  • Data: 2012-05-16 11:58:55
    Temat: Re: jezyki z definiowaniem operatorow
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 16 May 2012 01:07:12 +0100, Andrzej Jarzabek napisal:

    > I?

    > Jeśli kolega ma do npisania coś konkretnego, to może kolega napisać, nie
    > wykluczam nawet, że z ciekawości przeczytam.

    Jakiś konkret do którego można się odnieść by się przydał, nie wiem co
    miałoby być konkretem.

    Napisał kolega:

> [...]

    Z OO ma to dwa rodzaje związku. Pierwszy: tak jest w większości popularnych
    języków obiektowych, ale nie wynika to z niczego, jest szczegółem
    implementacyjnym. Parser gcc zamienia niektóre (x-x) na odpowiedniego typu
    zero, ale to nie znaczy że musi to robić akurat parser, późniejsze stadia
    mogą implementować taki folding. Podobnie jest z operatorami, można już po
    parsowaniu przekształcić graf składni.

    Drugi: +:Matrix,Matrix -> Matrix operuje na typach Matrix,
    które są typem złożonym i zazwyczaj przeciążenie operatorów jest mocno
    związane z OO bo wiąże operatory czyli kod z danymi. Wiem, że kolega nic
    takiego nie napisał, ale taki jest kontekst. Może Tcl jest jakimś przykładem
    innego podejścia, tyle że mocno amorficznym.

    Edek