  • Data: 2013-12-14 15:04:50
    Temat: Re: jestem paranoikiem? chmury, odciski, rozpoznawanie twarzy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 Dec 2013 22:09:04 +0100, Wilson napisał(a):
    > Jak dla mnie to te wszystkie chmury to wielka ściema, nie mam zamiaru
    > udostępniać komuś swoich danych.

    Ja tez nie, ale w wielu przypadkach te dane nie sa bardzo wazne.
    Jakas tam lista zakupow, przebiegi samochodow itp.

    Przecietny czlowiek zyje uczciwie i nie ma wielu danych, ktore mu
    zaszkodza. No i chce sie pochwalic - spojrz na fejsa, wielu samych
    ujawnia. Fakt - ujawniaja to co chca.

    > Podobnie jak nigdy nie zablokuje sobie
    > telefonu na odcisk palca czy wizerunek twarzy, gdyż na pewno jest to
    > gdzieś zbierane i powiązywane z numerem oraz IMEI.

    Z odciskiem palca jest drobny niuans - to chyba i tak zmienia obraz
    odcisku na jakis kod, jaki - to od algorytmu zalezy, i tych algorytmow
    moze byc wiecej, a wiec i kodow.
    A twarz ... skad wiesz ze juz dawno nie sfotografowana ? Zaklejasz
    kamere czy co ?
    Bo z drugiej strony - to wygodne. Haslo, ktorego sie nie da zapomniec.

    > Mam rację, czy jestem paranoikiem? Do czego to wszystko dąży?

    Do czego dazy widac. Ale ciekaw jestem kto za to placi :-)
    -NSA ? Taki telefon - kolosalne zrodlo informacji.
    -reklamodawcy ?
    -operatorzy ? Wiecej zarobia na internecie.
    -programisci ? skuszeni nowa moda, czy dodatkowym zarobkiem ?
    -firmy muzyczne ? W chmurze, w chmurze, a potem przyjdzie rachunek za
    muzyczke, filmy i pornosy :-)

    Bo mimo ze chmura ma pare zalet, to parcie jak widac jest, i to jakby
    znacznie przewyzszajace zalety.

    No coz - z trendem ani z NSA raczej nie wygramy.
    Pozostaje czym predzej zapisac sie do chmury i wrzucic do niej sporo
    zaszyfrowanych plikow.

    J.