  • Data: 2012-05-16 08:05:30
    Temat: Re: jezyki z definiowaniem operatorow
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    M.M. <m...@g...pl> napisał(a):

    > Czy ja wiem, czy to może istotnie skrócić listingi?
    > W moim odczuciu, poza nielicznymi wyjątkami, przeładowanie
    > operatorów tylko utrudnia parsowanie kodu w oczach. Wyjątki o
    > których mowa to np. zdefiniowanie operatora w standardowej/popularnej
    > bibliotece co powoduje że oczy każdego programisty dobrze
    > przywykły do ich używania.

    trudno powiedziec, w sumie taki operator (jak z przykladow
    wczesniej) to tylko troche inny sposob wywolania funkcji

    (wiec nie taka wielka zmiana, mw to samo)

    [kiedys myslelem czy nie oznaczac takich slownych operatorow
    specjalnymi znakami np <dot> a nie dot ale teraz widze ze moga
    byc zwykle slowa]

    - jest to oszczedniejsze w znaki w stosunku do wywolan funkcji
    ale tez o ilestam trudniejsze w czytaniu - z tym ze c w pewnym
    sensie jest pomyslane dla zaawansowanych, ludzi ktorzy nawykli,

    jesli skrotowosc zapisu laczy sie z pewna trudnoscia w
    nauczeniu sie jak tego uzywac to c jednak idzie w ta strone
    (tj promuje zaawansowanych) - o tyle mozna by powiedziec ze
    to by w pewnym sensie korespondowalo

    (acz dokladnie ciezko powiedziec jakie komplikacje i dobre
    rzeczy by z tego wynikaly)

    jako poprawka do c moglbym to rozumiec jako mozliwosc
    definiowania funkcji w takiej operatorowej postaci (obok
    zwyklych - dorzucam do swojej listy ew poprawek do c )