  • Data: 2011-10-24 06:42:06
    Temat: Re: jesli nie Samyang 8mm FISH EYE to co? CANON
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 24 Okt., 07:54, "kyte" <k...@n...com> wrote:
    > Jaki masz statyw? Czy warto pchac sie w Ninje czy mozna kupic DOBASA?
    >
    > K.

    statywow i glowic mam kilka i uzywam roznych w zaleznosci od
    zastosowan.
    wybor statywu i glowicy to walka pocisku z pancerzem .
    to wybor pomiedzy ergonomia obslugi , wygoda noszenia a
    stabilnoscia.
    winna calosc byc stabilna a wiec duza i ciezka - a czegos takieg nie
    chce sie nosic.

    do panoram ruchowych , w reportazu stosuje b lekki zestaw mieszczacy
    sie do niewielkiej walizki ( bagaz podreczny w samolocie ) . np
    tutaj : http://spherapan.vot.pl/111/111.html - leciutki najprostszy
    trojnog slika liczacy ze 20 lat - wazy niewiele wiecej od monopodu.

    do wysokorozdzielczych panoram stoszuje b ciezki statyw z nivelatorem
    i nina 5 albo inna jeszcze glowica strywniejasza , nie pamietam nazwy
    - jak np tutaj : http://spherapan.vot.pl/100/100.html.

    panorama w porcie byla robiona statywem manfroto 190 proxb - troche
    ciezkawy do dluzszych spacerow , ale ujdzie,

    NN3 jest do aparatow lekkich - do ok 1 kg - jesli sie troche
    przekroczy ciezar to nic sie nie dzieje , ale z wiekszym sprzetem (ok
    2,5 kg) sie wygina .

    Najlepsza glowice jak mam zrobilem sam - kosztwala mnie paredzisiat
    zlotych wraz z rotatorem- fabryczne nie podskocza, gdyz jest dokladnie
    na moje potrzeby koncypowana ( lekki statyw , mopnopod , tyczka 6-cop
    metrowa)

    co kupic ? - zalezy ile chcesz wydac - NN jest pozniej latwiej
    sprzedawalna , ale jesli sprzet nie jest ciezki to bym te kupil.
    dobas jest troche ordynarna , ale da sie robic - jakosc do ceny jest
    dla dobasa niezbyt korzystna , winna byc 2 razy tansza - to kawalek
    wygietego plaskownika .

    Ile mozesz wydac?