  • 1. Data: 2011-05-27 10:44:44
    Temat: jednak jazda na światłach poprawia bezpieczeństwo
    Od: "Zbigiewski" <w...@N...gazeta.pl>

    http://tinyurl.com/jednakswiatla

    chociaż zawsze znajdą się pieniacze i złotówy które będą żałować na wymianę
    żaróweczki i będą jęczeć że ich kaszlak więcej pali

  • 2. Data: 2011-05-27 10:46:32
    Od: "Zbigiewski" <w...@g...pl>

    właściwy link:
    http://tinyurl.com/jednakswiatla2

  • 3. Data: 2011-05-27 10:56:30
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    bedzie flejm jak w morde strzelil:)
    ale dobrze ze mamy jakies wyniki badan juz. moze czesc lzejszego betonu
    zostanie przekonana;)

  • 4. Data: 2011-05-27 10:57:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbigiewski,

    Friday, May 27, 2011, 10:44:44 AM, you wrote:

    > http://tinyurl.com/jednakswiatla

    > chociaż zawsze znajdą się pieniacze i złotówy które będą żałować na wymianę
    > żaróweczki i będą jęczeć że ich kaszlak więcej pali

    Jak juz koniecznie chcesz trollować, to sprawdzaj, co wklejasz.
    Ale lepiej odpuść - dopiero co przeżyliśmy jedną flame-war z Cavallino
    w roli głównej. Na razie wystarczy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-05-27 10:59:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zbigiewski,

    Friday, May 27, 2011, 10:46:32 AM, you wrote:

    > właściwy link:
    > http://tinyurl.com/jednakswiatla2

    Jednak się nie powstrzymał. Ale będzie teraz jazda.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-05-27 11:12:07
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-27 10:44, Zbigiewski pisze:

    Co tam światła czy fotoradary. Zdecydowanie najbardziej bezpieczeństwo
    poprawia technika PPP*, wg innych źródeł 3P lub P^3. Można bardzo łatwo
    i bez jakichkolwiek wątpliwości udowodnić, że dzięki zastosowaniu tej
    techniki dla poszczególnych samochodów wskaźnik zarówno statystycznej
    jak i faktycznej możliwości spowodowania wypadku wynosi dokładnie 0.
    Niektórzy kierowcy już zaczęli stosować tę technikę, ale póki co jest to
    niewielki odsetek, dlatego pozwoliłem sobie napisać tego posta w celu
    jej popularyzacji na grupie samochodowej. Na szczęście odkryto już jej
    zbawienny wpływ na obniżenie ilości wypadków i odpowiednie regulacje,
    przejawiające się głównie wprowadzaniem dodatkowych opłat za korzystanie
    z sieci tzw. dróg oraz wzrostem cen paliw zapewne wkrótce przyczynią się
    do jej zwiększonego rozpropagowania wśród kierowców. Dzięki temu
    istnieje realna szansa, że Polska już niedługo będzie w chlubnej
    czołówce państw o najmniejszej ilości wypadków, co z pewnością będzie
    stanowić powód do dumy wszelkiej maści urzędników.

    Technika ta ma jeszcze jedną zaletę, nie do przecenienia w dobie
    powszechnej oszczędności i wstrzymywaniu remontów jak i budowy nowych
    dróg - jest zupełnie od nich niezależna. W związku z tym zapewne już
    niedługo zostanie to zauważone i pozwoli zlikwidować zupełnie w tym
    kontekście zbędne wydatki na infrastrukturę drogową a zaoszczędzone w
    ten sposób środki przeznaczyć na bardziej potrzebne inwestycje, takie
    jak np. pomniki oraz dodatkowe etaty w administracji państwowej w celu
    zapewnienia propagowania tej techniki oraz innych działań bliżej
    nieokreślonych.
    Niestety stosowanie tej techniki ma też wady, przy czym zasadnicza z
    nich, często podkreślana w kręgach zbliżonych do komendantów Straży
    Miejskiej z miejscowości wypoczynkowych, to znaczące zmniejszenie
    wpływów do kas gminnych. Niemniej jednak przecież bezpieczeństwo nie ma
    ceny i dlatego technika ta z pewnością będzie promowana.

    --
    MZ

    * PPP, 3P, P^3 = Permanentne Parkowanie Pojazdu, zwane również
    Permanentnym Postojem Pojazdu

  • 7. Data: 2011-05-27 12:00:45
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Szkoda że nie znormalizowano tych wskaźników w stosunku
    do ilości zarejestrowanych pojazdów (lub polis OC) - wtedy
    ich obniżenie najpewniej byłoby jeszcze większe/wyraźniejsze.

    PS: poza oczywiście wskaźnikami dotyczącymi motocyklistów.

    --
    CB

  • 8. Data: 2011-05-27 13:30:43
    Temat: Re: jednak jazda... NIE KARMIĆ!
    Od: Mario <c...@o...pl>

    jak w temacie, dziękuje.

    pozdrawiam
    mario

  • 9. Data: 2011-05-27 13:34:43
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Maj, 10:44, "Zbigiewski" <w...@N...gazeta.pl> wrote:
    > http://tinyurl.com/jednakswiatla
    >
    > chocia zawsze znajd si pieniacze i z ot wy kt re b d a owa na wymian
    > ar weczki i b d j cze e ich kaszlak wi cej pali

    Nie podano gdzie te prace mozna przeczytac, nie podano danych, nie
    podano metodologii.
    Nie porównano trendu spadkowego przed i po zmianie.
    Ale "jakby" taka metodologie sie sugeruje punkt 1 bullet 3.

    Dla mnie niewiele warte.

  • 10. Data: 2011-05-27 15:04:38
    Temat: Re: jednak jazda na swiatlach poprawia bezpieczenstwo
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    >Dla mnie niewiele warte.

    Dokladnie. Nagle pojawily sie jakies dane nie wiadomo skad, ciekawe z
    jakiego powodu ?:)
    Najlepszy jest tekst:
    "Jednak tych negatywnych zmian nie nalezy wiazac ze stosowaniem swiatel w
    dzien, poniewaz wzrost wypadkowosci dotyczyl przede wszystkim pory nocnej."
    Kon by sie usmial :) Ekspert ITS, jakos bardziej wierze badaniom
    austriackim.

    sz.