  • 131. Data: 2013-05-09 09:20:05
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 08:58:57 UTC+2 użytkownik Tomek Kańka napisał:

    > I naprawdę potrzebujesz zaprezentować 70 tys. informacji na stronie?
    Niekoniecznie, ale takie rozwiazanie moze byc lepsze niz inne.

    Po pierwsze 70tys to dosc malo danych na przeslanie, gzip moze to spakuje do
    70kb. Po drugie przewiduje ze jakbym to rozbil na male kawalki, to uzytkownik i
    tak odpyta o wszystkie. Po trzecie skrypt w PHP moze czasami szybciej
    wykonac na tych danych jakis algorytm niz SQL i cos odfiltrowac. Po czwarte
    gdy przegladarka otrzyma cale 70 tys to uzytkownik ma komfort, bo po
    kolejnych kliknieciach strona laduje sie zero sekund. Po piate, zapytania
    moga miec wielokrotnie zalozona funkcje max na malych wynikach podzapytan -
    wiec zmniejszenie danych do 7 tys nie przyspieszy zapytania - ale to jest
    zwiazane z trzecim powodem.

    Pozdrawiam

  • 132. Data: 2013-05-09 09:28:10
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 9 May 2013 06:58:57 +0000 (UTC), Tomek Kańka napisał(a):

    > I naprawdę potrzebujesz zaprezentować 70 tys. informacji na stronie?

    To bylo moje kolejne pytanie. Wyciaganie na kazdym "kliku" 70 tys rekordow
    smierdzi na kilometr.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 133. Data: 2013-05-09 09:56:01
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 02:10:02 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    >
    > mniej/wiecej tak: 1mln, 10mln, 100mln i 1mld rekordow. Obecne
    >
    > rozmiary 135543, 135543, 12578310, 20573317. Pozostale tabele sa raczej
    >
    > male, do 50tys rekordow, raczej zmieszcza sie w boforze RAM.
    >
    > Kazda duza tabela jest laczona joinem tylko jeden raz. Jedna
    >
    > mala table wystepuje w zapytaniu dwa razy - ale to bez znaczenia.
    >

    > W tym zapytaniu wszystkie zlaczenia sa po klucz_glowy==klucz_obcy.
    >
    > Wszystkie klucze to biginty. W klazuli where jest:
    >
    > tabel1.klucz_glowy = stala_1 AND tabela2.klucz_glowny = stala_2;
    >

    > Zapytanie nie ma sortowania, ani grupowania. Wynikiem zapytania jest

    dla mnie jest to ciekawy watek, aczkolwiek
    nie znam sie na tym bo w praktyce nie zajmuje
    sie nie tylko bazami danych ale nawet
    nie bardzo pilkami (w temacie gier to ew
    straczy mi wiedza jak zbudowac plik .pak
    aby wczytanie danych bylo jak najszybsze)

    w kazdym razie mi wyglada to na problem
    z podsystemem cache miedzy bazą a programem
    (nie wiem na ile bazy taki cache obsluguja
    ale pewnie chyba obslugują, zapewne mozna
    scacheowac sobie wynik zapytania automatycznie
    (do ramu albo na dysk) zamiast samemu

    pozatym mozna przemyslec jak wyglada przeplyw
    tych danych miedzy wielka bazą a programem
    (ile funkcjonuje rozmaitych wynikow zapytan i
    ile razy powtarza sie ktory z nich) idealna sytuacja
    gdy funkcjonuje malo i powtarzaja sie czesto
    i tak wykombinowac podsystem cache by wysoki
    procent tych zapytan trafial w cache

    da sie cos takiego zrobic w twoim wypadku?

  • 134. Data: 2013-05-09 09:56:24
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:28:10 UTC+2 użytkownik R.e.m.e.K napisał:

    > To bylo moje kolejne pytanie. Wyciaganie na kazdym "kliku" 70 tys rekordow
    > smierdzi na kilometr.

    Dlaczego smierdzi? To nie jest typowa aplikacja, gdzie sie na strone
    laduja trzy artykuly i dwa komentarze.

    Ile trzeba danych zeby odrysowac w miare gladki wykres? 500 punktow?
    A jak wykresow jest kilka? A jak uzytkownik ma suwak do przewijania
    wykresow, albo moze skalowac wykresy? Przesuwa suwakiem i czeka 5s
    na odpowiedz systemu?

