rozszycia kabli. Pechowo nazwa standardu
    > jak i sekwencji rozszycia jest podobna...

    To jakieś źródło poproszę.

  • 15. Data: 2009-11-27 08:15:28
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    >podlaczysz kabel telefoniczny RJ11 do gniazdka RJ45, w którym telefon jest
    >podlaczony do niebieskiej pary (4-5) to bedzie on dzialal.
    > W duzych firmach nie robi sie osobno sieci telefonicznej i komputerowej.
    > Wszystkie gniazda i okablowanie robi sie CAT5/6. Odpowienie skrosowanie
    > kabli w szafie (podlaczone do switcha lub do centrali tel) decyduje o tym
    > czy dane gniazdo jest telefoniczne czy komputerowe.

    CAT 5e a juz tym bardziej CAT 6 nie przewiduje napiec 60V na kablu a juz tym
    bardziej wrzucania tam czegokolwiek innego niz FastETH.
    Oczywiscie w domowych warunkach mozna sobie kombinowac... sporo urzadzen
    sieciowych nie ma w ogole wyprowadzonych pinow innych niz: 1,2,3,6... ale to
    zawsze w takim przypadku trzebaby sprawdzac, bo w innym przypadku 60V moze
    (podkreslam) uszkodzic dosc delikatny sprzet.

    --
    doom3

  • 16. Data: 2009-11-27 10:34:20
    Od: Robson <r...@...pl>

    > To jakieś źródło poproszę.

    proszę:
    http://www.korzen.org/wsisiz/okablowanie%20struktura
    lne/doc/rozdzial%204.doc

    nie zawsze angielski standard oznacza polski standard. Tak na wszelki
    wypadek, gdybys chcial po angielsku poczytac.

  • 17. Data: 2009-11-27 13:50:59
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "doom3" <d...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > to zawsze w takim przypadku trzebaby sprawdzac, bo w innym przypadku 60V
    > moze (podkreslam) uszkodzic dosc delikatny sprzet.

    a jakie napiecia "przewiduje" cat5 czy cat6? czy nie przewiduje rowniez 48V
    do PoE ?

  • 18. Data: 2009-11-27 14:41:41
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    Robson pisze:

> [...]
    >

    > nie zawsze angielski standard oznacza polski standard. Tak na wszelki
    > wypadek, gdybys chcial po angielsku poczytac.

    "USOC
    To najpowszechniej stosowana sekwencja dla systemów telefonicznych w USA."

    A to dlatego o tym w tym rozdziale napisane. My żyjemy w jakim kraju? Na
    jakim kontynencie?

  • 19. Data: 2009-11-27 18:43:18
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    > a jakie napiecia "przewiduje" cat5 czy cat6? czy nie przewiduje rowniez
    > 48V do PoE ?

    Jezeli urzadzenie jest kompatybilne z PoE to nie ma problemu, jezeli nie
    jest kompatybilne to oczywiscie mozesz zawsze zastosowac odpowiedni
    "injector" i odbiornik - co wyciagnie zasilanie ze skretki przed urzadzeniem
    aktywnym niekompatybilnym.

    Problem w tym, ze zwykly switch soho poprostu Ci sie spali.

    Standard swoje praktyka swoje, co innego profesjonalne sprzety pracujace w
    standardzie IEEE 802.3af.

    Przeciez nie powiesz mi, ze puscisz skretka sobie 60V przy 1A... ;) i
    podlaczysz to do karty sieciowej w komputerze (dla przykladu gbit co by
    wyeliminowac kwestie nie podlaczonych pinow)

    --
    doom3

  • 20. Data: 2009-11-30 10:17:49
    Od: Robson <r...@...pl>

    > A to dlatego o tym w tym rozdziale napisane. My żyjemy w jakim kraju? Na
    > jakim kontynencie?

    A czy Ty sie z choiki urwales? Nie wiesz jaki kraj dyktuje trendy w
    informatyce? Nie wiesz ze normy europejsie EN, ktore sa tlumaczone na
    polskie EN sa kopiami norm amerykanskich? Poczytaj troche i nie zadawaj
    glupich pytan.

    pozdrawiam