  • 11. Data: 2010-02-22 22:33:22
    Temat: Re: [jk zawodu] Samsung WB2000 (TL350) - kwestia fps w filmach
    Od: buraxta <b...@g...com>

    On 2010-02-22 23:27, Latet wrote:
    > Z tym że mój TV w ogóle nie obsługije NTSC (tzn. gdy dostaje sygnał w
    > NTSC, to
    > obraz jest czarnobiały, itd.).
    > Natomiast Ty chyba masz na mysli coś innego - że (w Europie) nawet
    > telewizory,
    > które są wielosystemowe i mogą (niby?) poprawnie wyświetlać NTSC, to i tak
    > odświeżają fizycznie ekran w wielokrotności 25 klatek, więc problem będzie
    > zawsze. Czy tak?

    Nie, telewizory które obsługują NTSC przełączają się na 60Hz. Może warto
    zastanowić się nad zmianą TV, bo wydaje mi się że najwyższa pora ;)

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 12. Data: 2010-02-23 00:31:09
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Rożnie to bywa. Mam 2 różne odtwarzacze, bo często dostaję bajki dla
    > dzieci z roznych źródeł - niby wszystkie są divixami (w szerokim pojęciu),
    > ale bardzo różnie działają. Np. moja WIWA zacina się na plikach AVI z fps
    > powyżej 25.

    Jesli to Cie interesuje to Pentax K-x kreci 24 FPS, prawie to co chcesz, a
    jakosc nieporownywalna do kompaktow, cena jak za drogi kompakt.

  • 13. Data: 2010-02-23 05:46:44
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Tmek wrote:
    > TV chodzi w palu, pracuje w wielokrotnosci 25 klatek.

    W zasadzie kazdy TV, wliczajac te zupelnie stare (noo, moze z wyjatkiem
    tych, ktore maja wylacznie wejscie antenowe) przy sygnale NTSC (lub PAL60,
    bo wiele odtwarzaczy wlasnie w takiej formie podaje sygnal NTSC) przelacza
    sie w tryb 60Hz (2x po 30 polobrazow). Kolor bedziesz miec zawsze, jesli
    podlaczysz taki TV przez zlacze Euro (SCART).
    Warto pamietac, ze NTSC i PAL60 maja nizsza rozdzielczosc pozioma, niz
    PAL.

    > Jak myslisz co sie dzieje z 5 nadmiarowymi klatkami czegos z ntsc
    > puszczonego na sprzecie z palem?

    Nic, bo zamiast 25 fps masz 30. Telewizor mialby wycinac co szosta klatke?
    :)

    --
    KILu

  • 14. Data: 2010-02-23 07:38:21
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Dość interesująco pod tym względem wygląda też Sony DSC-HX15V:

    . 1920 × 1080 (HD 50i, AVCHD), 17 Mb/s
    . 1440 × 1080 (HD 50i, AVCHD), 9 Mb/s
    . 1440 × 1080 (HD MP4/AVI), z szybkością 25 kl/s
    . 1280 × 720 (HD MP4/AVI), z szybkością 25 kl./s
    . 640 × 480 (VGA MP4/AVI) z szybkością 25 kl./s

    Nie wiem tylko czy te upragnione 25 FPS to prawda, bo dPreview podaje dla tego
    aparatu 30 fps we wszystkich trybach.

    Ale co mi z takiego full HD, jeśli to jest z przeplotem. Same problemy. A bez
    przeplotu to już nie AVCHD.

    latet

  • 15. Data: 2010-02-23 13:30:22
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Ale co mi z takiego full HD, jeśli to jest z przeplotem. Same problemy. A bez
    > przeplotu to już nie AVCHD.
    Ruch w trybach 50i wydaje mi się dużo płynniejszy niż w 25p przy tej samej
    rozdzielczości. Za to "stop klatka" będzie ładniejsza w 25p :-)

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 16. Data: 2010-02-23 13:39:44
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    W dniu 2010-02-23 08:38, Latet pisze:
    > (...)
    > Ale co mi z takiego full HD, jeśli to jest z przeplotem. Same problemy.
    > A bez przeplotu to już nie AVCHD.

    Panaceum na takie problemy jest kawałek małego, taniego peceta z wyjściem hdmi (lub
    ewentualnie
    dvi->hdmi) w roli mediacenter - łyka wszystko i nie kaprysi że mu jakiś format nie
    pasuje ;-)

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 17. Data: 2010-02-23 13:59:29
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-02-23 14:39, Tomasz Jakubowski pisze:

    > Panaceum na takie problemy jest kawałek małego, taniego peceta z
    > wyjściem hdmi (lub ewentualnie dvi->hdmi) w roli mediacenter - łyka
    > wszystko i nie kaprysi że mu jakiś format nie pasuje ;-)

    dodajesz takie MC w komplecie do plyty kazdemu zainteresowanemu? :)
    Marx

  • 18. Data: 2010-02-23 14:03:40
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    KILu wrote:

> [...]
    > pozioma, niz
    > PAL.

    > Nic, bo zamiast 25 fps masz 30. Telewizor mialby wycinac co szosta

    Telewizor jedna sprawa, wczesniej odtwarza to DVD.
    DVD z hdmi moze przelacza na klatkowanie ntsc ale przy analogowym puszcza
    palem z wycietymi kaltkami.

    Oczywiscie wszystko zalezy pewnie jakie to dvd. Idealnie byloby gdzyby bylo
    inaczej ale czesto nie jest.
    Wyjscie formatu tv zapisujesz w ustawieniach dvd a ono kastruje ntsc do
    palu.

    Tmek

  • 19. Data: 2010-02-23 15:08:19
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Ruch w trybach 50i wydaje mi się dużo płynniejszy niż w 25p przy tej samej
    > rozdzielczości. Za to "stop klatka" będzie ładniejsza w 25p :-)

    Oczywiście, o ile urządzenie odtwarzające umie sobie z przeplotem sensownie
    poradzić. A zakładając, że tak być nie musi, to trzeba ten przeplot programowo
    usunąć, na co - AFAIK - nie ma idealnego sposobu.

    latet

  • 20. Data: 2010-02-23 15:09:38
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Panaceum na takie problemy jest kawałek małego, taniego peceta z wyjściem hdmi
    > (lub ewentualnie dvi->hdmi) w roli mediacenter - łyka wszystko i nie kaprysi
    > że mu jakiś format nie pasuje ;-)

    Łyka formaty, jasne, ale co to ma wspolnego z uporaniem się z przeplotem?

    latet