    From: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Date: Sat, 16 Mar 2013 14:25:50 +0100

    > Jak już pisałem - nie moja działka, żeby określić, że "tak jest", ale
    > wg mnie są przesłanki za tym, że grzanie na luzie nie musi być
    > "logicznie/na zdrowy rozsądek" mniej szkodliwe.

    a dla mnie jest. zimny olej slabo sie rozplywa i jego zapotrzebowanie
    przy rpm wyzszych niz jalowe moze byc za duze. wtedy zuzycie lozysk
    bedzie duzo wieksze niz przy jalowych obrotach.
    caly ten pierdoling (bez urazy, twoj tez) nie przemawia do mnie z
    jednego prostego powodu- doswiadczenie z przeszlosci kiedy to silnik w
    starze 266 bez oleju chodzil cala noc, bo jakis zartownis spuscil i nie
    zalal nowego. ciekawe ile metrow ten sam star przejechalby w tych
    warunkach. po zalaniu oleju star jezdzil jeszcze kilka lat, a kto wie
    czy do dzisiaj nie jezdzi.