  • 11. Data: 2010-07-08 00:54:57
    Temat: Re: jeszcze raz pytanie o 16:9
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 7 lipca 2010 23:26, Misiek wyraził następujacą opinię:
    > Użytkownik "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> napisał w wiadomości

    > A właśnie najbardzie mnie denerwują zupełnie nowe produkcje np:
    > "W-11" który jest aktualną produkcją TV N i rejestrowane jest
    > w formacie 16:9.

    Nowe odcinki które leciały wiosną są już w HD, te które lecą teraz to
    powtórki z ubiegłego roku rzeczywiście kręcone w SD z marginesami górno-
    dolnymi co jest o tyle dziwne, że w tym samym czasie kręceni Detektywi byli
    w HD - tak mi się przynajmniej wydaje.

    > Podobnie zarzuty, można mieć do dość znacznej grupy reklam
    > (nowych - bieżących), które są wyprodukowane albo w formacie 5:4
    > lub o zgrozo w 300 liniach.
    > Ale wiadomo reklam można nie oglądać...a za kanały HD płaci się...

    Reklam nie produkuje ITI więc jeśli chcesz mieć pretensje to do firm które
    takie reklamy sobie zamówiły.
    Wydaje mi się, że niektórzy twórcy reklam uważają że pasy u góry i na dole
    to rodzaj szpanu, takie "HD dla ubogich" albo nawiązywanie do kanałów
    muzycznych gdzie teledyski od dawna już kręcone są jako panoramiczne - tyle
    że tam ma to uzasadnienie w "coolerskich" napisach które zasłaniają sporą
    część ekranu ;-)

    > Widziałem! Naprawdę jak się chce to można i ze starego materiału...

    Z oryginalnej taśmy filmowej a nie bliżej nieokreślonego "starego materiału"
    ;-)
    Ale aż miło było popatrzeć, tak dobrego obrazu to nie pamiętam nawet z kina,
    taśmy które trafiały do kin były porysowane i pocięte chyba jeszcze w
    trakcie produkcji :-/

    > Ok! Chciałbym, by kiedyś, mając TV (w dowolnym formacie) cały ekran
    > wypełniony był treścią, na nie czarnymi pasami - bocznymi, dolno-górnymi
    > czy też, o zgrozo, na około!

    Uroki życia w "ciekawych czasach" ;-)

    Znam gorsze przypadki, film panoramiczny najpierw wykastrowany do formatu
    4:3 a potem przerobiony na 16:9 przez powiększenie i obcięcie "nadmiarowej"
    góry i dołu - no ale cały ekran wypełnił ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 12. Data: 2010-07-08 08:51:41
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    > Podejrzewam o ten haniebny czyn te same osoby które pisały specyfikacje
    > obrazu SD {przy czym wtedy jeszcze nie wiedziano że jest to SD i mówiono
    > PAL, SECAM czy inny NTSC}. Specyfikacja ta powstała na podstawie
    > możliwości
    > technicznych, np. wykonania kineskopu o odpowiednim kształcie i
    > rozdzielczości.
    >
    > Twórcy standardu HD takich ograniczeń już nie musieli brać pod uwagę więc
    > określili bardziej "naturalny" stosunek szerokości do wysokości ekranu.
    >
    > Czy taka odpowiedź Cię satysfakcjonuje? ;-)

    nie do konca mnie satysfakcjonuje gdyż nie widzę żadnych przeszkód
    technicznych aby obraz SD był przekazywany w formacie 16:9 ,dlaczego stacje
    typu TVN24 ,TVN Warszawa mogą cały program przekazywać w tym formacie ? a
    nie słyszałem aby one były kiedykolwiek nadawane w HD ,przykłady można
    mnożyć np. są stacje nadający ten sam materiał z tego samego transpordera
    jako SD i HD w 16:9 są to nSPORT ,C+ itp ,itd
    proszę tylko o proste wytłumaczenie dlaczego tak robią
    czy chodzi o kasiorę ?

    Arek.

  • 13. Data: 2010-07-08 09:16:58
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-07-08 10:51, Arek. pisze:
> [...]
    > typu TVN24 ,TVN Warszawa mogą cały program przekazywać w tym formacie ? a
    > nie słyszałem aby one były kiedykolwiek nadawane w HD

    ale te programy w odróżnieniu od tvn nadawane są tylko drogą
    satelitarną. tvn idzie również naziemnie (analog).
    na cyfrowej naziemnej jest 16:9

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 14. Data: 2010-07-08 09:52:11
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

    > ale te programy w odróżnieniu od tvn nadawane są tylko drogą
    > satelitarną. tvn idzie również naziemnie (analog).
    > na cyfrowej naziemnej jest 16:9

    i co z tego??????????????????????
    PYTAM DLACZEGO WIA SAT NIE NADAJĄ SD W 16:9

    Arek.

