-
41. Data: 2013-03-19 17:29:25
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: Dawid <x...@n...pl>
W dniu 2013-03-19 17:09, h.w.d.p. pisze:
> "[...]Po uruchomieniu zimnego silnika należy go najpierw odpowiednio
> nagrzać, aby olej zaczął prawidłowo krążyć w całym układzie smarowania,
> a następnie dopiero wolno ruszać samochodem z miejsca.[...]"
tylko wtedy, gdy samochód tankuje ojciec i mnie gówno obchodzi ile to
całe paliwo kosztuje.
-
42. Data: 2013-03-19 17:31:45
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: "szufela" <b...@e...pl>
> " odpowiednio nagrzać, aby zaczął prawidłowo krążyć"
ROTFL. Kocham takie teksty.
Daj juz spokoj z tym problemem i tak nie ma to wiekszego znaczenia.
sz.
-
43. Data: 2013-03-19 17:36:32
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
W dniu 2013-03-19 17:31, szufela pisze:
>> " odpowiednio nagrzać, aby zaczął prawidłowo krążyć"
>
> ROTFL. Kocham takie teksty.
> Daj juz spokoj z tym problemem i tak nie ma to wiekszego znaczenia.
>
> sz.
moze dla ciebie nie ma.
-
44. Data: 2013-03-19 19:11:27
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Konfabulator" <k...@1...pl> napisał w wiadomości
news:4ec944c1-a264-4e32-8763-e18d43b6cf98@googlegrou
ps.com...
W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2007)
stoi jak byk, że w zimie należy natychmiast ruszać, a postój na zimnym
silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy i należy pojazd unieruchomić.
Może dodam, że to diesele, od 1.3 do 2.2.
Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego na
przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać obciążenia bez
rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał
i pokazywał zapis w instrukcji.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
45. Data: 2013-03-19 19:21:50
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba
<g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
> Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego na
> przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać obciążenia bez
> rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał
> i pokazywał zapis w instrukcji.
Patrz, a nowoczesny zapasowy generator osiąga pełną moc w ciągu
pojedynczych minut. Owszem, olej jest wstępnie podgrzewany, żeby
nie był to w pełni zimny start, ale nie do temperatury roboczej.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti na-6 mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
46. Data: 2013-03-19 21:00:58
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba napisał(a):
> Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego na
> przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać obciążenia bez
> rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to podkreślał
> i pokazywał zapis w instrukcji.
turbinowy, tlokowy ?
Z rozgrzewaniem jest taka sprawa, ze to nie tylko olej, ale takze kwestia
rownomiernosci podgrzania roznych czesci.
Jak dasz w palnik i po chwili glowica ma np 200C, a dol silnika np 20C,
to np 2m dlugosci glowica wydluzy sie o 4mm.
A dol nie ... i sie silnik troche wygnie. A jak sie wygnie, to i wal jest
wyginany, w rozne strony w miare obracania.
J.
-
47. Data: 2013-03-19 23:19:06
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:1qoxy0xv2bs49.1ly7txzat8uv9.dlg@40tude.net...
> Dnia Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba napisał(a):
>> Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego na
>> przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać obciążenia
>> bez
>> rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to
>> podkreślał
>> i pokazywał zapis w instrukcji.
>
> turbinowy, tlokowy ?
>
Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora około 600
kVA.
> Z rozgrzewaniem jest taka sprawa, ze to nie tylko olej, ale takze kwestia
> rownomiernosci podgrzania roznych czesci.
> Jak dasz w palnik i po chwili glowica ma np 200C, a dol silnika np 20C,
> to np 2m dlugosci glowica wydluzy sie o 4mm.
> A dol nie ... i sie silnik troche wygnie. A jak sie wygnie, to i wal jest
> wyginany, w rozne strony w miare obracania.
>
I jak taki wał pęknie, to klient jest wkurzony, bo straty z powodu braku
prądu mogą iść w setki tysięcy zł.
Dlatego producentom generatorów opłaca się zapewniać jak najlepsze warunki
pracy silników.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
48. Data: 2013-03-19 23:27:35
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 19 Mar 2013 23:19:06 +0100 osobnik zwany yabba napisał:
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> news:1qoxy0xv2bs49.1ly7txzat8uv9.dlg@40tude.net...
>> Dnia Tue, 19 Mar 2013 19:11:27 +0100, yabba napisał(a):
>>> Ze szkolenia z obsługi generatora prądotwórczego (takiego zabudowanego
>>> na przyczepie ciężarówki) pamiętam, że nie wolno było załączać
>>> obciążenia bez
>>> rozgrzania silnika do temperatury pracy. Szkoleniowiec bardzo to
>>> podkreślał
>>> i pokazywał zapis w instrukcji.
>>
>> turbinowy, tlokowy ?
>>
>>
> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora około 600
> kVA.
do pracy ciagłej? to może tak.
mam kilka takich po 3MVA pracujących jako awaryjne. Muszą przejąć
obciązenie po 30-40 sekundach. I nic się z nimi nie dzieje.
Jedynie nie mozna ich potem wyłączyć. Muszą kilkanaście minut pochodzić
na jałowym aż wystygną.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
49. Data: 2013-03-19 23:29:21
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
> Z rozgrzewaniem jest taka sprawa, ze to nie tylko olej, ale takze kwestia
> rownomiernosci podgrzania roznych czesci.
> Jak dasz w palnik i po chwili glowica ma np 200C, a dol silnika np 20C,
> to np 2m dlugosci glowica wydluzy sie o 4mm.
> A dol nie ... i sie silnik troche wygnie. A jak sie wygnie, to i wal jest
> wyginany, w rozne strony w miare obracania.
no i wlasnie podobnie moze byc w silniku samochodowym, w troche
mniejszej skali.
idealne warunki do wydmuchania uszczelki pod glowica przykladowo.
dajesz w palnik , glowica sie rozszerza prasujac uszczelke, zanim sruby
mocujace glowice roszerza sie tak aby skompensowac nacisk przez
rozszerzona glowice.
ma to sens ?
-
50. Data: 2013-03-20 01:25:22
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-03-15 07:49, h.w.d.p. pisze:
> co o tym sadza tutejsi znawcy
W lato przy +15 w nocy, czy w zimie przy -10 w dzień?
--
Krzysiek
www.zmieleni.pl