  • Data: 2012-05-16 07:41:13
    Temat: Re: jezyki z definiowaniem operatorow
    Od: " M.M." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    fir <f...@g...pl> napisał(a):

    > czy wystepuja jezyki z definiowaniem
    > operatorow (inne niz c++, gdzie zresztą
    > to definiowanie jest bardzo ograniczone -
    > mozna sobie wyobrazic jezyk ze tak swobodnym
    > definiowaniem operatorow jak funkcji, moze
    > to skrociloby listingi choc trudno powiedziec)

    Czy ja wiem, czy to może istotnie skrócić listingi?
    W moim odczuciu, poza nielicznymi wyjątkami, przeładowanie
    operatorów tylko utrudnia parsowanie kodu w oczach. Wyjątki o
    których mowa to np. zdefiniowanie operatora w standardowej/popularnej
    bibliotece co powoduje że oczy każdego programisty dobrze
    przywykły do ich używania.

    Ostatnio w pewnym programie (C++) zdefiniowałem dwie "małe"
    klasy. Jedna klasa obudowywała unsigned int, druga
    unsigned long long. Przedefiniowałem też klika operatorów.
    Do kodu łatwo wkradł się błąd. Potem wywaliłem zarówno
    te dwie klasy jak i przedefiniowane operatory. Używam
    po prostu f(&a,&b), albo rzadziej f(&a,&b,&c). Nie
    czuję abym coś tracił z tego powodu, raczej zyskuję, bo
    mam prostszą składnie do czytania.