  • 1. Data: 2009-11-26 11:37:28
    Temat: kabel ethernet
    Od: shark <a...@g...com>

    Hi.
    Nie wiem czy to odpowiednia grupa ale spróbuje.
    Szukam informacji jak można na jednym kablu ethernet puścić sygnał
    telefoniczny oraz sieć komputerową.
    Z tego co wiem trzeba rozdzielić osiem żyłna:
    - 2 na telefon
    - 4 na sygnał sieciowy
    Tylko nie wiem pod jakie kolory i pod jakie piny to podłączyć.
    Może ktoś wie gdzie można kupić odpowiednie wtyczki.

    Dzieki
    Shark

  • 2. Data: 2009-11-26 11:46:21
    Temat: Re: kabel ethernet
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    shark pisze:
> [...]
    > Tylko nie wiem pod jakie kolory i pod jakie piny to podłączyć.
    > Może ktoś wie gdzie można kupić odpowiednie wtyczki.

    Najprościej, to zarabiając kabel eternetowy złączką RJ45 nie wsadzać do
    złącza koloru brązowego i biało brązowego, na to złączki żelowe i drugi
    dłuższy kabelek zakończony RJ11.

  • 3. Data: 2009-11-26 11:55:08
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@s...com.invalid> napisał w wiadomości

    > Najprościej, to zarabiając kabel eternetowy złączką RJ45 nie wsadzać do
    > złącza koloru brązowego i biało brązowego, na to złączki żelowe i drugi
    > dłuższy kabelek zakończony RJ11.

    Dokladnie tak, jak opisal kolega powyzej.

    STD ulozenie zylek:

    1. bialo-pom
    2. pom
    3. bialo-ziel
    4. niebieski
    5. bialo-nieb
    6. zielony
    7. bialo-braz
    8. brazowy

    Do transmisji uzywane sa zyly 1,2,3,6

    --
    doom3

  • 4. Data: 2009-11-26 12:05:18
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    doom3 pisze:
    > Użytkownik "BQB" <a...@s...com.invalid> napisał w wiadomości

    > Dokladnie tak, jak opisal kolega powyzej.

> [...]

    lub

    1.biało-ziel
    2.ziel
    3.biało-pom
    4.nieb
    5.biało-nieb
    6.pom
    7.biało-br
    8.br

    Oba standardy obowiązują. Pierwszy to EIA/TIA 568-B, a ten co podałem to
    EIA/TIA 568-A. Sam raczej robię w "B" ;-)

  • 5. Data: 2009-11-26 12:05:50
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "BQB" <a...@s...com.invalid> wrote in message

    > Najprościej, to zarabiając kabel eternetowy złączką RJ45 nie wsadzać do
    > złącza koloru brązowego i biało brązowego, na to złączki żelowe i drugi
    > dłuższy kabelek zakończony RJ11.

    do tego sluzy para niebieska. Masz wtedy kompatybilnosc RJ11 <-> RJ45

    c.

  • 6. Data: 2009-11-26 12:06:32
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Oba standardy obowiązują. Pierwszy to EIA/TIA 568-B, a ten co podałem to
    > EIA/TIA 568-A. Sam raczej robię w "B" ;-)

    Jak i 95% sieci, "A" raczej jest malo popularny.

    --
    doom3

  • 7. Data: 2009-11-26 12:07:48
    Od: "doom3" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > do tego sluzy para niebieska. Masz wtedy kompatybilnosc RJ11 <-> RJ45

    Tego nie znalem, uzasadnij prosze...

    --
    doom3

  • 8. Data: 2009-11-26 12:27:47
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "doom3" <d...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Tego nie znalem, uzasadnij prosze...

    Jesli podlaczysz kabel telefoniczny RJ11 do gniazdka RJ45, w którym telefon
    jest podlaczony do niebieskiej pary (4-5) to bedzie on dzialal.
    W duzych firmach nie robi sie osobno sieci telefonicznej i komputerowej.
    Wszystkie gniazda i okablowanie robi sie CAT5/6. Odpowienie skrosowanie
    kabli w szafie (podlaczone do switcha lub do centrali tel) decyduje o tym
    czy dane gniazdo jest telefoniczne czy komputerowe.

    c.

  • 9. Data: 2009-11-26 12:31:50
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 13:07:48 +0100, doom3 napisał(a):

    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Tego nie znalem, uzasadnij prosze...

    Zarabiasz podwójne gniazdko RJ45 tak coby w środku (czyli niebieskie) był
    telefon a klient podpina sobie do tego gniazdka telefon/komputer wtyczkami
    RJ45/11 w dowolnej konfiguracji i zawsze mu wszystko zawsze działa.

  • 10. Data: 2009-11-26 13:11:15
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    Leszek K. pisze:

    > Zarabiasz podwójne gniazdko RJ45 tak coby w środku (czyli niebieskie) był
    > telefon a klient podpina sobie do tego gniazdka telefon/komputer wtyczkami
    > RJ45/11 w dowolnej konfiguracji i zawsze mu wszystko zawsze działa.

    A czy przypadkiem 60V podczas dzwonienia nie uszkodzi np switcha?