  • 31. Data: 2010-07-13 21:44:21
    Temat: Re: jeszcze raz pytanie o 16:9
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
    napisał w wiadomości news:

    > Nie wiem, spytaj się Wiewióra, to on to wymyślił :-)

    Nic nie widziałem, aby gdzieś pisał że w każdym tunerze satelitarnym
    konieczna jest zamiana 16:9 w 4:3.
    IMO taka zamiana w ogóle nie jest konieczna, tv sam sobie zazwyczaj poradzi.

  • 32. Data: 2010-07-13 22:35:59
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 13 lipca 2010 23:44, Cavallino wyraził następujacą opinię:
> [...]

    > konieczna jest zamiana 16:9 w 4:3.
    > IMO taka zamiana w ogóle nie jest konieczna, tv sam sobie zazwyczaj

    Z wyjątkiem tych iluś tam TV które sobie nie poradzą. Ale nie o tym jest
    dyskusja tylko o tym, że Arek i Wiewiór zażyczyli sobie żeby ITI zaczęło
    nadawać zwykły TVN w formacie 16:9 ;-)

    Z pozdrowienaimi
    Dariusz Zygmunt

  • 33. Data: 2010-07-14 05:21:19
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    napisał w wiadomości news:i1il98$27mc$1@news.mm.pl...
    > Nie uważasz że prościej jest nadać w formacie 4:3? Pomija się te wszystkie
    > konwersje formatów i dodatkowe urządzenia ;-)

    Nie. Uważam, że z punktu widzenia odbiorców (a poniekąd i nadawcy)
    najprościej jest nadawać 16:9 i konwertować do 4:3 po stronie nadajnika
    naziemnego.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 34. Data: 2010-07-14 05:57:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:i1ipsb$1r4m$1@news.mm.pl...
    >W wtorek, 13 lipca 2010 23:44, Cavallino wyraził następujacą opinię:

    > Z wyjątkiem tych iluś tam TV które sobie nie poradzą.

    Rubinów i Electronici?
    Będzie powód żeby zmienić tv na jakiś działający natywnie w PAL. ;-)

    >Ale nie o tym jest
    > dyskusja tylko o tym, że Arek i Wiewiór zażyczyli sobie

    Jasne, dwóch ludzi chce 16:9, reszta 4:3.
    Niestety - gdyby rozumować tak jak Ty, to do dziś siedzielibyśmy w
    jaskiniach.
    Bo po co coś zmieniać na lepsze, skoro jakiś uwstecznieniec mógłby mieć
    gorzej?

    > żeby ITI zaczęło
    > nadawać zwykły TVN w formacie 16:9 ;-)

    Przecież nadaje.
    W dvb-t.
    Więc utrzymywanie gdzie indziej jakiegoś dziadowskiego 4:3 sprzed pół wieku
    to zwykłe wymuszanie kasy.

  • 35. Data: 2010-07-14 06:20:39
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-07-14 07:57, Cavallino pisze:
> [...]
    > jaskiniach.
    > Bo po co coś zmieniać na lepsze, skoro jakiś uwstecznieniec mógłby mieć

    a może napisać prośbę o nadawanie w dni parzyste 16:9, a w pozostałe
    ja dotychczas...

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 36. Data: 2010-07-14 17:51:27
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 14 lipca 2010 07:57, Cavallino wyraził następujacą opinię:
    > Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>

    > Rubinów i Electronici?

    A co Cię to interesuje?

    > Będzie powód żeby zmienić tv na jakiś działający natywnie w PAL. ;-)

    Rozumiem że Ty zapłacisz za wymianę TV każdemu kto będzie niezadowolony?
    ;-)

> [...]
    > jaskiniach.
    > Bo po co coś zmieniać na lepsze, skoro jakiś uwstecznieniec mógłby mieć

    Czy ja narzekam na to że jest program TVN HD?? Nie, bardzo się z tego
    cieszę. Ale mój punkt widzenia nie przesłania mi faktu, że w dalszym ciągu
    są ludzie którzy mają TV 4:3 i nie chcą być uszczęśliwiani na siłę programem
    panoramicznym.

    > Przecież nadaje.
    > W dvb-t.
    > Więc utrzymywanie gdzie indziej jakiegoś dziadowskiego 4:3 sprzed pół
    > wieku to zwykłe wymuszanie kasy.

    Te "dziadowskie" 4:3 oglądają ludzie którzy mają TV 4:3 i nie potrzebują
    panoramicznego. Ile razy trzeba to powtarzać żebyś zrozumiał?

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 37. Data: 2010-07-14 18:07:47
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 14 lipca 2010 07:21, Wiewior wyraził następujacą opinię:
> [...]

    > Nie. Uważam, że z punktu widzenia odbiorców (a poniekąd i nadawcy)
    > najprościej jest nadawać 16:9 i konwertować do 4:3 po stronie nadajnika

    Konwertować ale jak? Przez powiększenie i obcięcie brzegów, czy przez
    dorobienie czarnych pasków na górze i u dołu? A może tak jak Planete, trochę
    powiększyć i trochę obciąć?
    Żadna metoda automatyczna nie jest uniwersalna, poza tym automaty te
    przestaną być użyteczne po wprowadzeniu jednolitego formatu 16:9. Po co więc
    inwestować w konwertery które za dwa może trzy lata przestaną być potrzebne?
    IMHO znacznie prościej jest na ten czas posadzić jakiegoś praktykanta-
    realizatora który po prostu przygotuje wersję w 4:3 :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 38. Data: 2010-07-14 18:27:55
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    napisał w wiadomości news:i1kuhf$2k3n$1@news.mm.pl...
    > Konwertować ale jak? Przez powiększenie i obcięcie brzegów, czy przez
    > dorobienie czarnych pasków na górze i u dołu? A może tak jak Planete,
    > trochę
    > powiększyć i trochę obciąć?

    A jak jest teraz nadawany?

> [...]
    > więc
    > inwestować w konwertery które za dwa może trzy lata przestaną być

    Chłopie, jak już trochę techniki telewizyjnej na poziomie obsługi tunera
    satelitarnego czy odtwarzacza DVD ogarniesz, to wróć i wtedy zabieraj głos.

  • 39. Data: 2010-07-14 18:59:56
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 14 lipca 2010 20:27, Wiewior wyraził następujacą opinię:

    > Chłopie, jak już trochę techniki telewizyjnej na poziomie obsługi tunera
    > satelitarnego czy odtwarzacza DVD ogarniesz, to wróć i wtedy zabieraj
    > głos.

    No, jeśli to uważasz za jakieś szczególne osiągnięcie intelektualne to
    rzeczywiście, raczej nie osiągniemy porozumienia ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 40. Data: 2010-07-14 19:55:56
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    napisał w wiadomości news:i1l1j8$144i$1@news.mm.pl...
    > No, jeśli to uważasz za jakieś szczególne osiągnięcie intelektualne to
    > rzeczywiście, raczej nie osiągniemy porozumienia ;-)

    W Twoim przypadku jest to widać "Mission Impossible"...