  • 11. Data: 2011-05-27 16:59:57
    Temat: Re: jednak jazda na światłach poprawia bezpieczeństwo
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > Jednak się nie powstrzymał. Ale będzie teraz jazda.

    Nie koniecznie, tekst jest zbyt długi dla przeciwników świateł.

    Oni wola taką kreskę, która pokazuje jednoznacznie wzrost w roku gdy
    wprowadzono zakaz. Nic innego do nich nie dociera.

    A.

  • 12. Data: 2011-05-27 17:02:46
    Temat: Re: jednak jazda na swiatlach poprawia bezpieczenstwo
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-27 15:04, szufla pisze:

    > Dokladnie. Nagle pojawily sie jakies dane nie wiadomo skad, ciekawe z
    > jakiego powodu ?:)

    Zwłaszcza, że nie pokrywają się z tą słynną kreską przeciwników.

    > Najlepszy jest tekst:
    > "Jednak tych negatywnych zmian nie nalezy wiazac ze stosowaniem swiatel w
    > dzien, poniewaz wzrost wypadkowosci dotyczyl przede wszystkim pory nocnej."
    > Kon by sie usmial :) Ekspert ITS, jakos bardziej wierze badaniom
    > austriackim.

    A dlaczego?

    A co do badań austriackich to wiadomo, ich dane o wypadkowości
    przekładają się 1 do 1 do naszej sytuacji, dlatego są z oczywistych
    względów lepsze:)

    A.

  • 13. Data: 2011-05-27 18:26:22
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > A dlaczego?

    Co dlaczego? Badania austriackie robil niezalezny ekspert z papierami z
    osrodka naukowego.
    Co ty porownujesz, jakas babke z ITS, przeciez to artykul na zamowienie.
    Zinterpretowala te statystyki jak chciala, dokladnie mozna zrobic to
    odwrotnie i pewnie wkrotce taka publikacja sie pojawi w jakims DADRL :)
    gdzie "udowodnia", ze to co wymyslila ta pani to "o niczym nie swiadczy".

    > A co do badań austriackich to wiadomo, ich dane o wypadkowości przekładają
    > się 1 do 1 do naszej sytuacji, dlatego są z oczywistych względów lepsze:)

    I co z tego ? Sadzisz, ze mimo wszystko nie chcieli by zmniejszyc ilosci
    wypadkow ?

    W ogole dane o wypadkowosci w PL sa z dupy wziete bo roznice sa minimalne w
    obie strony i wlaczone czy zgaszone swiatla nie musza byc na nic dowodem.
    Prosto ujmujac w badaniach chodzi o to co, jak, gdzie i kiedy czlowiek
    rozroznia przy wlaczonych swiatlach w dzien czy w nocy itd.
    Tekst pod tytulem "wlaczone swiatla zmniejszaja wypadkowosc jest totalna
    brednia" bo w tym momencie nawet nie mamy jak porownac gdybysmy jezdzili bez
    swiatel :)
    Oprocz skandynawii gdzie zima trwa 3/4 roku to chyba jesli sie nie myle
    tylko Polska i Slowacja zostala ze swiatlami na caly rok? A reszta co, widzi
    bez swatel ?

    sz.

  • 14. Data: 2011-05-27 18:33:22
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    I dodam jeszcze, ze osobiscie przy dobrej pogodzie jezdze w miescie i na
    przedzielonych drogach szybkiego ruchu bez swiatel mijajac juz dziesiatki
    patroli, mandatu jeszcze nie dostalem i sie nie boje. Najbardziej co mnie
    wkurwia to blyski z przeciwka, czyli jednak mnie widza :)

    sz.

  • 15. Data: 2011-05-27 18:45:42
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    BTW czy ta grupa na pewno ma nie pomyloną nazwę?

    Dlaczego mam wrażenie, że bardziej pasowałaby tu nazwa
    pl.sci.psychiatria.samochody?

    ;)

    --
    CB