  • 51. Data: 2013-03-20 09:31:55
    Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-03-19, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > Patrz, a nowoczesny zapasowy generator osiąga pełną moc w ciągu
    > pojedynczych minut. Owszem, olej jest wstępnie podgrzewany, żeby
    > nie był to w pełni zimny start, ale nie do temperatury roboczej.

    A czy slowem typu klucz nie jest tutaj "zapasowy"? Zapasowy w swoim zyciu
    duzo nie popracuje, to i mozna sobie pozwolic na takie zabawy ale cos
    przystosowane do ciaglego uzywania juz chyba nie bardzo...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 52. Data: 2013-03-20 11:41:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > do pracy ciagłej? to może tak.

    Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony konstrukcyjnie.
    Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu działania UPS-a. Było więc
    nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika. :)

    > mam kilka takich po 3MVA pracujących jako awaryjne. Muszą przejąć
    > obciązenie po 30-40 sekundach. I nic się z nimi nie dzieje.

    Ile razy w ciągu trwania gwarancji je włączasz?

    > Jedynie nie mozna ich potem wyłączyć. Muszą kilkanaście minut pochodzić
    > na jałowym aż wystygną.

    Zapewne studzenie turbiny.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 53. Data: 2013-03-20 11:52:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości

    > Patrz, a nowoczesny zapasowy generator osiąga pełną moc w ciągu
    > pojedynczych minut. Owszem, olej jest wstępnie podgrzewany, żeby
    > nie był to w pełni zimny start, ale nie do temperatury roboczej.

    Wspominany przeze mnie generator był kupiony w okolicach 2003 roku. Nie wiem
    czy miał instalację podgrzewania oleju, ale nie było możliwości
    doprowadzenia do jego stanowiska postojowego kabla do wstępnego podgrzewania
    i zawsze startował z temperatury otoczenia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 54. Data: 2013-03-20 11:53:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 11:41:05 +0100 osobnik zwany yabba napisał:

    > Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
    > konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
    > działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika. :)

    po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
    długie zaniki

    > Ile razy w ciągu trwania gwarancji je włączasz?

    co tydzień testowo pod obciążeniem, żeby wypalić nagar. awaryjnie na
    szczęście dość rzadko bo mam zdublowane zasilania zewnętrzne

    > Zapewne studzenie turbiny.

    głównie tak

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 55. Data: 2013-03-20 12:26:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
    >długie zaniki

    Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
    Zazwyczaj wylaczaja na 5 minut, ale raz na 5 lat przyjdzie wichura,
    pozrywa kable i nie bedzie pradu dwa dni ... i co, bank bedzie
    zamkniety ? Szpital, apteka ?

    J.

  • 56. Data: 2013-03-20 12:43:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
    > długie zaniki

    UPS-y były jako podstawowe zabezpieczenie na 6-8 godzin. Generator był jako
    ostatnia deska ratunku.
    Nie stał bezpośrednio przy budynku i trzeba było zorganizować jego
    przepchnięcie pod budynek i podłączenie.

    > co tydzień testowo pod obciążeniem, żeby wypalić nagar. awaryjnie na
    > szczęście dość rzadko bo mam zdublowane zasilania zewnętrzne

    To często. Ten "mój" był włączany testowo może kilka razy w roku.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 57. Data: 2013-03-20 14:32:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 12:26:07 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

> [...]
    > minut, ale raz na 5 lat przyjdzie wichura, pozrywa kable i nie bedzie
    > pradu dwa dni ... i co, bank bedzie zamkniety ? Szpital, apteka ?

    po to mam generator i 2 źródła zasilania.
    Ale jak mi się coś wyłączy to i parę banków, urzędów i innych firm
    polegnie :)

  • 58. Data: 2013-03-20 14:33:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 12:43:53 +0100 osobnik zwany yabba napisał:

    > UPS-y były jako podstawowe zabezpieczenie na 6-8 godzin. Generator był
    > jako ostatnia deska ratunku.
    > Nie stał bezpośrednio przy budynku i trzeba było zorganizować jego
    > przepchnięcie pod budynek i podłączenie.

    a no tak. jak go nie masz na stałe podłączonego to rozumiem.

  • 59. Data: 2013-03-20 14:48:45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.03.2013 12:26, J.F wrote:
    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    >
    > Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".

    UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach
    zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
    generator. Benzyna ma znacznie większą gęstość energii na kg i na m^3 i
    łatwiej się uzupełnia.

    > Zazwyczaj wylaczaja na 5 minut, ale raz na 5 lat przyjdzie wichura,
    > pozrywa kable i nie bedzie pradu dwa dni ... i co, bank bedzie zamkniety

    Jak nie mają zapasowych łącz telekomunikacyjnych to bardzo możliwe.

    > ? Szpital,

    Nie.

    > apteka ?

    Tak.

    Pomyśl logicznie"

    Jeden aku - 12V, 36Ah - 0.43kVAh
    Żeby dorównać generatorowi 600kVA przez GODZINĘ potrzebujesz 1400
    akumulatorów. Żeby zapewnić KILKA godzin potrzebujesz kilka-kilkanaście
    tysięcy akumulatorów. A generator na jednym baku działa np 12..18
    godzin. I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.

    Michoo

  • 60. Data: 2013-03-20 15:23:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 14:48:45 +0100 osobnik zwany Michoo
    napisał:

    > Nie.

    oj niestety tak. Znam przypadek szpitala, gdzie siadło wszystko bo
    genrator nie odpalił. Potem się okazało, że od kilku lat nikt go nie
    testował