  • 21. Data: 2010-07-12 13:58:00
    Temat: Re: jeszcze raz pytanie o 16:9
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    > Bo ten sygnał jest uzywany jako dosył do nadajników naziemnych a TVN,
    > Polsat naziemnie leci w 4:3.

    a w czym problem to zmienić ??

    Arek.

  • 22. Data: 2010-07-12 20:50:53
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek, 12 lipca 2010 15:58, Arek. wyraził następujacą opinię:

    > a w czym problem to zmienić ??

    Po pierwsze - taką mają koncesję a po drugie - po co?

    Jeśli kogoś stać na nowy TV to stać go także na platformę cyfrową z sygnałem
    nie tylko 16:9 ale i HD, a dla kogoś kto ma stary TV puszczenie sygnału 4:3
    bez żadnych "udziwnień" jest po prostu wygodniejsze.

    Z pozdrowienaimi
    Dariusz Zygmunt

  • 23. Data: 2010-07-12 21:13:09
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>
    napisał w wiadomości news:i1fvb9$2ss1$1@news.mm.pl...
> [...]
    > 4:3
    > bez żadnych "udziwnień" jest po prostu wygodniejsze.

    Zapominasz o jednym drobiazgu. Każdy tuner satelitarny (a także taki sprzęt
    jak np. odtwarzacz DVD) ma w menu możliwość ustawienia opcji sygnału
    wyjściowego: 16:9 albo 4:3. Co za problem nadawać 16:9, a na "nadajnikach
    naziemnych" ustawić konwersję letterbox do 4:3 i być zgodnym z mityczną
    koncesją?

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 24. Data: 2010-07-12 21:37:26
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W poniedziałek, 12 lipca 2010 23:13, Wiewior wyraził następujacą opinię:
> [...]

    > sygnału wyjściowego: 16:9 albo 4:3. Co za problem nadawać 16:9, a na
    > "nadajnikach naziemnych" ustawić konwersję letterbox do 4:3 i być zgodnym

    Ale po co?
    TVN ma w swojej ofercie program 16:9 w dodatku HD i nie potrzebuje
    modyfikować już istniejącego.
    Tym bardziej, że taka zmiana mogłoby zniechęcić część oglądających których
    odbiorniki nie są w stanie automatycznie rozpoznać formatu obrazu.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 25. Data: 2010-07-12 23:10:57
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

> [...]
    > 4:3
    > bez żadnych "udziwnień" jest po prostu wygodniejsze.

    no i wreszcie po tylu dniach wałkowania tematu doszliśmy do sedna CHODZI O
    KASIORĘ
    nie płacisz to oglądaj badziew ,a nie ściemniaj że jakieś koncesje czy inne
    dziwadla wymyślisz jeszcze

    Arek.

  • 26. Data: 2010-07-13 05:14:37
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    napisał w wiadomości news:i1g22i$1d91$1@news.mm.pl...
    > Tym bardziej, że taka zmiana mogłoby zniechęcić część oglądających których
    > odbiorniki nie są w stanie automatycznie rozpoznać formatu obrazu.

    A jakichże to? Które odbiorniki nie są w stanie rozpoznać formatu obrazu?
    Przeczytałeś mojego maila ze zrozumieniem?

  • 27. Data: 2010-07-13 21:17:32
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 13 lipca 2010 07:14, Wiewior wyraził następujacą opinię:
    > Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>

    > A jakichże to? Które odbiorniki nie są w stanie rozpoznać formatu obrazu?
    > Przeczytałeś mojego maila ze zrozumieniem?

    Prawdę mówiąc nie zrozumiałem, nadawanie 16:9, zamiana na 4:3 w każdym
    tunerze satelitarnym a nawet w DVD a do tego jeszcze wtrąciłeś "nadajnik
    naziemny".
    Nie uważasz że prościej jest nadać w formacie 4:3? Pomija się te wszystkie
    konwersje formatów i dodatkowe urządzenia ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 28. Data: 2010-07-13 21:25:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał w wiadomości news:i1il98$27mc$1@news.mm.pl...
    >W wtorek, 13 lipca 2010 07:14, Wiewior wyraził następujacą opinię:

    > Prawdę mówiąc nie zrozumiałem, nadawanie 16:9, zamiana na 4:3 w każdym
    > tunerze satelitarnym

    A po jakiego?

  • 29. Data: 2010-07-13 21:30:26
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 13 lipca 2010 01:10, Arek. wyraził następujacą opinię:

    > no i wreszcie po tylu dniach wałkowania tematu doszliśmy do sedna CHODZI O
    > KASIORĘ

    Masz coś przeciwko zarabianiu pieniędzy?

    To jest firma _prywatna_ która nie ma obowiązku tłumaczyć się ze swojej
    polityki przed Tobą a jedynie przed udziałowcami, urzędem skarbowym i
    urzędem który koncesję na nadawanie wydał.
    Jak ITI kasy nie zarobi, to nie będzie nadawał zwykłego TVN-u i na co wtedy
    będziesz narzekał?

    Nie wiem skąd w ludziach jeszcze tyle komunistycznego myślenia siedzi.

    > nie płacisz to oglądaj badziew ,a nie ściemniaj że jakieś koncesje czy
    > inne dziwadla wymyślisz jeszcze

    Nie wymyślam, naprawdę uważam że na TV o formacie 4:3 nie ma sensu puszczać
    obrazu o innym formacie bo prowadzi to jedynie do problemów, dokładnie tak
    samo jak puszczanie programu w formacie 4:3 na TV 16:9.

    Żyjemy w okresie przejściowym i nikt nie będzie w pełni zadowolony ani
    posiadacz TV 4:3 który będzie narzekał na programy panoramiczne ani
    użytkownik TV 16:9 którego będą irytowały marginesu w kanałach 4:3 a obydwaj
    będą narzekali na wynalazki które mają automatycznie dopasować content do
    odbiornika.
    W kablówce u mnie jest program tak sprytnie nadawany, że nie ma właściwych
    proporcji ani na TV 4:3 ani w 16:9.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 30. Data: 2010-07-13 21:31:41
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 13 lipca 2010 23:25, Cavallino wyraził następujacą opinię:
    > Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <d...@c...homelinux.net>

    > A po jakiego?

    Nie wiem, spytaj się Wiewióra, to on to wymyślił :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt