-
61. Data: 2013-03-20 15:32:54
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: Michoo <m...@v...pl>
On 20.03.2013 15:23, masti wrote:
> Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 14:48:45 +0100 osobnik zwany Michoo
> napisał:
>
>>> ? Szpital,
>>
>> Nie.
>
> oj niestety tak. Znam przypadek szpitala, gdzie siadło wszystko bo
> genrator nie odpalił. Potem się okazało, że od kilku lat nikt go nie
> testował
Dlatego w zastosowaniach mission-critical (dane klientów - pieniądze, a
nie jakieś tam "ludzkie życie") poświęca się trochę funduszy na to, żeby
generator miał grzany olej i żeby robić testowe starty co tydzień a w
zamian mieć pewność "pełne obciążenie po 90 sekundach".
--
Pozdrawiam
Michoo
-
62. Data: 2013-03-20 15:36:52
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Michoo,
Wednesday, March 20, 2013, 2:48:45 PM, you wrote:
>>>>>> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora około
>>>>>> 600 kVA.
>>>>> do pracy ciagłej? to może tak.
>>>> Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
>>>> konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
>>>> działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika. :)
>>> po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
>>> długie zaniki
>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach
> zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
> generator.
Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś
20 minut.
> Benzyna ma znacznie większą gęstość energii na kg i na m^3 i
> łatwiej się uzupełnia.
Olej napędowy jeszcze lepszy.
[...]
> Pomyśl logicznie"
> Jeden aku - 12V, 36Ah - 0.43kVAh
Świat się nie kończy na akumulatorach do kaszlaka...
> Żeby dorównać generatorowi 600kVA przez GODZINĘ potrzebujesz 1400
> akumulatorów. Żeby zapewnić KILKA godzin potrzebujesz kilka-kilkanaście
> tysięcy akumulatorów.
Bez przesady - przy takich mocach naprawdę używa się akumulatorów o
trochę innej pojemności. Centrala Strowgera o pojemności 8400 numerów
pobierała przy 50V jakieś 700A. I miała do dyspozycji dwie baterie
akumulatorów po 3000Ah - 8 godzin pracy. I te baterie zajmowały
zaskakująco mało miejsca.
> A generator na jednym baku działa np 12..18 godzin.
Zależy od generatora i baku.
> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
O ile instrukcja pozwala.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
63. Data: 2013-03-20 15:43:02
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał
>>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
>> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300
>> sekundach
>> zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
>> generator.
>Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało
>jakieś
>20 minut.
sa reaktory atomowe, w ktorych awaryjne diesle musza osiagnac pelna
moc ponizej minuty.
Ale moze sa stale grzane.
>> A generator na jednym baku działa np 12..18 godzin.
>Zależy od generatora i baku.
>> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
>O ile instrukcja pozwala.
Jak jest taka potrzeba ... to sie kupuje taki w ktorym pozwala ...
albo nie czyta :-)
J.
-
64. Data: 2013-03-20 15:45:50
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 15:36:52 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Hello Michoo,
>
> Wednesday, March 20, 2013, 2:48:45 PM, you wrote:
>
>>>>>>> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora
>>>>>>> około 600 kVA.
>>>>>> do pracy ciagłej? to może tak.
>>>>> Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
>>>>> konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
>>>>> działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika.
>>>>> :)
>>>> po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
>>>> długie zaniki
>>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
>> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach
>> zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
>> generator.
>
> Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś
> 20 minut.
jak go nie grzejesz to tak jest.
>> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
>
> O ile instrukcja pozwala.
albo masz zewnętrzny zbiornik, który tankujesz.
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
65. Data: 2013-03-20 16:11:09
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello masti,
Wednesday, March 20, 2013, 3:45:50 PM, you wrote:
>>>>>>>> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora
>>>>>>>> około 600 kVA.
>>>>>>> do pracy ciagłej? to może tak.
>>>>>> Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
>>>>>> konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
>>>>>> działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie silnika.
>>>>>> :)
>>>>> po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste i
>>>>> długie zaniki
>>>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
>>> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300 sekundach
>>> zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna zajmować się
>>> generator.
>> Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś
>> 20 minut.
> jak go nie grzejesz to tak jest.
Tam połowa cylindrów nie pracowała, bo "oszczędzali" a Ty chcesz
grzanego oleju. Ręcznie pompką łopatkową "moja-twoja" się ten olej do
1.5atm pompowało, żeby w ogóle można było myśleć o rozruchu.
>>> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
>> O ile instrukcja pozwala.
> albo masz zewnętrzny zbiornik, który tankujesz.
Z którego złodzieje tankują? ;)
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
66. Data: 2013-03-20 16:13:35
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Wed, 20 Mar 2013 16:11:09 +0100 osobnik zwany RoMan
Mandziejewicz napisał:
> Hello masti,
>
> Wednesday, March 20, 2013, 3:45:50 PM, you wrote:
>
>>>>>>>>> Tłokowy. Waga całości jakieś 5 ton. Moc elektryczna generatora
>>>>>>>>> około 600 kVA.
>>>>>>>> do pracy ciagłej? to może tak.
>>>>>>> Niestety nie wiem do jakiego trybu pracy był przeznaczony
>>>>>>> konstrukcyjnie. Był używany jako awaryjny do przedłużenia czasu
>>>>>>> działania UPS-a. Było więc nawet kilka godzin na rozgrzanie
>>>>>>> silnika. :)
>>>>>> po co ci UPSy na kilka godzin? to bez sensu. Chyba, że masz częste
>>>>>> i długie zaniki
>>>>> Wystarczy odpowiednio odpowiedzialna "misja".
>>>> UPSy mają pracować 10-30 minut na wszelki wypadek. Po 90-300
>>>> sekundach zależnie od zastosowanych rozwiązań zasilaniem zaczyna
>>>> zajmować się generator.
>>> Zależy... Przy 150kVA uruchomienie generatora w zimie zajmowało jakieś
>>> 20 minut.
>> jak go nie grzejesz to tak jest.
>
> Tam połowa cylindrów nie pracowała, bo "oszczędzali" a Ty chcesz
> grzanego oleju. Ręcznie pompką łopatkową "moja-twoja" się ten olej do
> 1.5atm pompowało, żeby w ogóle można było myśleć o rozruchu.
jak sobie można na taki czas rozruchu pozwolić to może i wystarczy
>
>>>> I ma możliwość uzupełniania w czasie pracy.
>>> O ile instrukcja pozwala.
>> albo masz zewnętrzny zbiornik, który tankujesz.
>
> Z którego złodzieje tankują? ;)
nie ma tak dobrze :)
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
-
67. Data: 2013-03-21 11:20:20
Temat: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
Od: Wicio <w...@g...pl>
W dniu 2013-03-15 07:49, h.w.d.p. pisze:
> przed chwila przeczytalem pierdoling na jakims forum, ze grupa expierdow
> jakichstam zbadala iz zimny silnik odpalony i chodzacy na jalowym przez
> kilka minut zuzywa sie tak jakby przejechal 300km w przeciwienstwie do
> takiego ktory po odpaleniu od razu napedza auto normalnie i sie zuzywa
> przez to duzo mniej:)
>
> co o tym sadza tutejsi znawcy ?
> kwestie prawno-ekologiczno-moralne mnie nie interesuja.
Trzeba odpalić, dopiero wtedy zapiać pasy włączyć światła, poprawić brwi
w lusterku i powoli, bez nerowania pojechać. Te czynności dają czas
silnikowi na rozsmarowanie oleju. W tym wszystkim chodzi o to, żeby nie
obciążać jazdą silnika nienasmarowanego i zbyt mocno nie obciążać
agresywna jazdą silnika zimnego.
--
Wicio
*****
www.fottech.com.pl