  • 15. Data: 2010-07-08 10:37:35
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-07-08 11:52, Arek. pisze:
    > i co z tego??????????????????????
    > PYTAM DLACZEGO WIA SAT NIE NADAJĄ SD W 16:9

    bo nikt nie będzie tego rozdzielał i tak jest taniej.
    poza tym to pewnie zależy od tego co jest zapisane w koncesji

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 16. Data: 2010-07-08 10:41:11
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-07-08 11:52, Arek. pisze:
    > i co z tego??????????????????????
    > PYTAM DLACZEGO WIA SAT NIE NADAJĄ SD W 16:9

    bo nikt nie będzie tego rozdzielał, a to co idzie w naziemnej
    to jest to samo.
    może i tak jest taniej.

  • 17. Data: 2010-07-08 18:58:36
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek, 8 lipca 2010 10:51, Arek. wyraził następujacą opinię:

    > nie do konca mnie satysfakcjonuje gdyż nie widzę żadnych przeszkód
    > technicznych aby obraz SD był przekazywany w formacie 16:9 ,dlaczego

    Choćby dlatego, że wiele starszych TV nie rozpoznaje sygnału z obrazem o
    proporcjach innych niż 4:3 a jeśli nawet rozpoznaje to np. nie przełącza się
    automatycznie co jest dla oglądacza upierdliwe.

    > stacje typu TVN24 ,TVN Warszawa mogą cały program przekazywać w tym
    > formacie ? a nie słyszałem aby one były kiedykolwiek nadawane w HD

    TVN24 to gadające głowy i jeśli nawet porozciągają się trochę na ekranie 4:3
    to nikogo to razić nie będzie, TVN Warszawa jest nowym kanałem i trudno
    wymagać żeby równał w dół do formatu 4:3, równie dobrze można by wymagać
    żeby nadawał obraz czarno biały ;-)

> [...]
    > samego transpordera jako SD i HD w 16:9 są to nSPORT ,C+ itp ,itd
    > proszę tylko o proste wytłumaczenie dlaczego tak robią

    Robią to, bo 4:3 jest co prawda standardem odchodzącym w niebyt ale używanym
    przez {na razie jeszcze} znaczącą część społeczeństwa, w pewnym momencie TVN
    HD stanie się zwykłym TVN a dotychczasowy TVN o proporcjach 4:3 przestanie
    być nadawany, ot i cała tajemnica ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 18. Data: 2010-07-08 20:17:51
    Od: "Arek." <a...@a...2a.pl>

> [...]
    > TVN
    > HD stanie się zwykłym TVN a dotychczasowy TVN o proporcjach 4:3 przestanie

    no to jedziemy dalej
    TVP1 i TVP2 może nadawać w 16:9 ? olewają tą znaczną część społeczeństwa czy
    idą z postępem
    TVN Turbo,TVN Style ,TVN pogoda po cholere nadaje 16:9 ?
    czy któryś z tych programów nadaje w HD ?
    albo z innego podwórka po co Eurosporty 1 i 2 przeszły na przekaz 16:9 ?
    wyliczać można jeszcze więcej
    jak długo jeszcze będziemy czekać aby po ekranie TV nie latały "POKRAKI"
    wiem wiem napiszesz zaraz że mogę sobie ekran wypełnić jednym kliknięciem
    pilota ale czy o to chodzi? mam sobie pogarszać jakość ? nie dziękuję !

    Arek.

  • 19. Data: 2010-07-08 22:44:47
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    > Bo to jest sygnał SD czyli przeznaczony dla TV 4:3 dla TV 16:9
    > przeznaczony jest kanał TVN HD i tam jak najbardziej jest 16:9.

    Teee ... skąd Ty się urwałeś?
    Jakiś nowy EXPERT nam się objawił?!

    Skończ pierdolić pacanie bo niedobrze się robi.

    Tomy M.

  • 20. Data: 2010-07-12 11:27:34
    Od: "Jingiel" <x...@x...xxx>

    Użytkownik "Arek." <a...@a...2a.pl> napisał w wiadomości grup
    > dlaczego z satelity TVN nie nadaje w formacie 16:9 ? jaki w tym ma cel
    > Grupa ITI ? oczywiście mówię o przekazie SD .

    Bo ten sygnał jest uzywany jako dosył do nadajników naziemnych a TVN, Polsat
    naziemnie leci w 4:3.

    Jingiel