    Lepiej jest podac wszystkie dane do skryptu w JS i w przegladarce
    zbudowac wszystko, niz ajaxem dobierac po kawaleczkach. Jedna duza
    porcja mniej obciaza niz 10 malych.

    Do tego bazy danych slabo optymalizuja wybieranie maxa z malej ilosci
    rekordow. Te 70tys mozna zmniejszyc, ale w zapytaniu pojawi sie
    funkcja max. Przypuszczam ze czas zapytania z funkcja max wzrosnie.

    Pozdrawiam

  • 135. Data: 2013-05-09 10:08:47
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 09:56:01 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:
> [...]
    > nie bardzo pilkami (w temacie gier to ew
    > straczy mi wiedza jak zbudowac plik .pak
    > aby wczytanie danych bylo jak najszybsze)
    Tez bede po jakims czasie wiedzial jakie jest
    zadowalajace rozwiazanie. Ale przed analiza chcialem
    sie dowiedziec jak inni doswiadczeni w takim
    boju sobie radzili, jakie mieli problemy,
    jaich narzedzi uzywali, jakich jezykow, jakiego
    sprzetu.

> [...]
    > (nie wiem na ile bazy taki cache obsluguja
    > ale pewnie chyba obslugują, zapewne mozna
    > scacheowac sobie wynik zapytania automatycznie
    Mozna, tylko czuje mase roboty, a w poczatkowym
    etapie bardzo malo czasu/ludzi do pomocy.

    Pewnie jakos tak to bedzie robione.

    Pozdrawiam

  • 136. Data: 2013-05-09 10:15:51
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    http://ghost.net/

  • 137. Data: 2013-05-09 10:21:52
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2013-05-09, M.M. <m...@g...com> wrote:

    > Dlaczego smierdzi? To nie jest typowa aplikacja, gdzie sie na strone
    > laduja trzy artykuly i dwa komentarze.
    >
    > Ile trzeba danych zeby odrysowac w miare gladki wykres? 500 punktow?

    Eeee... Dane do wykresu? Gładki wykres? Czyli wyświetlanie danych
    badawczych? Jesteś pewny, że baza relacyjna to w ogóle był dobry wybór?
    Bo wiesz, to nie jest jedyny paradygmat przetwarzania danych.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 138. Data: 2013-05-09 10:30:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M.M." <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >http://ghost.net/

    Pakuj sie do miski.

  • 139. Data: 2013-05-09 10:31:48
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 9 May 2013 00:56:24 -0700 (PDT), M.M. napisał(a):

> [...]
    > A jak wykresow jest kilka? A jak uzytkownik ma suwak do przewijania
    > wykresow, albo moze skalowac wykresy? Przesuwa suwakiem i czeka 5s

    Google Analytics cos takiego robi, moze da sie podejrzec choc strone
    klienta.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 140. Data: 2013-05-09 11:28:42
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 10:21:52 UTC+2 użytkownik Stachu 'Dozzie' K. napisał:

    > Eeee... Dane do wykresu? G�adki wykres? Czyli wy�wietlanie danych
    > badawczych? Jeste� pewny, �e baza relacyjna to w og�le by� dobry wyb�r?
    > Bo wiesz, to nie jest jedyny paradygmat przetwarzania danych.

    Niewielu rzeczy jestem pewny, a juz w ogole niewielu na tym etapie.

    Dyskusja ciagle brnie w jakis szczegol, to w ajax, to w przykladowe
    zapytanie SQL, a ja jakos nie potrafie temu zapobiegac. Na szczegoly
    za szybko, zmienia sie one jeszcze kilka razy.

    Na razie musze sobie wyrobic ogolny poglad na temat wytwarzania
    aplikacji webowych ktore sa mocno obciazone. Przydaja mi sie
    informacje o skalowalnosci baz danych, dostepnosci bibliotek
    dla roznych jezykow, mozliwosci zatrudnienia ludzi, itd.

    Idealna bylaby relacja kogos kto pracowal przy czyms takim. Chetnie
    bym sie dowiedzial ze gdzies uzywali jakis narzedzi, mieli jakies
    problemy, przesiedli sie na inne narzedzia, problem rozwiazali, ale
    bylo to obarczone jakims kosztem, a moze pojawily sie inne problemy.

    Ciekawy jestem np. czy jakas wieksza aplikacje przepisano z PHP na JSP, a
    jesli tak, to dlaczego i czy to w czyms pomoglo. Albo czy w jakiejs
    firmie zwolniono ludzi od PHP a w ich miejsce zatrudniono ludzi od Javy i
    co to cos dalo.