eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjechac od razu czy czekac az sie zagrzejeRe: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: jechac od razu czy czekac az sie zagrzeje
    Date: Sat, 16 Mar 2013 13:38:42 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 53
    Message-ID: <ki1pkd$ot1$1@mx1.internetia.pl>
    References: <4...@g...com>
    <khvn02$efq$1@cougar.axelspringer.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1363438029 25505 83.238.197.12 (16 Mar 2013 12:47:09 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 16 Mar 2013 12:47:09 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <khvn02$efq$1@cougar.axelspringer.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.11) Gecko/20121123
    Icedove/10.0.11
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2486458
    [ ukryj nagłówki ]

    On 15.03.2013 18:49, Bydlę wrote:
    > On 2013-03-15 14:25:27 +0100, Konfabulator <k...@1...pl> said:
    >
    >> W instrukcjach obsługi posiadanych przeze mnie pojazdów (wszystkie po 2
    >> 007) stoi jak byk, że w zimie należy natychmiast ruszać
    >
    > I robisz tak, czy może zdrowy rozsądek podpowiada coś innego?

    Zdrowy rozsądek to zbiór przesądów. Samochody to nie moja działka, ale
    podejrzewam, że jest tam jak w innej mechanice "szybkoobrotowej" -
    łożyska tam gdzie się to tylko da robi się w oparciu o warstwę płynu [*]
    - takie łożyska bardzo słabo działają w sytuacji gdy prędkość obrotowa
    jest zbyt niska. W przypadku silnika podejrzewałbym właśnie takie
    łożyska w okolicy przeniesienia momentu z tłoków na wał. Łożysko
    ślizgowe będzie pracować bez zauważalnego zużycia od pewnej prędkości
    obrotowej wystarczającej do "wciągnięcia" oleju i do pewnej prędkości
    przy której olej zostanie "wyciśnięty".

    Nie wydaje mi się "sprzeczne z intuicją" że silnik lepiej będzie
    smarowany w okolicy obrotów nominalnych gdzie na skutek tarcia olej w
    części łożyskowanej osiągnie prawie od razu warunki robocze niż w
    sytuacji gdy będzie musiał najpierw zagrzać olej przy niskiej prędkości
    obrotowej.


    [*] "płynu" w sensie fizycznym - po angielsku jest to "fluid bearing",
    po polsku zdaje się, że "łożysko olejowe", ale są stosowane też takie
    oparte o powietrze (które też jest "płynem") - np w dyskach twardych
    głowica nie porusza się po powierzchni talerza, ale jest łożyskowana
    poduszką powietrzną.

    >
    >
    >> a postój n
    >> a zimnym silniku powyżej półtorej minuty jest szkodliwy
    >
    > Tak samo jak ditlenek wodoru jest śmiertelnie niebezpieczny.

    Ja bym wolał go nie mieć w płucach ;)

    > Serio.

    Serio.

    >
    > Może dodam, że rozum winien ogarnąć takie brednie i sobie z nimi poradzić.

    Rozum mówi niska prędkość obrotowa + łożyska ślizgowe = większe zużycie.
    Ustosunkujesz jakoś przemyślenia swojego rozumu do przemyśleń mojego?

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: